Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil også si: Aleris sa også at de som sier at det ikke gjorde veldig vondt er ofte de som for eksempel bare tar humpen, som er ganske mange av de som opererer seg. Skal du rette på sidene osv så må de brekke opp beinet, som selvsagt gjør mye vondere i ettertid enn filing.  Å brekke bein vil jeg tro de fleste syntes gjør ganske vondt - selv om det finnes de som også ikke syntes det gjør vond. Så hvor vondt du får spørs hvor mye de gjør, og om du har mye hud eller brusk. MEN jeg gjorde jo litt av alt og ja gjorde vondt de 2 dagene når jeg ikke kunne åpne øynene, men det var to dager og jeg håper det er verdt det når alt kommer til alt.  Du burde gjøre alt han "anbefaler" for å få et best mulig resultat, for han er kjent for å se helheten veldig bra.

Anonymkode: 51738...ac1

Jeg gjorde nesesryggen smalere (den var ikke så bred før) samt en kul på høyre side (den var heller ikke så stor), men jeg opplevde ikke smerter, gjorde også en del med nesetippen. Til gjengjeld var jeg veldig hoven, blå og veldig kvalm. Jeg lurer litt på hvordan man "brekker bein" under en neseoperasjon? 

Anonymkode: 3981d...02b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før blåmerkene er borte? Er det realistisk å være tilbake på jobb 9 dager etter operasjon? 

Anonymkode: 3793d...791

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde nesesryggen smalere (den var ikke så bred før) samt en kul på høyre side (den var heller ikke så stor), men jeg opplevde ikke smerter, gjorde også en del med nesetippen. Til gjengjeld var jeg veldig hoven, blå og veldig kvalm. Jeg lurer litt på hvordan man "brekker bein" under en neseoperasjon? 

Så flott for deg:) Er ingen konkurranse om hvem som har minst vondt det her, jeg ville bare advare at endel får vondt. Dersom du skal gjøre nesen smalere så må de ofte brekke opp beina, da får man ofte blåmerker på typ kinnene, og mer smerte fordi de brekker opp beina for å smale den. Jeg vet det fordi jeg spurte grundig kirurgen min om absolutt alt som skulle gjøres. Se her eller google om du ikke "tror på det". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før blåmerkene er borte? Er det realistisk å være tilbake på jobb 9 dager etter operasjon? 

Anonymkode: 3793d...791

Spørs veldig.. Vær nøye med å slutte med alt av Ibux og omega 3 og annet som har blodfortynnende i seg minst 1 måned før operasjon, og tren og ha et godt kosthold i forkant så hjelper dette. Alt spørs litt på hva du skal gjøre, men mye som kan ordnes med sminke. Selv var jeg helt fri for blåmerker dag 5 etter operasjonen, og helt ferdig med hevelse dag 7! Vil tro det går fint for 90% å gå tilbake på jobb 9 dager etterpå! ser kanskje litt sliten/guffen ut i huden men ellers bra

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bevisst under min operasjon, og de bruker typ samme verktøy vi brukte i sløyden på barneskolen😂 Stor fil/rasp, og en meisel og hammer til å knekke av biter av beinet😱 Han «presset» meislet litt inn i beinet, så slo assistenten med hammeren flere ganger.

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
På 22.5.2020 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye nytt å fortelle :) 

tumblr_ognqyhasLw1u8pg83o1_400.jpg

Anonymkode: ce1b2...922

SÅ denne videoen og tenkte på deg:

Jeg får av splinten imorgen, gleder meg så sinnsykt men tror også jeg er enormt hoven så gruer meg også. Men den videoen over hjalp meg litt. Tenker på deg, og håper det blir bedre etter hvert for deg.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Lilli100 skrev:

SÅ denne videoen og tenkte på deg:

Jeg får av splinten imorgen, gleder meg så sinnsykt men tror også jeg er enormt hoven så gruer meg også. Men den videoen over hjalp meg litt. Tenker på deg, og håper det blir bedre etter hvert for deg.

Takk, den videoen har jeg faktisk allerede sett og det hjalp litt for meg også ja :) Men må si at jeg synes nesen min er så bred at det må nesten et mirakel til. Ser mørkt på det fortsatt. Håper du er forberedt på at det kan hende at du ikke elsker resultatet med en gang men det gjør du vel, hehe. Håper også det blir bedre...

-hufsa

• Liker 1
Skrevet
På 14.5.2020 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Uff, håper virkelig at du har rett. Takk ❤️ Har ikke hørt om den kremen før, det står det er mot muskelstivelse?

Nesen din ser MYE bedre ut nå enn på før-bildet synes jeg, dessuten ser det helt klart hovent ut. Tipper det blir kjempefint når hevelsen har gått ned😊

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Ja, han sa ikke imot at den ser bred ut men sa også at det bare er hevelse så jeg må bare stole på det... Han ringte meg i stad også for å høre hvordan det går, og jeg har fått resept på noe som skal hjelpe med hevelsen, som jeg setter pris på. Det som bekymrer meg mest er hvordan det ferdige resultatet om 1 år ser ut og det sa jeg også til han. Spurte også om mulighet for evt reoperasjon hvis det ikke ble så mye bedre, og svaret var at den samtalen får vi ta når den tid kommer, så jeg må jo bare vente og se hva som skjer.

Søsteren og moren min mener derimot at jeg allerede ser bedre ut enn i går🤪 

- Hufsa

Hva fikk du på resept forresten?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott for deg:) Er ingen konkurranse om hvem som har minst vondt det her, jeg ville bare advare at endel får vondt. Dersom du skal gjøre nesen smalere så må de ofte brekke opp beina, da får man ofte blåmerker på typ kinnene, og mer smerte fordi de brekker opp beina for å smale den. Jeg vet det fordi jeg spurte grundig kirurgen min om absolutt alt som skulle gjøres. Se her eller google om du ikke "tror på det". 

"Ingen konkurranse"? Det er ingen som ser på det som en konkurranse, men denne tråden er for å dele om sine erfaringer og da deler jeg min erfaring. Jeg smalnet nesen og opplevde ingen smerter, og kirurgen min informerte meg på forhånd at det høyst sannsynlig ikke vil være vondt, bare ubehagelig. Så jeg syns ikke noen skal være redd for smerter, men det man må tenke på er at det kan ta tid før en ser ut som seg selv. Jeg hadde blåmerker lenge og så veldig sliten ut etter operasjonen. Du var heldig som ikke hadde blåmerket etter 5 dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var bevisst under min operasjon, og de bruker typ samme verktøy vi brukte i sløyden på barneskolen😂 Stor fil/rasp, og en meisel og hammer til å knekke av biter av beinet😱 Han «presset» meislet litt inn i beinet, så slo assistenten med hammeren flere ganger.

Hadde jeg gått rundt og tenkt på dette før operasjonen ville jeg ikke turt å ta operasjonen. Så ingen videoer av neseoperasjoner heldigvis. Syns du var veldig modig som turte å utføre det med lokalbedøvelse😊Tror ikke jeg hadde hatt nerver til det🙊

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg gått rundt og tenkt på dette før operasjonen ville jeg ikke turt å ta operasjonen. Så ingen videoer av neseoperasjoner heldigvis. Syns du var veldig modig som turte å utføre det med lokalbedøvelse😊Tror ikke jeg hadde hatt nerver til det🙊

Har lagt ut min erfaring om dette tidligere i tråden. NULL problem ☺️ Fikk likegladsprøyte i tillegg, så jeg var helt rolig og hadde ikke «tanker» i hodet. Lå der mange timer, men føltes ikke slik heller. Var veldig ruset, men samtidig tilstede. Kjempe rart 😅 Hadde gjort operasjonen hundre ganger til hvis jeg måtte! Men de 3 dagene med tamponger i nesen hadde jeg kanskje vært foruten🙈 Var slitsomt. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ingen konkurranse"? Det er ingen som ser på det som en konkurranse, men denne tråden er for å dele om sine erfaringer og da deler jeg min erfaring. Jeg smalnet nesen og opplevde ingen smerter, og kirurgen min informerte meg på forhånd at det høyst sannsynlig ikke vil være vondt, bare ubehagelig. Så jeg syns ikke noen skal være redd for smerter, men det man må tenke på er at det kan ta tid før en ser ut som seg selv. Jeg hadde blåmerker lenge og så veldig sliten ut etter operasjonen. Du var heldig som ikke hadde blåmerket etter 5 dager.

"jeg syntes ikke noen skal være redd for smerter", mange får smerter. Greit at ikke du fikk det, men mange får smerter - det er bare å se på youtube osv., mange får smerter et par dager. Da tenker jeg at er det bedre at folk er forbredt på at det kan gjøre veldig vondt, og heller bli positivt overrasket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"jeg syntes ikke noen skal være redd for smerter", mange får smerter. Greit at ikke du fikk det, men mange får smerter - det er bare å se på youtube osv., mange får smerter et par dager. Da tenker jeg at er det bedre at folk er forbredt på at det kan gjøre veldig vondt, og heller bli positivt overrasket.

Mange får ikke smerter. Det er vanligvis lite smerter etter en neseplastikk og sterke smerter er uvanlig. Noen opplever smerter, men det gjelder ikke mange. Dette informeres på de fleste klinikkene. På brosjyrene jeg fikk fra klinikken min står det også at de fleste ikke får smerter, men noen få opplever det. Greit å være forberedt, men sannsynligheten for å være smertepåvirket etter operasjonen er ikke så stor. Men jeg gidder ikke å svare deg mer siden jeg oppfatter svarene dine som småspydige. Ha en fin søndagskveld!

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt ut min erfaring om dette tidligere i tråden. NULL problem ☺️ Fikk likegladsprøyte i tillegg, så jeg var helt rolig og hadde ikke «tanker» i hodet. Lå der mange timer, men føltes ikke slik heller. Var veldig ruset, men samtidig tilstede. Kjempe rart 😅 Hadde gjort operasjonen hundre ganger til hvis jeg måtte! Men de 3 dagene med tamponger i nesen hadde jeg kanskje vært foruten🙈 Var slitsomt. 

Å få en likegyldighetssprøyte var nok lurt, ja! Jeg fikk satt inn rør, det var ikke så ubehagelig, men jeg holdt på å bli gal av å ikke kunne sove liggende😅 Satt og sov de første dagene og fikk hodepine og vondt i nakken av det😣

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge sov dere med hevet hode? Jeg er på dag 9, og litt usikker på hvor lenge jeg skal fortsatte med å sove halveis sittende...

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge sov dere med hevet hode? Jeg er på dag 9, og litt usikker på hvor lenge jeg skal fortsatte med å sove halveis sittende...

Jeg gjorde det helt til jeg tok av gipsen etter en uke. Deretter sov jeg vanlig, men med en ekstra pute og var litt forsiktig med å ligge på siden osv. 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2020 den 9.50, Andrea87 skrev:

Nesen din ser MYE bedre ut nå enn på før-bildet synes jeg, dessuten ser det helt klart hovent ut. Tipper det blir kjempefint når hevelsen har gått ned😊

takk❤️

På 24.5.2020 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Hva fikk du på resept forresten?

noen prednisolon tabletter. tok en dag, men fikk ubehagelige bivirkninger (svette, uro, hjertebank) så jeg fullførte ikke de da det ikke var helt nødvendig.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

westvik sa til meg at det ikke var så nøye da ringte og spurte allerede dagen etter operasjon, hadde så vondt i ryggen av å sove opprest at jeg sov på siden med bare en ekstra pute etter 4 dager. 

liten oppdatering: siden jeg tok bildet jeg la ut har hevelsen gått ned litt men ikke nok, håper det går ned enda mer så kan jeg legge ut et bilde når det er gått 3-4 måneder, da jeg har hørt at mange bruker å se en tydelig forskjell på det tidspunktet.

- hufsa

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere turt å operere nesen i lokalbedøvelse? 

Jeg har hatt narkose før og det har gått greit, men er livredd for at det skal gå galt denne ganga. 

Anonymkode: eaf24...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fram og tilbake... jeg er så liiivredd for å angre, tanken på en mislykka operasjon er så skummelt at jeg aner ikke om jeg kommer til å tørre.. Men har så sykt komplekser for nesa i profil.

Dere som angrer, hvorfor angrer dere? Og dere som er fornøyde, ble resultatet som dere ønsket?

Anonymkode: d3878...3be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...