helo18 Skrevet 14. mai 2020 #2602 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, Lilli100 skrev: Fungerer mot hevelse også! Søk på arnica nosejob på youtube. Vet ikke 100% om det fungerer, men veldig mange som sier det fungerer i alle fall, så har kjøpt meg en tube. Så og si alle fra UK og USA som tar nosejob bruker arnica salve og/eller piller. Jeg syntes resultatet ble bra men forstår deg godt, håper hevelsen går kjapt ned og at du blir fornøyd. Jeg ble bedt om å begynne med Arnica Montana D30 (granuler) kvelden før operasjon og fortsette noen uker etter operasjon. Blåmerker og hevelse gikk supert fort ned😊 Arnica er virkelig bra greier. Får Arnica krem etter jeg har tatt fillers også.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2603 Skrevet 14. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra meg som er operert av T. Westvik. I dag er det gått en uke og vi tok av gipsen og jeg kan endelig puste normalt igjen, jeg puster mye bedre nå enn etter sist operasjon i Trondheim. Men jeg ble redd da jeg så meg i speilet. Jeg vet nesen min var veldig tynn og skeiv før, så jeg forventet at tippen skulle bli litt bredere, men dette er FOR bredt! Jeg ser ut som Hufsa. Det er det første jeg tenkte faktisk, at jeg ser ut som en tegneseriefigur. Jeg er så lei meg. 😭 Har grått siden jeg kom tilbake til hotellet. Westvik sa at dette er hevelse og kommer til å gå over om med tiden og at jeg må vente, men det ser så ille ut at jeg vet ikke hvor mye bedre det kan bli? Nesetippen min har jo ingen definisjon nå. Er det noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd så mye hevelse etter en uke? Og hva gjør jeg hvis det ikke blir bedre? Anonymkode: ce1b2...922 Nesen din så kjempefin ut, og mye finere enn før. Det er nok litt uvant i starten, men du venner deg til det etterhvert og det er viktig å huske på at nesen er hoven den første tiden, den vil bli mer definert når det går mer tid. Uansett syns jeg resultatet ditt var veldig fint :) Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2604 Skrevet 15. mai 2020 9 timer siden, Lilli100 skrev: Vil helst ikke si akkurat hvor da jeg allerede klarte å si konkret dato haha..Sorry, litt paranoid kanskje men hehe. Hvorfor lurer du? Skal operere i Oslo snart jeg og, og er egentlig bare nysgjerrig på om vi har samme kirurg og i såfall om du blir fornøyd og sånn! men forstår at du ikke vil bli gjenkjent, hehe! Anonymkode: 3793d...791
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2605 Skrevet 15. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal operere i Oslo snart jeg og, og er egentlig bare nysgjerrig på om vi har samme kirurg og i såfall om du blir fornøyd og sånn! men forstår at du ikke vil bli gjenkjent, hehe! Anonymkode: 3793d...791 Hvem skal du operere deg hos? Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2607 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem skal du operere deg hos? Anonymkode: 3981d...02b Kenneth Chiu Anonymkode: 3793d...791 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2608 Skrevet 15. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra meg som er operert av T. Westvik. I dag er det gått en uke og vi tok av gipsen og jeg kan endelig puste normalt igjen, jeg puster mye bedre nå enn etter sist operasjon i Trondheim. Men jeg ble redd da jeg så meg i speilet. Jeg vet nesen min var veldig tynn og skeiv før, så jeg forventet at tippen skulle bli litt bredere, men dette er FOR bredt! Jeg ser ut som Hufsa. Det er det første jeg tenkte faktisk, at jeg ser ut som en tegneseriefigur. Jeg er så lei meg. 😭 Har grått siden jeg kom tilbake til hotellet. Westvik sa at dette er hevelse og kommer til å gå over om med tiden og at jeg må vente, men det ser så ille ut at jeg vet ikke hvor mye bedre det kan bli? Nesetippen min har jo ingen definisjon nå. Er det noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd så mye hevelse etter en uke? Og hva gjør jeg hvis det ikke blir bedre? Anonymkode: ce1b2...922 Jeg syns ikke det var ille med tanke på at det er hovent, men skjønner at det er veldig uvant! Hvordan var westvik mot deg når du viste misnøye? Følte du at han tok deg på alvor? Anonymkode: d3878...3be 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2609 Skrevet 15. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kenneth Chiu Anonymkode: 3793d...791 Spennende. Jeg har operert meg en gang, men syns det er spennende å følge med i denne tråden. Det er interessant å lese erfaringer og hvordan kirurgene er mot pasientene. Folk har så ulike opplevelser. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2610 Skrevet 15. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det var ille med tanke på at det er hovent, men skjønner at det er veldig uvant! Hvordan var westvik mot deg når du viste misnøye? Følte du at han tok deg på alvor? Anonymkode: d3878...3be Det må være kjipt om kirurgen ikke viser forståelse da det er din nese og hvis det er mulig å gjøre en korrigering som gjør pasienten mer fornøyd, så burde det være en enkel sak. Når det gjelder brukeren du siterer, så har vel hun operert seg nylig? Hun må nok vente til hevelsen har gitt seg, hun har jo ikke sett det endelige resultatet enda. Det tar også litt tid å bli vant til den nye nesen, men er man ikke fornøyd etter en tid så hjelper det ikke at kirurgen ikke er enig. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2611 Skrevet 15. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det var ille med tanke på at det er hovent, men skjønner at det er veldig uvant! Hvordan var westvik mot deg når du viste misnøye? Følte du at han tok deg på alvor? Anonymkode: d3878...3be Ja, han sa ikke imot at den ser bred ut men sa også at det bare er hevelse så jeg må bare stole på det... Han ringte meg i stad også for å høre hvordan det går, og jeg har fått resept på noe som skal hjelpe med hevelsen, som jeg setter pris på. Det som bekymrer meg mest er hvordan det ferdige resultatet om 1 år ser ut og det sa jeg også til han. Spurte også om mulighet for evt reoperasjon hvis det ikke ble så mye bedre, og svaret var at den samtalen får vi ta når den tid kommer, så jeg må jo bare vente og se hva som skjer. Søsteren og moren min mener derimot at jeg allerede ser bedre ut enn i går🤪 - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2613 Skrevet 15. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, han sa ikke imot at den ser bred ut men sa også at det bare er hevelse så jeg må bare stole på det... Han ringte meg i stad også for å høre hvordan det går, og jeg har fått resept på noe som skal hjelpe med hevelsen, som jeg setter pris på. Det som bekymrer meg mest er hvordan det ferdige resultatet om 1 år ser ut og det sa jeg også til han. Spurte også om mulighet for evt reoperasjon hvis det ikke ble så mye bedre, og svaret var at den samtalen får vi ta når den tid kommer, så jeg må jo bare vente og se hva som skjer. Søsteren og moren min mener derimot at jeg allerede ser bedre ut enn i går🤪 - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922 Det er veldig betryggende å høre da! At han viser forståelse! Da får man mer tiltro til han, enn han forrige som bare avfeide det blankt Anonymkode: d3878...3be
helo18 Skrevet 15. mai 2020 #2614 Skrevet 15. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, han sa ikke imot at den ser bred ut men sa også at det bare er hevelse så jeg må bare stole på det... Han ringte meg i stad også for å høre hvordan det går, og jeg har fått resept på noe som skal hjelpe med hevelsen, som jeg setter pris på. Det som bekymrer meg mest er hvordan det ferdige resultatet om 1 år ser ut og det sa jeg også til han. Spurte også om mulighet for evt reoperasjon hvis det ikke ble så mye bedre, og svaret var at den samtalen får vi ta når den tid kommer, så jeg må jo bare vente og se hva som skjer. Søsteren og moren min mener derimot at jeg allerede ser bedre ut enn i går🤪 - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922 Trust me, jeg lignet en Avatar etter jeg hadde tatt av gipsen🙈 Men utrolig nok ble det bare bedre og bedre for hver dag som gikk. Følte kanskje ikke at hevelsen i nesen gikk så fort ned de to første ukene, men etter det så forsvant det verste relativt kjapt. Var også redd som deg i starten, men det blir bra. Uansett, med det utgangspunktet du hadde, så tror jeg ikke det ville vært mulig for kirurgen å bygge den så bred. Så du må ikke tro at du ender opp med så bred nese😅 Er bare mye hevelse. Jeg har troen på at du kommer til å føle deg mye bedre etter denne operasjonen, virkelig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2615 Skrevet 15. mai 2020 40 minutter siden, helo18 skrev: Trust me, jeg lignet en Avatar etter jeg hadde tatt av gipsen🙈 Men utrolig nok ble det bare bedre og bedre for hver dag som gikk. Følte kanskje ikke at hevelsen i nesen gikk så fort ned de to første ukene, men etter det så forsvant det verste relativt kjapt. Var også redd som deg i starten, men det blir bra. Uansett, med det utgangspunktet du hadde, så tror jeg ikke det ville vært mulig for kirurgen å bygge den så bred. Så du må ikke tro at du ender opp med så bred nese😅 Er bare mye hevelse. Jeg har troen på at du kommer til å føle deg mye bedre etter denne operasjonen, virkelig. Åh, du aner ikke hvor mye det hjelper å høre. Ja, jeg skjønner ikke hvordan den ble så bred heller. Håper virkelig du har rett. Hvor mange måneder tok det før du så normal ut igjen? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig betryggende å høre da! At han viser forståelse! Da får man mer tiltro til han, enn han forrige som bare avfeide det blankt Anonymkode: d3878...3be Ja, det er det jo. Men jeg er fortsatt bekymret for hva som skjer om det fortsatt ikke ser bra ut når det er gått et år. Vet ikke om jeg blir tilbudt å få det fikset eller om jeg må betale på nytt, det har jeg ikke penger til en gang til. Har litt vanskelig for å holde motet oppe, prøver å ikke se meg for mye i speilet og går med maske når jeg er utendørs. Synes veldig synd på meg selv nå, haha... - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922
helo18 Skrevet 15. mai 2020 #2616 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev:Åh, du aner ikke hvor mye det hjelper å høre. Ja, jeg skjønner ikke hvordan den ble så bred heller. Håper virkelig du har rett. Hvor mange måneder tok det før du så normal ut igjen? Ja, det er det jo. Men jeg er fortsatt bekymret for hva som skjer om det fortsatt ikke ser bra ut når det er gått et år. Vet ikke om jeg blir tilbudt å få det fikset eller om jeg må betale på nytt, det har jeg ikke penger til en gang til. Har litt vanskelig for å holde motet oppe, prøver å ikke se meg for mye i speilet og går med maske når jeg er utendørs. Synes veldig synd på meg selv nå, haha... - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922 Opererte 8. Januar og tok av gipsen på dag 6. Hadde som sagt veldig hoven nese = Avatar. Var vel slik hele uke 2 (såklart med litt positiv endring), men så begynte den å bli mindre hoven utover uke 3. Var tilbake på jobb 28. Januar, og da så jeg veldig normal ut. Veldig hard nese og så klart hoven, men det var ikke sånn andre la merke til. Etter det har den blitt mer bevegelig og mer definert. Enda er den noe hard og nummen, særlig på arret. Har ikke så mye hevelse på neseryggen, men nesetippområdet er enda litt hovent. Ser forandring enda for hver uke som går, at den blir mer definert. Gjelder å ha tålmodighet rett og slett ☺️ Håper du legger ut bilder av hvordan nesen din ser ut de neste ukene! Spennende.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2617 Skrevet 16. mai 2020 14 timer siden, helo18 skrev: Opererte 8. Januar og tok av gipsen på dag 6. Hadde som sagt veldig hoven nese = Avatar. Var vel slik hele uke 2 (såklart med litt positiv endring), men så begynte den å bli mindre hoven utover uke 3. Var tilbake på jobb 28. Januar, og da så jeg veldig normal ut. Veldig hard nese og så klart hoven, men det var ikke sånn andre la merke til. Etter det har den blitt mer bevegelig og mer definert. Enda er den noe hard og nummen, særlig på arret. Har ikke så mye hevelse på neseryggen, men nesetippområdet er enda litt hovent. Ser forandring enda for hver uke som går, at den blir mer definert. Gjelder å ha tålmodighet rett og slett ☺️ Håper du legger ut bilder av hvordan nesen din ser ut de neste ukene! Spennende. Takk, nå gir du meg håp🙏🏼 Jeg kan legge ut bilde når jeg ser en endring, foreløbig ser jeg mørkt på det😞 Av det jeg har sett på youtube og serier som Botched så har de ofte veldig fint resultat allerede når gipsen er tatt av, så det var det jeg forventet. Er vanskelig å se for seg en stor endring i løpet av ukene/månedene som kommer. - Hufsa Anonymkode: ce1b2...922
melody80s Skrevet 16. mai 2020 #2618 Skrevet 16. mai 2020 (endret) . Endret 16. mai 2020 av melody80s Slettet
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2619 Skrevet 16. mai 2020 Jeg har hatt store komplekser for nesen siden jeg var 15 år. Pga ulike årsaker har jeg ikke hatt mulighet for å operere før nå. -Og jeg har blitt 43 år! På én måte har jeg tenkt at når jeg ikke har gjort det til nå, ja da er det bare å glemme det. Men jeg skal leve i mange år til, og jeg har lyst til å kunne bli tatt bilde av uten å se den skjeve store nesen med et stort innsøkk i den ene siden. Jeg hater å bli tatt nærbilde av, og jeg er veldig bevisst på nesen i alle sosiale sammenhenger. Har noen her operert nesen i godt voksen alder? Hva er i så fall erfaringen? Anonymkode: 3196e...647
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2620 Skrevet 16. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt store komplekser for nesen siden jeg var 15 år. Pga ulike årsaker har jeg ikke hatt mulighet for å operere før nå. -Og jeg har blitt 43 år! På én måte har jeg tenkt at når jeg ikke har gjort det til nå, ja da er det bare å glemme det. Men jeg skal leve i mange år til, og jeg har lyst til å kunne bli tatt bilde av uten å se den skjeve store nesen med et stort innsøkk i den ene siden. Jeg hater å bli tatt nærbilde av, og jeg er veldig bevisst på nesen i alle sosiale sammenhenger. Har noen her operert nesen i godt voksen alder? Hva er i så fall erfaringen? Anonymkode: 3196e...647 Kjenner mange i voksen alder som har operert, og de har ikke angret på valget! De har også hatt store komplekser og det har sittet i bakhodet hele tiden når det gjelder fotografering og slikt. Nå føler de seg mye bedre og nesen er ikke et stort kompleks lengre. Sier bare KJØR PÅ til deg☺️ Det er ikke noe gøy når nesen setter en stopper for hvordan en har det. Anonymkode: c196d...90d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå