Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 år, og får nok ikke det til på de første 2-3 årene, men jeg skal. Føler meg ikke for gammel

Anonymkode: ddb19...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, nå gir du meg håp🙏🏼 Jeg kan legge ut bilde når jeg ser en endring, foreløbig ser jeg mørkt på det😞 Av det jeg har sett på youtube og serier som Botched så har de ofte veldig fint resultat allerede når gipsen er tatt av, så det var det jeg forventet. Er vanskelig å se for seg en stor endring i løpet av ukene/månedene som kommer.

- Hufsa

Anonymkode: ce1b2...922

Jeg synes den nye nesen din ligner veldig på de etterresultatene på botched. 

Anonymkode: eaf24...a3e

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du siterer har fått en helt vanlig nese, så å si noe slikt er ganske frekt og får meg til å lure hva som egentlig var intensjonen med den kommentaren. 

Anonymkode: 3981d...02b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du siterer har fått en helt vanlig nese, så å si noe slikt er ganske frekt og får meg til å lure hva som egentlig var intensjonen med den kommentaren. 

Jeg også tok det som en frekk kommentar først, men lurer på om det egentlig var positivt? Siden personen som har operert nevner at de som blir operert på Botched for å fikse ødelagt nese, har så fine resultater, men at hun selv ikke føler at hun har det. Men vanskelig å tolke en slik kommentar 🙄 Jeg tror nesen blir kjempe fin og naturlig når hevelsen går ned.

Anonymkode: c196d...90d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også tok det som en frekk kommentar først, men lurer på om det egentlig var positivt? Siden personen som har operert nevner at de som blir operert på Botched for å fikse ødelagt nese, har så fine resultater, men at hun selv ikke føler at hun har det. Men vanskelig å tolke en slik kommentar 🙄 Jeg tror nesen blir kjempe fin og naturlig når hevelsen går ned.

Dette ja

AnonymBruker
Skrevet

Men nå har jo dere trødd i salaten å viklet det til noe negativt, så nå føler hun seg vel ikke bra.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jo dere trødd i salaten å viklet det til noe negativt, så nå føler hun seg vel ikke bra.. 

Nå skriver jo begge to at nesen hennes ser bra ut og at det vil bli kjempe bra når hevelsen går ned? Unødvendig å skrive. Ingen har «trødd i salaten» her😉

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg sammenlignet med pasientene på Botched er fordi jeg selv ble "botched" av kirurgen Ivan Pavlovic i Trondheim (nesa ble skeiv, tynn, innsøkk på siden og fikk hengende columella) (og ja, jeg gjentar med glede navnet hans på nytt for at andre skal unngå å gå til han). Noen av pasientene i Botched er jo noen ganger operert for mye og derfor kan det ikke gjøres så mye heller så resultatene avhenger jo av det. De resultatene jeg mente var fine er ofte de som kun har operert en gang og fortsatt hadde mye brusk å gå på, som var tilfellet hos meg. Synes ikke det var så frekt å si av brukeren, det kommer an på hvilke pasienter hun mente.

Synes ikke nesen min ser så vanlig ut nå, fortsatt Hufsa/avatar, bortsett fra i profil er den veldig fin faktisk. Men jeg ser også at den ser bittelitt bedre ut enn i går med tanke på hevelse, så det går fremover. Moren min er overbevist om at den kommer til å bli kjempefin, men hun kan jo ikke akkurat si så mye annet😅

- Hufsa

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med etterresultatene på Botched? 

Anonymkode: 82444...0eb

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering fra du som var hos westvik?:)

Anonymkode: d3878...3be

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra du som var hos westvik?:)

Jeg har ikke så mye nytt å fortelle :) 

tumblr_ognqyhasLw1u8pg83o1_400.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hevelsen har ikke gått ned noe mer? 

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere litt om min neseopjasjon som var nå tidlig denne uken, siden jeg har sittet stor pris på alle andre her inne som har delt. Jeg opererte hos Kenneth Chiu på Aleris i Oslo.

Flere her har skrevet det ikke gjorde vondt, det syntes jeg at det gjorde! Når jeg først våknet fra operasjonen, og første 10-12 timene så gjorde det ikke vondt, sikkert litt igjen av narkose ++ og hevelsen hadde ikke begynt enda. MEN de neste to dagene var tøffe, men etter dag 3 gikk det veldig bra. Jeg kunne ikke åpne øynene fordi det var såpass hovent, og det var det mest ubehagelige av disse to dagene, da jeg trengte hjelp til alt og hadde 0 matlyst. Brukte alt av sterke smertestillende jeg fikk (oxyorm,oxycontin og arcoxtia) men gjorde fortsatt vondt.

MEN det var bare 2 dager, også ble det betraktelig bedre. Har allerede "glemt" hvor vondt det faktisk gjorde to dager etterpå, kroppen er fantastisk på den måten. Nesen ser bra ut, men er hoven som forventet. Jeg har blåmerker på begge øyenlokk men de har begynt å roe seg ned og vil egentlig tro de forsvinner i løpet av maks en uke. Hoven rundt øynene har flyttet seg nedover så ser nå ut som et hamster (kinnene er "kraftige), men det gjør ikke lengre vondt. Nesen renner litt blod i ny og ned, men dette var verst de første 2 dagene, så roet det seg. Å sove er fortsatt irriterende men går fint, har sovet høyt hevet hver dag pga hevelse.

Tips til alle som skal operere: KJØP drops mot munntørrhet på apoteket, og kjøp vaselin. Verdt hver eneste krone, gjorde søvn lettere. Tok også melatonin for å få sove. Og: Kjøp bomull, ta vann på 2-3 sånne flak, press sammen og frys. Lag mange av disse før du opererer det er HIMMELEN mot hevelsen i ansiktet, hadde ikke klart meg uten. Vær forsiktig med å få vann på den tingen over nesen men kjøl ned alt det andre konstant. Jeg ventet litt for lenge med å starte å kjøle ned fordi jeg ikke ble hoven før etter 7-8 timer etter operasjonen og trodde jeg hadde "sluppet unna", men det hadde jeg selvsagt ikke så start med ising med en eneste gang. Hjelper på smerte og hevelse. 

Veldig spent på å ta av gipsen, håper at det ikke er altfor hovent! Og at alt dette faktisk var verdt det

Anonymkode: 51738...ac1

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle oppdatere litt om min neseopjasjon som var nå tidlig denne uken, siden jeg har sittet stor pris på alle andre her inne som har delt. Jeg opererte hos Kenneth Chiu på Aleris i Oslo.

Flere her har skrevet det ikke gjorde vondt, det syntes jeg at det gjorde! Når jeg først våknet fra operasjonen, og første 10-12 timene så gjorde det ikke vondt, sikkert litt igjen av narkose ++ og hevelsen hadde ikke begynt enda. MEN de neste to dagene var tøffe, men etter dag 3 gikk det veldig bra. Jeg kunne ikke åpne øynene fordi det var såpass hovent, og det var det mest ubehagelige av disse to dagene, da jeg trengte hjelp til alt og hadde 0 matlyst. Brukte alt av sterke smertestillende jeg fikk (oxyorm,oxycontin og arcoxtia) men gjorde fortsatt vondt.

MEN det var bare 2 dager, også ble det betraktelig bedre. Har allerede "glemt" hvor vondt det faktisk gjorde to dager etterpå, kroppen er fantastisk på den måten. Nesen ser bra ut, men er hoven som forventet. Jeg har blåmerker på begge øyenlokk men de har begynt å roe seg ned og vil egentlig tro de forsvinner i løpet av maks en uke. Hoven rundt øynene har flyttet seg nedover så ser nå ut som et hamster (kinnene er "kraftige), men det gjør ikke lengre vondt. Nesen renner litt blod i ny og ned, men dette var verst de første 2 dagene, så roet det seg. Å sove er fortsatt irriterende men går fint, har sovet høyt hevet hver dag pga hevelse.

Tips til alle som skal operere: KJØP drops mot munntørrhet på apoteket, og kjøp vaselin. Verdt hver eneste krone, gjorde søvn lettere. Tok også melatonin for å få sove. Og: Kjøp bomull, ta vann på 2-3 sånne flak, press sammen og frys. Lag mange av disse før du opererer det er HIMMELEN mot hevelsen i ansiktet, hadde ikke klart meg uten. Vær forsiktig med å få vann på den tingen over nesen men kjøl ned alt det andre konstant. Jeg ventet litt for lenge med å starte å kjøle ned fordi jeg ikke ble hoven før etter 7-8 timer etter operasjonen og trodde jeg hadde "sluppet unna", men det hadde jeg selvsagt ikke så start med ising med en eneste gang. Hjelper på smerte og hevelse. 

Veldig spent på å ta av gipsen, håper at det ikke er altfor hovent! Og at alt dette faktisk var verdt det

Så spennende å høre! Er litt greit å få et mer realistisk bilde av det, for er mange som sier at det ikke er vondt i det hele tatt. Hva gjorde du med nesen? 
Jeg skal bestille konsultasjon til uka, er så utrolig spent på hva som er et realistisk resultat på meg.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende å høre! Er litt greit å få et mer realistisk bilde av det, for er mange som sier at det ikke er vondt i det hele tatt. Hva gjorde du med nesen? 
Jeg skal bestille konsultasjon til uka, er så utrolig spent på hva som er et realistisk resultat på meg.

Det med smerte er jo veldig individuelt. Mange har ekstreme smerter, mens andre kjenner lite til ingenting. Jeg kjente ikke antydning til smerte engang, så jeg var veldig heldig ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns heller ikke det var vondt, ikke litt engang, egentlig var det ikke så veldig ubehagelig heller (fikk rør i nesen slik at jeg fikk puste), det verste var å sove sittende (holdt på å bli gal av å ikke kunne ligge) og å se mørbanket ut. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gikk bra men de to dagene der jeg ikke kunne åpne øynene pga hevelsen var utrolig slitsomt. Til gjengjeld er jeg nå nesten helt fri for hevelse og blåmerker to dager før gipsen skal av! Har tatt 2 uker fri fra jobb, så hadde nok egentlig bare trengt 1,5 men deilig med litt ekstra tid til å komme seg.Jeg gjorde den rettere, og jeg gjorde tuppen mindre rundt samt også at den ikke lengre skal (forhpåentligvis) peke nedover når jeg smiler hadde liksom en rundt tipp som gjorde det, og fjernet en hump og senket neseveggen endel. Veldig spent på resultatet!

Ja gled deg til kosultasjon! veldig spennende! Lykke til!

Skrevet

Ja, gikk bra men de to dagene der jeg ikke kunne åpne øynene pga hevelsen var utrolig slitsomt. Til gjengjeld er jeg nå nesten helt fri for hevelse og blåmerker to dager før gipsen skal av! Har tatt 2 uker fri fra jobb, så hadde nok egentlig bare trengt 1,5 men deilig med litt ekstra tid til å komme seg.Jeg gjorde den rettere, og jeg gjorde tuppen mindre rundt samt også at den ikke lengre skal (forhpåentligvis) peke nedover når jeg smiler hadde liksom en rundt tipp som gjorde det, og fjernet en hump og senket neseveggen endel. Veldig spent på resultatet!

Ja gled deg til kosultasjon! veldig spennende! Lykke til!

Mye måtte du betale? Akkurat en slik operasjon jeg kunne tenkt meg å gjort også!

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Maeva skrev:

Mye måtte du betale? Akkurat en slik operasjon jeg kunne tenkt meg å gjort også!

Jeg betalte 60.000 kr. Vet at Aleris er litt høyere priset enn endel andre men oppfølgingen har vært så bra og Kenneth har veldig godt rykte, så jeg ville ikke "spare" 10-15K på noe som er midt i ansiktet mitt. Det er jo tross alt ikke "så mye" når det kommer til stykket (dyreste er jo å operere seg + bruke ferien, så selv om jeg nok kunne fått det til 50.000 ble det et enkelt valg). Var på konsultasjon med han 2 år tidligere og da var prisen 55.000, så det øker litt og litt hvert år, som jo er normalt. Er veldig spent på resultatet, håper jeg blir fornøyd! Vet Kenneth opererer flere neser hver eneste dag, så jeg håper resultatet blir bra. 

Vil også si: Aleris sa også at de som sier at det ikke gjorde veldig vondt er ofte de som for eksempel bare tar humpen, som er ganske mange av de som opererer seg. Skal du rette på sidene osv så må de brekke opp beinet, som selvsagt gjør mye vondere i ettertid enn filing.  Å brekke bein vil jeg tro de fleste syntes gjør ganske vondt - selv om det finnes de som også ikke syntes det gjør vond. Så hvor vondt du får spørs hvor mye de gjør, og om du har mye hud eller brusk. MEN jeg gjorde jo litt av alt og ja gjorde vondt de 2 dagene når jeg ikke kunne åpne øynene, men det var to dager og jeg håper det er verdt det når alt kommer til alt.  Du burde gjøre alt han "anbefaler" for å få et best mulig resultat, for han er kjent for å se helheten veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Vet du om du fjernet mye hud? Har hørt at dersom du fjerner mer hud enn brusk, så blir tippen veldig mye lengre Hoven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...