Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde min neseoperasjon tidlig på sommeren i 2009, og er absolutt ikke fornøyd (jeg var hos Nobel). Jeg har vært til kontroll to ganger og har fått samme svar hver gang: han vil ikke fikse noe mer fordi han er fornøyd med resultatet, ENDA jeg har sagt jeg ikke er fornøyd. Jeg tok ikke med noen bilder før operasjon, men hadde med bilder på etterkontroll og oppdaget at han måtte ha misforstått helt hva jeg ville (enda det skal være vanskelig å misforstå at jeg vil ha en RETT, smalere nese i profil). Jeg hadde en normal nese før, men hadde alltid mislikt den. Hadde en liten kul på neseryggen som egentlig bare jeg selv så, men som han valgte å rette på. Gjorde ingenting med nesetippen (men burde ha gjort). Han sier det ville se unaturlig ut om han gjorde noe mer, noe jeg ikke tror. Tre måneder etter operasjon kjente jeg klumper/kuler på neseryggen, disse er der enda (over 1 år etter operasjon). Er det noen andre her som har fått klumper/kuler under huden som dere kjenner godt med fingrene når dere kjenner på nesen/neseryggen? Han sa det var normalt? Hvorfor i alle dager får man ikke beskjed om at dette mest sannsynlig vil skje? Den ene kulen vises til og med kjempegodt utvendig når jeg beveger munnen f.eks. Ekkelt.

Selv om han sier han ikke vil gjøre noe mer betyr ikke det at jeg skal akseptere at nesen min fortsatt skal se slik ut. Jeg skal booke tid hos flere kirurger i USA siden jeg tror de er LANGT bedre på nese der. Angrer veldig på at jeg dro til noen i Norge :( Går fortsatt med tape på nesen av og til fordi jeg føler meg bedre da. Helt sykt at jeg betalte nesten 40.000 for å kun endre på neseryggen som kun er litt lavere, bare med masse KLUMPER i tillegg nå.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest -b4
Skrevet

Hei!

Jeg hadde min neseoperasjon tidlig på sommeren i 2009, og er absolutt ikke fornøyd (jeg var hos Nobel). Jeg har vært til kontroll to ganger og har fått samme svar hver gang: han vil ikke fikse noe mer fordi han er fornøyd med resultatet, ENDA jeg har sagt jeg ikke er fornøyd. Jeg tok ikke med noen bilder før operasjon, men hadde med bilder på etterkontroll og oppdaget at han måtte ha misforstått helt hva jeg ville (enda det skal være vanskelig å misforstå at jeg vil ha en RETT, smalere nese i profil). Jeg hadde en normal nese før, men hadde alltid mislikt den. Hadde en liten kul på neseryggen som egentlig bare jeg selv så, men som han valgte å rette på. Gjorde ingenting med nesetippen (men burde ha gjort). Han sier det ville se unaturlig ut om han gjorde noe mer, noe jeg ikke tror. Tre måneder etter operasjon kjente jeg klumper/kuler på neseryggen, disse er der enda (over 1 år etter operasjon). Er det noen andre her som har fått klumper/kuler under huden som dere kjenner godt med fingrene når dere kjenner på nesen/neseryggen? Han sa det var normalt? Hvorfor i alle dager får man ikke beskjed om at dette mest sannsynlig vil skje? Den ene kulen vises til og med kjempegodt utvendig når jeg beveger munnen f.eks. Ekkelt.

Selv om han sier han ikke vil gjøre noe mer betyr ikke det at jeg skal akseptere at nesen min fortsatt skal se slik ut. Jeg skal booke tid hos flere kirurger i USA siden jeg tror de er LANGT bedre på nese der. Angrer veldig på at jeg dro til noen i Norge :( Går fortsatt med tape på nesen av og til fordi jeg føler meg bedre da. Helt sykt at jeg betalte nesten 40.000 for å kun endre på neseryggen som kun er litt lavere, bare med masse KLUMPER i tillegg nå.

Jeg tror de klumpene du mener er rett og slett hakk i nesebenet etter at han meislet bort den kulen oppå neseryggen. Jeg har det jeg og! Jeg hadde visstnok en kul oppå der som jeg selv ikke hadde lagt merke til engang men som herr Bunæs spurte om jeg ville ha bort under operasjonen.. Greit nok det, men de hakkene etter meislinga hans er jo fryktelige. Ikke at de vises så godt, men de kjennes godt, og vises forsåvidt i visse situasjoner. Men verst er at han meislet for lite på den ene siden, så å ha på seg briller/solbriller er en utfordring i det de ikke sitter likt på begge sidene.

Mener noen her tidligere har nevnt at de var så misfornøyd at de skulle kontakte advokat? Noen som vet hvem/ hvor i tråden dette sto? Har lett gjennom over halve tråden nå uten å finne det, kanskje det var i en annen tråd?

Gjest gjest_m28
Skrevet

Jeg tror de klumpene du mener er rett og slett hakk i nesebenet etter at han meislet bort den kulen oppå neseryggen. Jeg har det jeg og! Jeg hadde visstnok en kul oppå der som jeg selv ikke hadde lagt merke til engang men som herr Bunæs spurte om jeg ville ha bort under operasjonen.. Greit nok det, men de hakkene etter meislinga hans er jo fryktelige. Ikke at de vises så godt, men de kjennes godt, og vises forsåvidt i visse situasjoner. Men verst er at han meislet for lite på den ene siden, så å ha på seg briller/solbriller er en utfordring i det de ikke sitter likt på begge sidene.

Mener noen her tidligere har nevnt at de var så misfornøyd at de skulle kontakte advokat? Noen som vet hvem/ hvor i tråden dette sto? Har lett gjennom over halve tråden nå uten å finne det, kanskje det var i en annen tråd?

Takker høyere makter for at jeg kom borti den tråden her før jeg tok en avgjørelse om nosejob i Norge.

Hadde mine mistanker om at kompetansen var dårlig på dette området her til lands, men at det var så dårlig kunne jeg ikke forestille meg.

Sendte e-mail til Nobel klinikk rundt kl 18:00 i dag og kun 1 time etter e-mail ble jeg ringt opp og spørt om jeg vil ha konsultasjon og at dette var gratis og det var mulig å få det når det passet meg osv.

De virket vel ivrige etter å få pasienter,det er indikasjon på at de kansje ikke er dyktige i det de driver med og vil bare håve inn penger.

Uansett så tror jeg at jeg sannnsynligvis kommer til å dra til utlandet dvs utenfor skandinavia for å fikse nesen hvis jeg bestemmer meg for det.

Har en iransk venn som fikset det i hjemlandet og resultat ble fantastisk.Rett og slett helt perfekt estetisk! De er visst svært dyktige på neseoperasjoner i Iran og de gjør det for 5-6000 kr.

For min del har jeg sett på muligheter i USA og fant en klinikk som vikrer meget seriøs og legen er visst ekspert på kun neseplastikk: http://drsamrizk.com/internet-consultation.htm

Men, tror nok at operasjonen der kansje koster mer enn i Norge i tillegg kommer reisekostnader og alt det andre.

Likevel så er det kansje bedre å betale en virkelig ekspert på området for dette her, enn å få en udugelig slakter til å reglerett føkke opp trynet mitt fullstendig.

Skrevet

Huff, tenker frem og tilbake på hvorvidt jeg skal ta en neseoperasjon. Er ikke aktuelt før om et på år uansett, men det plager meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg har nok ikke den styggeste og mest fremtredende nesen i verden, men den er lite symetrisk. Ser veldig fin ut fra høyre side, men på venstresiden er det en del mindre brusk på tippen, og et solid bein som "stikker frem" langs ene siden, som gjør at nesen ser skeiv ut forfra og mangler form. Har også sett for meg en litt mer buet profil.

Er så redd for at det er for lite å fikse på, og at jeg risikerer at kirugen jeg velger ikke er dyktig nok. Tenker nok også på å reise utenlands, f.eks. USA. Stoler ikke helt på norsk kompetanse på dette feltet.

Skrevet

Huff, tenker frem og tilbake på hvorvidt jeg skal ta en neseoperasjon. Er ikke aktuelt før om et på år uansett, men det plager meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg har nok ikke den styggeste og mest fremtredende nesen i verden, men den er lite symetrisk. Ser veldig fin ut fra høyre side, men på venstresiden er det en del mindre brusk på tippen, og et solid bein som "stikker frem" langs ene siden, som gjør at nesen ser skeiv ut forfra og mangler form. Har også sett for meg en litt mer buet profil.

Er så redd for at det er for lite å fikse på, og at jeg risikerer at kirugen jeg velger ikke er dyktig nok. Tenker nok også på å reise utenlands, f.eks. USA. Stoler ikke helt på norsk kompetanse på dette feltet.

Hei jeg vurderer også dette veldig.Men jeg er mest redd for hva familien vil tro og mene.Jeg derimot hater nesen min den er stor og lang jeg bare viser det ikke til noen.Hater den den ødelegger så mye for meg jeg er 25 år:(Jeg stoler heller ikke på norsk kompetanse.En jente jeg kjenner opperete nesen sin her og man så ingen forskjell absulutt ingen ting.Mens en annen som hadde vært i iran hadde fått en helt annen og perfekt nese helt utrolig...Jeg ble mobbet for nesen min på skolen og det plager meg forsatt.....

Skrevet

Jeg har bestilt time hos Bunæs for operasjon før jul, og gleder og gruer meg.

Nesa mi er bred øverst, og skadet da jeg var liten (pga fall). Det er dannet brusk og mer og mer den siste tiden.

Den blir sikkert smalere og finere, men på meg virker det ikke som om klinikken lover noe på forhånd. Det plager meg litt.

Skrevet (endret)

Å operere nesen er ikke en enkel prosedyre, faktisk kansje den mest kompliserte plastiske operasjonen. Kirurgen må ha en sans og følelse for estetikk, men samtidig sørge for at resultatet blir naturlig og at man ikke kan se i ettertid at man har hatt nosejob.

Har man valgt feil kirurg som roter til og fjerner for mye av nesebeinet og du etterpå ikke blir fornøyd med resultatet og vil operere igjen hos en virkelig ekspert så er det begrenset hva selv en ekspert kan gjøre i en slik opprettingsoperasjon.

Han kirurgen som jeg la link over er faktisik en av de mest kjente i USA, han holder til i New Yourk, og er unik ekspert i neseplastikk. Han har vært på TV programmer og driver per dags dato med nyeste 3D teknologi innen neseplastikk.

Ved bruk av 3D teknologi i operasjonen får kirurgen innsikt i hvor blodkar,muskler,nesebein etc befinner seg slik at man unngår å fjerne får mye/lite og på den måten reduserer kraftige hevelser i ansiktet samtidig som man får et bra resultat.

De hevder faktisk at man ksal være representabel kun 1 uke etter inngrepet!!

her er linkene om dr sam rizk:

Innlegget er endret iht KGs regler og retningslinjer.

Supramundane, mod

Endret av Supramundane
Gjest Gjesten
Skrevet

Nesa mi er bred øverst, og skadet da jeg var liten (pga fall). Det er dannet brusk og mer og mer den siste tiden.

Den blir sikkert smalere og finere, men på meg virker det ikke som om klinikken lover noe på forhånd. Det plager meg litt.

Anbefaler deg å lese hele denne tråden før du lar deg operere der, om du ikke allerede har gjort det...

Skrevet

Anbefaler deg å lese hele denne tråden før du lar deg operere der, om du ikke allerede har gjort det...

Cassie, du hadde ikke giddet å legge ut bilder så man kasnje kan se hvordan du ser ut før og etter operasjonen?

Hvorderer selv nosejob , men har ikke bestemt meg for hvor jeg skal ta den!

Skrevet

Jeg vil gjerne høre alt!!! Vurderer selv å operere på nobelklinikken :) Hva på nesa skal du forandre, hvordan/hvem er kirurgen, og hva kostet det deg?? hadde vært kjempe takknemlig for svar, gjerne en full rapport, haha.

Masse lykke til i morra !!!!!!!

Hei, Det er akkurat det samme jeg ska operere meg for hos nobel om 2 mnd :) du har ikke før og etter bilde jeg kan se?? :) Jeg gruer meg veldig masse...

Gjest AnonymNobel
Skrevet

Hei!

Takk til dere som har delt deres erfaringer her, det har vært veldig nyttig. Og til dere som skal operere dere på Nobel clinic - håper dere holder oss løpende oppdatert! Jeg regner med å være en av dere snart. :)

Jeg har heller aldri vært fornøyd med nesa mi. Eller dvs. den var nok søt da jeg var barn, men så ble den til en potetnese med kul. :( Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noe med den, men har ikke turt. Psyket meg opp og bestilte time hos Rollheim på Colosseum for ca 2 år siden. Jeg ville bare høre om det i det hele tatt var mulig å gjøre noe (trodde store tipper var veldig vanskelig å gjøre noe med), og han satt i gang med at det skal bli sånn og sånn, og så bra.. Vi var ikke helt på nett med andre ord. Jeg var nok ikke klar heller. Dro hjem og fant denne bloggen der man også får høre om folk med dårlige erfaringer, og la det hele på hylla. Tenkte prøve å leve med nesa som den er.

Nå har det gått noen år og jeg har ikke lyst til å leve mer med denne nesa. Har også sett på nett at det er mange bra resultater med forminsking av nesetippen. Kan innrømme at det også hjelper at slike operasjoner har blit mer vanlig. Kjenner jo flere (vanlige jenter) med silikon og flere som har tatt såkalte slankeoperasjoner. Jeg føler rett og slett at nesa hindrer meg såpass/passer ikke inn i mitt ellers lille ansikt, så det er verdt å prøve!

Skal på konsultasjon både hos Oslo Plastikkirurgi og Nobel om ca 2 uker, men det blir nok Nobel. Føler meg tryggest på de etter å ha gjort litt internett research. :) Har fått det helt på hjernen nå og kunne operert i morgen.. Hvor lenge ventet dere fra konsultasjon til operasjon?

Skrevet

Skrevet

Har jeg vært deg har jeg ikke tatt sjansen. Har egen erfaring fra denne klinikken og er ikke fornøyd

Skrevet

Gjest_Gjest_Fairy_*_* hei jeg lurte på om du hadde mulighet til å poste et bilde av hvordan nesen din ser ut nå. Jeg vurderer sterkt å gjøre akuratt som deg og dra til Dr. haug . Takk for all infomasjon. ps. nesen din ble kjempe fin

Gjest AnonymNobel
Skrevet

Hei igjen!

Hvordan går det med dere som har nært forestående operasjoner?

Jeg har konsultasjon snart, og ringte Nobel. De har visst ikke noe særlig venteliste på neseoperasjon, så hvis alt går etter planen så blir det operasjon på meg i januar. :)

Jeg har sett tegnefilm av operasjonen og blogger på youtube, så føler meg relativt godt forberedt.

Har forberedt meg på at det skal bli tøft, så håper jeg at det blir bedre enn fryktet. Spennende!

Skrevet

Hei alle sammen....

Jeg har tatt neseplastikk for noen år siden i utlandet (jeg bodde der i forbindelse med studier) . Ikke minst var det langt billigere enn i Norge også ...

Jeg opererte neseskilleveggen og tok neseplastikk i ett .

Jeg valgte en ØNH-spesialist som i tillegg var platisk kirurg,og han var en av de beste der, fikk jeg vite.Operasjonen gikk greit, ingen smerter , bare hevelser så klart, litt blødning det første døgnet,og så var det vondt når legen tok ut tampongene dagen etter..Pluss at jeg ikke kunne puste gjennom nesa det første døgnet og 2-3 dager etterpå pga tetthet.

Jeg hadde en stor nese med en hump på neseryggen som jeg absolutt ikke likte, det så helt jævlig ut i profilen.Nå etter operasjonen har jeg fått en mye mindre nese, den humpen fins ikke mer, i profilen ser nesa veldig bra ut og den er smalere og.

MEN !!!!!! Det finnes alltid et men ..

Nesa er litt skjev og ikke helt symmetrisk når man ser på den forfra.Altså, dette er noe som man gjerne ikke ser med blott øye når man ikke vet det på forhånd, med mindre man studerer nesa veldig veldig nøye..Når jeg smiler ser man det mye tydeligere.

Problemet er at nesa IKKE ser ut når jeg blir tatt bilder av forfra..Spesielt når jeg smiler..Nesa ser så skjev og "knukket" ut,at jeg ikke lenger vil bli tatt bilder av forfra altså...Jeg snur hodet litt slik at dette ikke vises.. det ser rett og slett ikke ut ...

Jeg har vært hos denne legen og forklart alt dette.Han sa at han var imot en til operasjon,og at dette ikke er noe som folk legger merke til , at nesa mi var fin osv.

Men jeg kan ikke bare leve med at jeg aldri igjen skal bli tatt bilder av pga alt dette !!!

Jeg vil ta en operasjon igjen for å få fikse det .. Det er jo bare en liten justering, som skal gjøre sååååå mye forskjell da....

Men etter det jeg har lest om norske kirurger, så vet jeg ikke helt om jeg tør engang???

Hjelp, jeg trenger råd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest AnonymNobel
Skrevet

Hmm.. når det kommer til norske vs utenlandske leger, så føler jeg meg tryggest her i Norge. Så det blir vel en personlig vurdering. :)

Skrevet (endret)

Jeg skal operere hos Oslo plastikkirurgi om 1 mnd! Syntes kirurgen virket hyggelig og vi hadde begge samme syn på hva vi ville forandre med nesen. Jeg har en ganske rund nese og en liten klump på neseryggen som jeg ska få rettet på. Gleder meg til operasjonen er overstått, men gruer meg litt til å se resultatet. Skal huske på og ta før og etterbilde!

Endret av eventyrjenta
Skrevet

Jeg opererte nesa mi hos Nobel i begynnelsen av 2010, og jeg er strålende fornøyd! Jeg hadde en litt stor, firkantet tipp jeg fikk gjort mindre. Kostet meg 20 000kr. Legen virket litt kort, men jeg hadde en god opplevelse, han gjorde det jeg ba han om, og resultatet ble veldig bra!

En ting er riktignok at det føles litt rart å ta på nesetuppen... Det virker som det er noe løs hud der som samler seg opp på midten. Det er ikke synlig, men jeg kan ikke eirindre å ha hatt det innen operasjonen.

Likevel, vil absolutt anbefale Nobel!

Gjest AnonymNobel
Skrevet

Jeg opererte nesa mi hos Nobel i begynnelsen av 2010, og jeg er strålende fornøyd! Jeg hadde en litt stor, firkantet tipp jeg fikk gjort mindre. Kostet meg 20 000kr. Legen virket litt kort, men jeg hadde en god opplevelse, han gjorde det jeg ba han om, og resultatet ble veldig bra!

En ting er riktignok at det føles litt rart å ta på nesetuppen... Det virker som det er noe løs hud der som samler seg opp på midten. Det er ikke synlig, men jeg kan ikke eirindre å ha hatt det innen operasjonen.

Likevel, vil absolutt anbefale Nobel!

Åh, det er akkurat det jeg skal gjøre, og jeg har lurt på det med huden! Jeg skal fjerne kul også da, så regner med at det blir dyrere. Godt å høre at du er fornøyd med Nobel. :) Morten Haug som opererte deg eller?

I tillegg til en litt firkantet tipp så er huden ganske tykk. Jeg vil tro det kommer til å ta tid før det blir bra. Tok det lang tid for hevelsene å gå ned? Var du fornøyd med en gang neseskjoldet ble tatt av?

Jeg er litt redd for å måtte dra tilbake på jobb uten at noe synes eller med en større hoven potetnese.. Hadde jo vært fint for psyken om det var litt bedre med en gang.

Tror du ikke at huden din fortsatt kan tilpasse seg litt til også? Jeg har lest at det kan ta inntil to år før man ser det ferdige resultatet.

Det var mange spørsmål.. håper du har mulighet til å svare. Håper jeg får Morten Haug i tale også, for jeg har skrevet ned alt jeg lurer på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...