AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2581 Skrevet 9. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag hadde jeg ingen smerter. Bare ubehag, for det er jo ikke behagelig å ha to silikonplater i nesen. Smertene var forbigående i det jeg våknet opp etter operasjonen, en svie oppi nesen opp mot pannen. Gikk over ganske kjapt da jeg fikk smertestillende. På hjemreisen fikk jeg også samme svie som da resulterte i en tur til legevakta siden jeg ikke hadde noe sterkere enn Paracet. Kvalmen på den turen var verst. Men det var absolutt ikke det verste jeg har opplevd og kunne lett gjort det igjen med tanke på smertene så er det den minste bekymringen, dette er jo min andre neseoperasjon Ja, jeg tenker å oppdatere videre for å hjelpe andre å ta en riktig vurdering på hvem de skal dra til. Det finnes jo ikke all verdens info på nett om norske kirurger. Anonymkode: ce1b2...922 Vurderer nemlig å dra til westvik selv, så veldig spent på resultatet ditt! Han virker dyktig, men er så lite om han på nettet. Hvor opererte du første gangen og hvorfor opererte du igjen? Anonymkode: d3878...3be
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2582 Skrevet 9. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer nemlig å dra til westvik selv, så veldig spent på resultatet ditt! Han virker dyktig, men er så lite om han på nettet. Hvor opererte du første gangen og hvorfor opererte du igjen? Anonymkode: d3878...3be Ja, jeg tror og håper at resultatet mitt blir bra denne gangen. Første gangen opererte jeg nesen min hos Aleris i Trondheim, kirurg Ivan Pavlovic. Kan ikke få sagt nok at folk må styre unna han, jeg hadde ikke en vanskelig nese å operere på, men han ødela den rett og slett. Jeg ville bare ha den litt lavere og mindre, men den ble så tynn, usymetrisk og skeiv at jeg fikk enda større komplekser etter den operasjonen. Man så rett inn i neseborene fra siden, altså fikk jeg en "hengende columella". Det ble også tatt så mye brusk fra nesen at den kollapset på midten og jeg fikk pustevansker. Da jeg konfronterte Ivan med dette ville han ikke undersøke meg engang. Hysjet meg bort omtrent. Han var ganske lik i oppførsel før operasjon også egentlig, tok ikke så mange bilder, spurte ikke så mange spørsmål, bare bestemt på sitt og ikke på meg. Har hørt fra andre også som har fått komplikasjoner etter operasjon hos han at han ikke er behjelpelig på noe vis. Arrogant fyr. Tormod Westvik har jeg et helt annet inntrykk av. Før operasjon har han forklart opp og ned alt om nesen min, han tegnet på ark, tok bilder, redigerte og stilte spørsmål - virket oppriktig opptatt av at vi skulle komme til en enighet og at jeg skulle forstå hvordan nesen er bygd opp og hvorfor sånn og slik. Det var en helt annen opplevelse, han virker mye mer profesjonell og han så selv alt jeg "så" som var feil med nesen min før jeg sa noe om det. Så jeg er mye mer sikker på at jeg blir fornøyd denne gangen, selv om jeg ser litt skummel ut nå som nyoperert. Jeg skal ikke si noe mer sikkert før platene er tatt ut for jeg kan ikke vurdere noe før da. Håper dette er til hjelp, da Anonymkode: ce1b2...922 2
helo18 Skrevet 11. mai 2020 #2583 Skrevet 11. mai 2020 På 9.5.2020 den 20.10, AnonymBruker skrev: Hørtes veldig bra ut. Jeg hadde blitt veldig glad om du kunne vist meg før og etter bilde. Jeg skal sånn ca gjøre litt av det samme du har gjort tror jeg. Hva tenker du om det? Anonymkode: 8dabe...6c5 Det går helt fint 😊
Andrea87 Skrevet 11. mai 2020 #2584 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, helo18 skrev: Det går helt fint 😊 Var du på konsultasjon hos Haug før du opererte hos Emmes? virker i denne tråden som om Haug er litt «ute av bildet», ingen som nevner at de vurderer han her inne noe særlig nå.. Lurer bare på hvorfor, han har jo veldig lang erfaring..
helo18 Skrevet 11. mai 2020 #2585 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, Andrea87 skrev: Var du på konsultasjon hos Haug før du opererte hos Emmes? virker i denne tråden som om Haug er litt «ute av bildet», ingen som nevner at de vurderer han her inne noe særlig nå.. Lurer bare på hvorfor, han har jo veldig lang erfaring.. Nei, jeg var ikke hos han. Ingen spesiell grunn.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2586 Skrevet 11. mai 2020 Noen som kan fortelle meg om de er fornøyde med Westvik? Skal på konsultasjon med han denne måneden. Vurdert Emmes og, men usikker. Hva tenker dere? Anonymkode: e9e9f...90d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2587 Skrevet 11. mai 2020 Dere som har operert, hvor lang tid tok det før blåmerkene forsvant? Og er det noe dere kan anbefale å kjøpe inn før operasjonen, for eksempel tørr-munn-spray, blåmerke-krem og lignende? 😄 Anonymkode: 3793d...791
helo18 Skrevet 11. mai 2020 #2588 Skrevet 11. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har operert, hvor lang tid tok det før blåmerkene forsvant? Og er det noe dere kan anbefale å kjøpe inn før operasjonen, for eksempel tørr-munn-spray, blåmerke-krem og lignende? 😄 Anonymkode: 3793d...791 Munnspray funket litt for munntørrhet, men følte ikke det varte så lenge før munnen ble som en murstein igjen. Blåmerkene mine begynte å gå ned drastisk allerede dag 1 post op. De lysnet mer og mer, og dag 6 post op var jeg bare grønnlig og sliten i fjeset. Brukte Arnica Montana D30 Granuler (bittesmå som skal smelte under tungen). Tok 10 stk kvelden før operasjon, 10 stk morgen, ettermiddag og kveld på operasjonsdagen. Så fortsatte jeg sånn den første uken, der jeg etter hvert trappet ned til 5 stk osv. Er ikke reseptbelagt, men må bestilles på Apotek. Eventuelt nettapotek som Farmasiet etc. Følte det hjalp veldig!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2589 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, Andrea87 skrev: Var du på konsultasjon hos Haug før du opererte hos Emmes? virker i denne tråden som om Haug er litt «ute av bildet», ingen som nevner at de vurderer han her inne noe særlig nå.. Lurer bare på hvorfor, han har jo veldig lang erfaring.. Det er mange som opererer seg som ikke skriver i denne tråden, og det er da likevel ganske mange som har nevnt han i denne tråden, men beliggenhet er også viktig. Hadde jeg bodd i Bergen hadde jeg sikkert operert meg hos Emmes pga. av beliggenheten, men siden jeg bor i Midt-Norge og ikke tenkte på avstand, siden det uansett var uaktuelt å operere her i området (det er ingen kirurg her som jeg ville operert meg hos) valgte jeg den kirurgen som hadde lengst erfaring og som jeg hadde lest mest positivt om. Du velger ikke kirurg basert på hvem som er "in", men hvem som har lengst erfaring og som folk har positive erfaringer med. Derfor valgte jeg Haug. Har skrevet om min erfaring med han tidligere i denne tråden. Han har også byttet klinikk og er ikke lokalisert sentralt i Oslo. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2590 Skrevet 12. mai 2020 På 10.5.2020 den 1.27, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror og håper at resultatet mitt blir bra denne gangen. Første gangen opererte jeg nesen min hos Aleris i Trondheim, kirurg Ivan Pavlovic. Kan ikke få sagt nok at folk må styre unna han, jeg hadde ikke en vanskelig nese å operere på, men han ødela den rett og slett. Jeg ville bare ha den litt lavere og mindre, men den ble så tynn, usymetrisk og skeiv at jeg fikk enda større komplekser etter den operasjonen. Man så rett inn i neseborene fra siden, altså fikk jeg en "hengende columella". Det ble også tatt så mye brusk fra nesen at den kollapset på midten og jeg fikk pustevansker. Da jeg konfronterte Ivan med dette ville han ikke undersøke meg engang. Hysjet meg bort omtrent. Han var ganske lik i oppførsel før operasjon også egentlig, tok ikke så mange bilder, spurte ikke så mange spørsmål, bare bestemt på sitt og ikke på meg. Har hørt fra andre også som har fått komplikasjoner etter operasjon hos han at han ikke er behjelpelig på noe vis. Arrogant fyr. Tormod Westvik har jeg et helt annet inntrykk av. Før operasjon har han forklart opp og ned alt om nesen min, han tegnet på ark, tok bilder, redigerte og stilte spørsmål - virket oppriktig opptatt av at vi skulle komme til en enighet og at jeg skulle forstå hvordan nesen er bygd opp og hvorfor sånn og slik. Det var en helt annen opplevelse, han virker mye mer profesjonell og han så selv alt jeg "så" som var feil med nesen min før jeg sa noe om det. Så jeg er mye mer sikker på at jeg blir fornøyd denne gangen, selv om jeg ser litt skummel ut nå som nyoperert. Jeg skal ikke si noe mer sikkert før platene er tatt ut for jeg kan ikke vurdere noe før da. Håper dette er til hjelp, da Anonymkode: ce1b2...922 håper du kan holde oss oppdatert på hvordan resultatet blir! hva måtte bli gjort under denne operasjonen? Anonymkode: 4dbc0...dd1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2591 Skrevet 12. mai 2020 Noen her som har operert en lang nese til å bli kortere? Anonymkode: 3793d...791 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2592 Skrevet 14. mai 2020 Oppdatering fra meg som er operert av T. Westvik. I dag er det gått en uke og vi tok av gipsen og jeg kan endelig puste normalt igjen, jeg puster mye bedre nå enn etter sist operasjon i Trondheim. Men jeg ble redd da jeg så meg i speilet. Jeg vet nesen min var veldig tynn og skeiv før, så jeg forventet at tippen skulle bli litt bredere, men dette er FOR bredt! Jeg ser ut som Hufsa. Det er det første jeg tenkte faktisk, at jeg ser ut som en tegneseriefigur. Jeg er så lei meg. 😭 Har grått siden jeg kom tilbake til hotellet. Westvik sa at dette er hevelse og kommer til å gå over om med tiden og at jeg må vente, men det ser så ille ut at jeg vet ikke hvor mye bedre det kan bli? Nesetippen min har jo ingen definisjon nå. Er det noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd så mye hevelse etter en uke? Og hva gjør jeg hvis det ikke blir bedre? Anonymkode: ce1b2...922 1
Lilli100 Skrevet 14. mai 2020 #2593 Skrevet 14. mai 2020 (endret) Jeg er helt sikker på at det blir bedre kjære deg! Skal selv operere neste Uke men har sett så mange videoer og alt av folk og det er veldig hovent i 2 uker hos veldig mange! Tuppen er også som oftest det som blir mest hovent lengst så jeg er helt sikker på at det blir veldig mye bedre. Føler veldig med deg og redd jeg også kommer til å føle det samme men jeg er sikker på at dette ordner seg❤️❤️ Håper hevelsen går ned fort! Prøvd å ta arnica krem på? Endret 15. mai 2020 av Lilli100 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2594 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Lilli100 skrev: Jeg er helt sikker på at det blir bedre kjære deg! Skal selv operere på Mandag men har sett så mange videoer og alt av folk og det er veldig hovent i 2 uker hos veldig mange! Tuppen er også som oftest det som blir mest hovent lengst så jeg er helt sikker på at det blir veldig mye bedre. Føler veldig med deg og redd jeg også kommer til å føle det samme men jeg er sikker på at dette ordner seg❤️❤️ Håper hevelsen går ned fort! Prøvd å ta arnica krem på? Uff, håper virkelig at du har rett. Takk ❤️ Har ikke hørt om den kremen før, det står det er mot muskelstivelse? Anonymkode: ce1b2...922
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2595 Skrevet 14. mai 2020 Det kommer garantert til å se mye bedre ut om noen uker👍 Synes ikke du ser ut som hufsa! Deilig å kunne puste bedre også. Jeg er operert hos samme kirurg i Tr.heim som deg og har lignende utfordringer som du hadde. Tenker å rette opp i det når jeg får mulighet. Hva gjorde Westvik med nesen din? Anonymkode: 041fe...329 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2596 Skrevet 14. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra meg som er operert av T. Westvik. I dag er det gått en uke og vi tok av gipsen og jeg kan endelig puste normalt igjen, jeg puster mye bedre nå enn etter sist operasjon i Trondheim. Men jeg ble redd da jeg så meg i speilet. Jeg vet nesen min var veldig tynn og skeiv før, så jeg forventet at tippen skulle bli litt bredere, men dette er FOR bredt! Jeg ser ut som Hufsa. Det er det første jeg tenkte faktisk, at jeg ser ut som en tegneseriefigur. Jeg er så lei meg. 😭 Har grått siden jeg kom tilbake til hotellet. Westvik sa at dette er hevelse og kommer til å gå over om med tiden og at jeg må vente, men det ser så ille ut at jeg vet ikke hvor mye bedre det kan bli? Nesetippen min har jo ingen definisjon nå. Er det noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd så mye hevelse etter en uke? Og hva gjør jeg hvis det ikke blir bedre? Anonymkode: ce1b2...922 Før jeg leste innlegget og bare så bildene ble jeg helt ærlig imponert over reslutatet, nesen din ser veldig naturlig ut og jeg ser ikke noen antydninger til Hufsa... Haha. Hevelsen du har nå 1 uke etter operasjonen vil forsvinne, og den vil bli mye mer definert etter noen mnd. Med en sekundær neseplastikk kan det jo ta opptil 2 år før du ser det endelige resultatet, så her gjelder det å være tålmodig, og positiv! Men det er jo ikke rart du føler det sånn, når det skjer en så stor endring midt i ansiktet. Men som sagt, det VIL bli mye bedre. ❤️ Håper du holder oss oppdatert, gleder meg i så fall til å se det endelige resultatet Anonymkode: 4dbc0...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2597 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, Lilli100 skrev: Jeg er helt sikker på at det blir bedre kjære deg! Skal selv operere på Mandag men har sett så mange videoer og alt av folk og det er veldig hovent i 2 uker hos veldig mange! Tuppen er også som oftest det som blir mest hovent lengst så jeg er helt sikker på at det blir veldig mye bedre. Føler veldig med deg og redd jeg også kommer til å føle det samme men jeg er sikker på at dette ordner seg❤️❤️ Håper hevelsen går ned fort! Prøvd å ta arnica krem på? Hvor skal du operere deg? Anonymkode: 4dbc0...dd1
Lilli100 Skrevet 14. mai 2020 #2598 Skrevet 14. mai 2020 I Oslo. Gruer meg helt sykt haha, men satser på at det går bra og at jeg blir fornøyd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2599 Skrevet 14. mai 2020 11 minutter siden, Lilli100 skrev: I Oslo. Gruer meg helt sykt haha, men satser på at det går bra og at jeg blir fornøyd Hvem skal du operere hos? Anonymkode: 3793d...791
Lilli100 Skrevet 14. mai 2020 #2600 Skrevet 14. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, håper virkelig at du har rett. Takk ❤️ Har ikke hørt om den kremen før, det står det er mot muskelstivelse? Anonymkode: ce1b2...922 Fungerer mot hevelse også! Søk på arnica nosejob på youtube. Vet ikke 100% om det fungerer, men veldig mange som sier det fungerer i alle fall, så har kjøpt meg en tube. Så og si alle fra UK og USA som tar nosejob bruker arnica salve og/eller piller. Jeg syntes resultatet ble bra men forstår deg godt, håper hevelsen går kjapt ned og at du blir fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå