Gjest AnonymNobel Skrevet 6. desember 2010 #541 Skrevet 6. desember 2010 Hei! Nå er det gjort. Jeg har booket operasjon i januar på Nobel! Jeg var hos Oslo Plastikkirurgi på konsultasjon også, og fikk et godt inntrykk av han forsåvidt. Men det kan ikke sammenliknes med Nobel. De har flotte lokaler, fremstår som proffe fra resepsjonisten og venteområdet til kirurgen og operasjonssykepleieren som booket operasjonen. Jeg føler meg trygg på de, men det er jo både spennende og skummelt på en gang. Er det noen andre som har oppdateringer?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 #542 Skrevet 9. desember 2010 Hei! Nå er det gjort. Jeg har booket operasjon i januar på Nobel! Jeg var hos Oslo Plastikkirurgi på konsultasjon også, og fikk et godt inntrykk av han forsåvidt. Men det kan ikke sammenliknes med Nobel. De har flotte lokaler, fremstår som proffe fra resepsjonisten og venteområdet til kirurgen og operasjonssykepleieren som booket operasjonen. Jeg føler meg trygg på de, men det er jo både spennende og skummelt på en gang. Er det noen andre som har oppdateringer? Så utrolig spennende! vær så snill og fortell hvordan det gikk:) Hva ble prisen din på?
Gjest AnonymNobel Skrevet 11. desember 2010 #543 Skrevet 11. desember 2010 Så utrolig spennende! vær så snill og fortell hvordan det gikk:) Hva ble prisen din på? Hei! Det skal jeg gjøre. Jeg har lyst til å være anonym og siden det er en sjanse for at klinikkene følger med på hva som skrives om de, så er jeg ikke helt spesifikk. Men prisen er mellom 35-40.000 kr. Altså i øvre skiktet. Med full narkose og ganske mye som skal gjøres. Pris var ikke relevant for min avgjørelse i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2010 #544 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Det skal jeg gjøre. Jeg har lyst til å være anonym og siden det er en sjanse for at klinikkene følger med på hva som skrives om de, så er jeg ikke helt spesifikk. Men prisen er mellom 35-40.000 kr. Altså i øvre skiktet. Med full narkose og ganske mye som skal gjøres. Pris var ikke relevant for min avgjørelse i det hele tatt. Jeg skjønner. Håper du kan fortsette og fortelle når du har gjort oprasjonen.. Har så luyst men har ikke guts til det enda...
Gjest AnonymNobel Skrevet 19. desember 2010 #545 Skrevet 19. desember 2010 Jeg skjønner. Håper du kan fortsette og fortelle når du har gjort oprasjonen.. Har så luyst men har ikke guts til det enda... Så klart. Det er lurt å vurdere det grundig før man tar avgjørelsen om denne operasjonen. Det er en betydelig mental side i det å forandre nesen. Jeg har selv vært opp og ned siden jeg bestemte meg. Man kan ikke angre å gå tilbake til utgangspunktet når det er gjort! Da jeg var til konsultasjon på annen klinikk for ca 2 år siden var det hele veldig hysj-hysj og flaut for meg. Jeg var ikke klar. Nå vet hele vennegjengen min det og mine nærmeste kollegaer. I julen må jeg si det til mine foreldre, og det vil være værst. Er veldig spent på deres reaksjon. Jeg har kommet til at har man en spesiell nese som min, som plager meg, og jeg har tenkt på å gjøre noe med den lenge, så får man forståelse. Det hadde vært værre å ikke vite hvordan folk vil reagere. Det skal sies at jeg er over 30 år, har ikke spesielt dårlig selvtillitt, men akkurat dette plager meg. Jeg hadde aldri gjort det om jeg var ung og usikker. Ta deg tid - og ikke minst: prøv å fokusere på andre ting du er fornøyd med. Jeg fant ut at en levende ansiktsmimikk tar fokus bort fra nesen. Og hvis du ikke henger deg opp i nesen din og lar det ødelegge for deg, er det som oftest ingen andre som legger merke til den heller. Kanskje de ser den første gang de treffer deg, så oppdager de hvor festlig du er som person og glemmer den. Jeg bestemte meg for å prøve å leve med nesen min, og gjorde det i to år, før jeg fant ut at jeg ikke ville det mer. Så derfor føler jeg ganske stor trygghet i avgjørelsen nå. Men er fortsatt usikker til tider! Lurer fælt på hva de som har skapt meg (foreldre) vil si.. Ps - Har dere fått med dere yngste søster Simpsons kommentar til sin neseoperasjon? Hun har visstnok sagt at den ikke gjorde noe for henne. Hun gikk fra å være en nydelig jente med en edge, til en som ser ut som en av 100 andre... Noe å tenke på.
Gjest AnonymNobel Skrevet 22. desember 2010 #546 Skrevet 22. desember 2010 Åh plutselig var jeg usikker igjen.. Er det noen som har operert i det siste som vil dele med sine erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2010 #547 Skrevet 23. desember 2010 Hei Amanda! Takk for kjapt svar! Jeg har operert meg hos Klinikk Bunæs. Jeg har tatt bort gipsen jeg hadde på i en uke etter operasjonen. Det er vel den du tenker på når du sier støttebandasje? Fikk bare en liten innføring i at jeg burde ta på tre teipbiter på nesen i noen dager eler no (?). Han (Bunæs) var veldig lite konkret og KORT. Husker heller ikke eksakt hva han sa heller. De i resepsjonen sa bare at man skulle ha på tepbiter om kvelden. UTROLIG at det skal være så vanskelig å gi god nok info til en som har undergått en såpass stor operasjon (psykisk ihvertfall). Veldig dårlig kundeservice på den klinikken. Merkelig at de kan fortsette å holde på sånn. Han renset ikke nesen min. Bare tok bort noen blodrester (dvs. røsket ut, så jeg ble helt svimmel). Lurer veldig på om jeg skal la blodrestene være der eller ta det ut selv. Er litt redd for at det kan gjøre nesen mer hoven eller at den gror litt annerledes (leste et sted hvor det kan være årsak til skevhet osv.) Hvordan renset han kirurgen nesen din egentlig? Du opererte deg på Nobel klinikken? Jeg har operert meg hos Bunæs og fjernet gipsen i dag. Han var veldig hyggelig og jeg ble utrolig fin. Jeg skjønner at folk blir usikre. Jeg selv har kjent på mange ulike følelser i et par uker nå; både før og etter operasjonen. Men min erfaring per nå er i alle fall god.
Gjest AnonymNobel Skrevet 26. desember 2010 #548 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har operert meg hos Bunæs og fjernet gipsen i dag. Han var veldig hyggelig og jeg ble utrolig fin. Jeg skjønner at folk blir usikre. Jeg selv har kjent på mange ulike følelser i et par uker nå; både før og etter operasjonen. Men min erfaring per nå er i alle fall god. Hei! Så godt å høre at du er fornøyd. Nå har jeg fortalt om at jeg skal opereres til mine foreldre også, så da er jeg klar. Januar blir en spennende måned! Ønsker alle en fortsatt riktig god jul!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #549 Skrevet 28. desember 2010 Hei! Så godt å høre at du er fornøyd. Nå har jeg fortalt om at jeg skal opereres til mine foreldre også, så da er jeg klar. Januar blir en spennende måned! Ønsker alle en fortsatt riktig god jul! God jul til deg også. Anonym nobel selvfølgelig blir du usikker men jeg synes ashlee simpson aldri har vært edgy og gikk fra heks til pen... det er som regel ikke nesen som avgjør din egdyness...
Gjest AnonymNobel Skrevet 28. desember 2010 #550 Skrevet 28. desember 2010 God jul til deg også. Anonym nobel selvfølgelig blir du usikker men jeg synes ashlee simpson aldri har vært edgy og gikk fra heks til pen... det er som regel ikke nesen som avgjør din egdyness... Hehe, det har du alldeles rett i! Var vel feil ord å bruke. Hun var pen både før og etter, men nå sklir hun litt mer inn i mengden. Det kan være det man ønsker seg også (det gjør nå jeg med min nese iallefall). Det hjalp forøvrig å ha fortalt det til mine foreldre. Var nok litt det jeg gruet meg til også, men det gikk over all forventning. Igjen -godt å høre om andre som er fornøyde. Håper jeg blir det også! (jeg har vel en tendens til å ta bekymringene på forhånd..) Har du fortsatt blåveis/går det greit greit å sminke det bort? Har folk du ikke har fortalt det til lagt merke til det?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #551 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har operert nesen, gjore så og si alt som kunne gjøres, og jeg ble nesten ikke blå i det heletatt. Kun 1 cm på øyelokket nærmest øyenkroken, lite synlig. Fikk litt gul hud under øynene, men dette var noe ingen la merke til med mindre det var kjempegodt lys. Ingen har merket noe! Regner med at en god concealer kan dekke det meste
Gjest Ingun Skrevet 29. desember 2010 #552 Skrevet 29. desember 2010 Bunæs er veldig flink og vil våge å si at han er foretrukket over andre plastiske kirurger. Nå var ikke jeg så heldig men har bekjentskaper som her fått utrolig flotte resultat:) Enig. Jeg har operert meg hos Bunæs, og er veldig fornøyd. Kan nesten ikke tro det er min nese
Gjest Nesepese Skrevet 29. desember 2010 #553 Skrevet 29. desember 2010 Hei alle sammen, Veldig interessant å lese om andres erfaringer! Jeg har gjort endel research i forkant av en etterlengtet og up coming nosejob..men det er det noen som har erfaring med Gorm Brettville eller Morten Kveim? Jeg har fullstendig utelukket Bunæs etter alt jeg har lest..skrekk og gru..men man kan jo aldri vite..Jeg har en lang nese/lav neserygg men en utstikkende bred nesetipp jeg ikke kan fordra..har veldig tykk hud så jeg håper den lar seg fikse på..drømmer om en søt nesetipp som harmonerer med resten av ansiktet! Sukk..
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2010 #554 Skrevet 30. desember 2010 Hei alle sammen, Veldig interessant å lese om andres erfaringer! Jeg har gjort endel research i forkant av en etterlengtet og up coming nosejob..men det er det noen som har erfaring med Gorm Brettville eller Morten Kveim? Jeg har fullstendig utelukket Bunæs etter alt jeg har lest..skrekk og gru..men man kan jo aldri vite..Jeg har en lang nese/lav neserygg men en utstikkende bred nesetipp jeg ikke kan fordra..har veldig tykk hud så jeg håper den lar seg fikse på..drømmer om en søt nesetipp som harmonerer med resten av ansiktet! Sukk.. Drømmenese (jeg er jente) http://thefashionisto.com/models/thomas-penfound-models/
Gjest AnonymNobel Skrevet 31. desember 2010 #555 Skrevet 31. desember 2010 Jeg har operert nesen, gjore så og si alt som kunne gjøres, og jeg ble nesten ikke blå i det heletatt. Kun 1 cm på øyelokket nærmest øyenkroken, lite synlig. Fikk litt gul hud under øynene, men dette var noe ingen la merke til med mindre det var kjempegodt lys. Ingen har merket noe! Regner med at en god concealer kan dekke det meste Ah, så bra! Gleder meg nå.
Gjest Ingun Skrevet 1. januar 2011 #556 Skrevet 1. januar 2011 Hei! Så godt å høre at du er fornøyd. Nå har jeg fortalt om at jeg skal opereres til mine foreldre også, så da er jeg klar. Januar blir en spennende måned! Ønsker alle en fortsatt riktig god jul! Jeg er fremdeles fornøyd og ønsker deg lykke til! For meg er gamle bilder rare alt. Jeg har visst raskt blitt vant til ny nese.
Gjest Ingun Skrevet 1. januar 2011 #557 Skrevet 1. januar 2011 Drømmenese (jeg er jente) http://thefashionisto.com/models/thomas-penfound-models/ Bunæs har lang erfaring så jeg tok han. Var veldig spent før operasjonen, men i dag er jeg glad jeg gjennomførte det. I dag gleder jeg meg til 1 mnd kontrollen.
Gjest mega Skrevet 2. januar 2011 #558 Skrevet 2. januar 2011 Gratulerer dere som ble fornøyd med operasjon hos Bunæs.Dere har vært heldige. Jeg er ikke fornøyd og ikke heldig dessverre...
Gjest Plante Skrevet 4. januar 2011 #559 Skrevet 4. januar 2011 åh! jeg er så utrolig usikker. Jeg har vært på to konstulasjoner, var hos Nobel og colusseum. Jeg liker ikke nesen min og tar meg i å ikke ville bli sett i profil eller bli tatt bilde av i visse vinkler og se den i speilet hver bidige dag osv. Det jeg egentlig gruer meg aller mest til er mamma og pappa sin reaksjon, for å ikke snakke om venner. Jeg er 19 snart 20 og har hatt lyst til å ta operasjonen så utrolig lenge, men ventet til jeg er "moden" i tilfelle det bare var noe vanlig tennåringsgreie, men det sitter igjen. Jeg vil helst egentlig at ingen skal merke det, og det er egentlig bare en liten hump som må ned for at den skal bli ganske fin, tuppen er oppstopper og synes den er ganske ok egentlig, så vil ikke gjøre store forandringer. Kirurgen sa at forandringen ikke nødvendigvis var merkbar for andre, men mamma og pappa har jo oppvokst meg og ser jo hver eneste lille endring. Det er ikke et alternativ å snakke med dem om det, de er helt imot all forandring av naturlig utseende til og med farging av hår. Samtidig tenker jeg at det er mitt liv og jeg må gjøre som jeg vil. Kanskje jeg kan klippe håret i tillegg sånn at forandringen ikke blir så merkbar. Jeg trenger virkelig noen råd.
Gjest AnonymNobel Skrevet 4. januar 2011 #560 Skrevet 4. januar 2011 Hei Plante, Ja, det er veldig vanskelig! Det er jo flere her som sier at folk egentlig ikke legger merke til forandringen, så kanskje du ikke behøver å si det til foreldrene dine hvis du allerede vet at de er veldig i mot det..? Jeg kan tenke meg at det er noe med at det fortsatt er såpass uvanlig med neseoperasjon her, at folk ikke tenker på å tenke på det. Jeg er 10 år eldre enn deg, og det var faktisk viktig for meg å fortelle det til mine foreldre. Jeg tenkte at det kan oppstå komplikasjoner når man legger seg i narkose og greier, sånn at de fortjener å vite det. Men det går jo så godt som alltid bra, og vi har forskjellig forhold til våre foreldre.. Mine tok det overraskende bra da, og jeg ble veldig lettet. Det var visst viktig for meg hva mor og far og nærmeste venner synes om dette, jeg har mer ro over å skulle operere etter å har fortalt det. Er det mulig at du undervurderer vennene dine? Kanskje de vil støtte deg? En må du iallefall fortelle det til da du ikke får være alene natten etter operasjonen. Lykke til med avgjørelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå