Gjest Jente_83 Skrevet 18. juni 2010 #501 Skrevet 18. juni 2010 Hei Amanda! Takk for kjapt svar! Jeg har operert meg hos Klinikk Bunæs. Jeg har tatt bort gipsen jeg hadde på i en uke etter operasjonen. Det er vel den du tenker på når du sier støttebandasje? Fikk bare en liten innføring i at jeg burde ta på tre teipbiter på nesen i noen dager eler no (?). Han (Bunæs) var veldig lite konkret og KORT. Husker heller ikke eksakt hva han sa heller. De i resepsjonen sa bare at man skulle ha på tepbiter om kvelden. UTROLIG at det skal være så vanskelig å gi god nok info til en som har undergått en såpass stor operasjon (psykisk ihvertfall). Veldig dårlig kundeservice på den klinikken. Merkelig at de kan fortsette å holde på sånn. Han renset ikke nesen min. Bare tok bort noen blodrester (dvs. røsket ut, så jeg ble helt svimmel). Lurer veldig på om jeg skal la blodrestene være der eller ta det ut selv. Er litt redd for at det kan gjøre nesen mer hoven eller at den gror litt annerledes (leste et sted hvor det kan være årsak til skevhet osv.) Hvordan renset han kirurgen nesen din egentlig? Du opererte deg på Nobel klinikken?
Gjest Amanda88 Skrevet 18. juni 2010 #502 Skrevet 18. juni 2010 Hei Amanda! Takk for kjapt svar! Jeg har operert meg hos Klinikk Bunæs. Jeg har tatt bort gipsen jeg hadde på i en uke etter operasjonen. Det er vel den du tenker på når du sier støttebandasje? Fikk bare en liten innføring i at jeg burde ta på tre teipbiter på nesen i noen dager eler no (?). Han (Bunæs) var veldig lite konkret og KORT. Husker heller ikke eksakt hva han sa heller. De i resepsjonen sa bare at man skulle ha på tepbiter om kvelden. UTROLIG at det skal være så vanskelig å gi god nok info til en som har undergått en såpass stor operasjon (psykisk ihvertfall). Veldig dårlig kundeservice på den klinikken. Merkelig at de kan fortsette å holde på sånn. Han renset ikke nesen min. Bare tok bort noen blodrester (dvs. røsket ut, så jeg ble helt svimmel). Lurer veldig på om jeg skal la blodrestene være der eller ta det ut selv. Er litt redd for at det kan gjøre nesen mer hoven eller at den gror litt annerledes (leste et sted hvor det kan være årsak til skevhet osv.) Hvordan renset han kirurgen nesen din egentlig? Du opererte deg på Nobel klinikken? Ja det er den jeg tenker på, tok han ikke stingene samtidig? Åja bare i 3 dager ja. men det er sikkert forskjellig fra inngrep til inngrep. For jeg har gjort nesa mi smalere. Nå vet ikke jeg helt hva du har gjort? Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg tatt en tlf til klinikken å spurt om dette. Han renset den helt fin og ren hvertfall, vet ikke helt hva han gjorde. Ja har hørt det er litt dårlig kundeservice hos dem, det er det hvertfall ikke hos nobel jeg er veldig fornøyd! men hvordan er nesa di nå da? veldig hoven?
Gjest Tanja Skrevet 18. juni 2010 #503 Skrevet 18. juni 2010 Har alltid likt neser som er totalt motsatt fra hvordan min var (typisk), så kirurgen tok meg nok litt for mye på ordet når jeg skulle beskrive "drømmenesen". Jeg var veldig redd for å få en hengete og stygg nesetipp ala Paris Hilton, noe jeg presiserte. Dette resulterte i at forandringen etter operasjonen ble en del større enn hva jeg hadde forestilt meg. Jeg har en sånn nesetipp selv. Ikke like spiss som hennes, og den vises best når jeg smiler. Jeg hater den den. Rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #504 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har en sånn nesetipp selv. Ikke like spiss som hennes, og den vises best når jeg smiler. Jeg hater den den. Rett og slett. Hva er galt med henens nesetipp? den er fin den hun har bare litt lang nese... men det var sikkert utgangspunktet hennes også.
Gjest Tanja Skrevet 19. juni 2010 #505 Skrevet 19. juni 2010 Hva er galt med henens nesetipp? den er fin den hun har bare litt lang nese... men det var sikkert utgangspunktet hennes også. Nesen min er også lang, men det synes jeg er bare fint. Liker markante neser, men ikke neser med hengende columella, slik Paris Hilton (og jeg) har. Profil og foran. Det er rett og slett ikke feminint. Christian Bale har det også, ja, jeg legger merke til alle som har det . Jeg ble mobbet for den av en (tidligere) "venninne". Var hun som gjorde meg oppmerksom på den. Sa jeg lignet en rotte. Ikke lett å riste av seg ondsinnete kommentarer.
Gjest Jente_83 Skrevet 20. juni 2010 #506 Skrevet 20. juni 2010 Ja det er den jeg tenker på, tok han ikke stingene samtidig? Åja bare i 3 dager ja. men det er sikkert forskjellig fra inngrep til inngrep. For jeg har gjort nesa mi smalere. Nå vet ikke jeg helt hva du har gjort? Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg tatt en tlf til klinikken å spurt om dette. Han renset den helt fin og ren hvertfall, vet ikke helt hva han gjorde. Ja har hørt det er litt dårlig kundeservice hos dem, det er det hvertfall ikke hos nobel jeg er veldig fornøyd! men hvordan er nesa di nå da? veldig hoven? Nei, da han tok bort gipsen renset han ikke nesen eller tok stingene. De skal visst falle ut av seg selv. Det som er litt bekymringsverdig med meg nå er at det har dannet seg masse skorpe i nesen. Jeg renser med hjemmelaget saltvann i sånn "nesehorn" hvor det går inn gjennom det ene neseboret og ut det andre. I bruksanvisningen sto det at den kunne hjelpe på skorpe i nesen. Saltvann på nesespray blir litt meningsløst. For skorpen sitter VELDIG fast. Lurer fælt på hvordan andre som har operert seg hos Bunæs har hatt det på dette punktet. Høres mye bedre ut på Nobel da! Men jeg var der til konsultasjon og da ville han ikke operere, mente resultatet ville se "unaturlig" ut. Men han var definitivt hyggeligere! Jeg opererte også nesen noe smalere og filte den litt ned i høyden + gjorde tuppen litt smalere. Var snakk om veldig liten justering da. Jeg ville ikke at det skulle være tydelig at jeg hadde gjort noe med den. Bare at den skulle gli bedre inn i resten av ansiktet. Jeg ser at tuppen har blitt smalere, men hele nesen er fortsatt veldig hoven! Så akkurat nå ser den mye større ut! Den har ikke vist tegn til å gå ned enda heller. Jeg tør ikke å gå ut sånn som den er nå! Hehe. Men det er altså dette med skorpen som bekymrer meg mest. Er livredd for at det skal påvirke resultatet og at den fortsetter å være hoven pga det. Men det beste er vel å ringe klinikken. Blir spennende å høre hva de sier. Synes egentlig de resepsjonsdamene virker litt lite kunnskapsrike. Men vi får se! :-)
Gjest Amanda88 Skrevet 20. juni 2010 #507 Skrevet 20. juni 2010 Nei, da han tok bort gipsen renset han ikke nesen eller tok stingene. De skal visst falle ut av seg selv. Det som er litt bekymringsverdig med meg nå er at det har dannet seg masse skorpe i nesen. Jeg renser med hjemmelaget saltvann i sånn "nesehorn" hvor det går inn gjennom det ene neseboret og ut det andre. I bruksanvisningen sto det at den kunne hjelpe på skorpe i nesen. Saltvann på nesespray blir litt meningsløst. For skorpen sitter VELDIG fast. Lurer fælt på hvordan andre som har operert seg hos Bunæs har hatt det på dette punktet. Høres mye bedre ut på Nobel da! Men jeg var der til konsultasjon og da ville han ikke operere, mente resultatet ville se "unaturlig" ut. Men han var definitivt hyggeligere! Jeg opererte også nesen noe smalere og filte den litt ned i høyden + gjorde tuppen litt smalere. Var snakk om veldig liten justering da. Jeg ville ikke at det skulle være tydelig at jeg hadde gjort noe med den. Bare at den skulle gli bedre inn i resten av ansiktet. Jeg ser at tuppen har blitt smalere, men hele nesen er fortsatt veldig hoven! Så akkurat nå ser den mye større ut! Den har ikke vist tegn til å gå ned enda heller. Jeg tør ikke å gå ut sånn som den er nå! Hehe. Men det er altså dette med skorpen som bekymrer meg mest. Er livredd for at det skal påvirke resultatet og at den fortsetter å være hoven pga det. Men det beste er vel å ringe klinikken. Blir spennende å høre hva de sier. Synes egentlig de resepsjonsdamene virker litt lite kunnskapsrike. Men vi får se! :-) Okei, da er det stor forskjell fra klinikk til klinikk. Her tok han støttebandasjen (hadde ikke gips), tok ut stingene og renset nesen fritt for alt av størknet blod 8 dager etter operasjonen. Hm okei rart han sa det da. For du har fikset på akkurat de punktene jeg har gjort Men det er jo forskjell fra nese til nese selvfølgelig. Ja ring klinikken du og spør Hadde jeg gjort hvertfall! Vi fikk et nr vi som vi kunne ta kontakt på når som helst på døgnet, sende sms, ringe, alt liksom. Som hadde peiling på sånne ting som dette, benyttet meg av dette. Sendte en sms og han ringte opp igjen med en gang og forklarte det jeg lurte på. Hvor har du stingene dine da? Jeg har bare hevelse i tuppen, men det er ingen som legger merke til det.
Gjest Jente_83 Skrevet 24. juni 2010 #508 Skrevet 24. juni 2010 Til Amanda88! Takk for svarene dine! Godt å kunne utveksle tips og erfaringer i nuet. Er jo en del info her på forumet, men fant ingen svar på akkurat dette. I forhold til det med stingene kunne jeg komme dit og Bunæs kunne ta de ut. Eller, jeg kunne kjøpe en salve og smøre på i håp om at de falt ut selv. Har prøvd det med salven, men det funket svært dårlig så jeg må nok dra ut dit! Når det kommer til resultatet er jeg veldig lite fornøyd. Jeg vet at den er hoven osv. Men tuppen er altfor spiss (jeg presiserte at jeg ikke ville ha det), og det jeg frykter da er vel at den bare blir spissere når hevelsen har lagt seg?! Dessuten er den veldig skjev, nesten formet som en C (kjente også at gipsen presset mer på den ene siden), med et tydelig søkk/strek som gjør at den blir enda skjevere. Nesen ser ut som et skjevt kjempenebb! Jeg er _veldig_ deppa over resultatet! Men jeg HÅPER at det bedrer seg. Blir spennende å høre hva han har å si da.. Jeg vet jeg burde ha tatt andres dårlige erfaringer til etterretning og unngått denne klinikken. Så dette er vel bare til pass for meg. Men det er jo også noen fornøyde da! Og jeg tenkte at det er vel liten fare for at det blir totalt mislykket hos han. Det som virker som klageårsak nr. 1 her inne er vel at endringen er for liten. Og det var nettopp DET jeg var ute etter! Jeg skal kanskje være litt forsiktig med å si for mye akkurat nå før det meste av hevelsen har gitt seg. Men jeg må innrømme at jeg i skrivende stund er ekstremt deppa. Er redd for at nesen er ødelagt for alltid! Dessuten gjør behandlingen og oppfølgingen fra klinikken meg også veldig engstelig. Skjønner nesten ikke at de kan, eller har lov til, å holde på sånn. Men jeg har to advokater i familien så dette kan bli spennende! Er veldig glad på dine vegne at du er så fornøyd! Alltid godt å høre at en operasjon er vellykket!
Gjest Amanda88 Skrevet 24. juni 2010 #509 Skrevet 24. juni 2010 Til Amanda88! Takk for svarene dine! Godt å kunne utveksle tips og erfaringer i nuet. Er jo en del info her på forumet, men fant ingen svar på akkurat dette. I forhold til det med stingene kunne jeg komme dit og Bunæs kunne ta de ut. Eller, jeg kunne kjøpe en salve og smøre på i håp om at de falt ut selv. Har prøvd det med salven, men det funket svært dårlig så jeg må nok dra ut dit! Når det kommer til resultatet er jeg veldig lite fornøyd. Jeg vet at den er hoven osv. Men tuppen er altfor spiss (jeg presiserte at jeg ikke ville ha det), og det jeg frykter da er vel at den bare blir spissere når hevelsen har lagt seg?! Dessuten er den veldig skjev, nesten formet som en C (kjente også at gipsen presset mer på den ene siden), med et tydelig søkk/strek som gjør at den blir enda skjevere. Nesen ser ut som et skjevt kjempenebb! Jeg er _veldig_ deppa over resultatet! Men jeg HÅPER at det bedrer seg. Blir spennende å høre hva han har å si da.. Jeg vet jeg burde ha tatt andres dårlige erfaringer til etterretning og unngått denne klinikken. Så dette er vel bare til pass for meg. Men det er jo også noen fornøyde da! Og jeg tenkte at det er vel liten fare for at det blir totalt mislykket hos han. Det som virker som klageårsak nr. 1 her inne er vel at endringen er for liten. Og det var nettopp DET jeg var ute etter! Jeg skal kanskje være litt forsiktig med å si for mye akkurat nå før det meste av hevelsen har gitt seg. Men jeg må innrømme at jeg i skrivende stund er ekstremt deppa. Er redd for at nesen er ødelagt for alltid! Dessuten gjør behandlingen og oppfølgingen fra klinikken meg også veldig engstelig. Skjønner nesten ikke at de kan, eller har lov til, å holde på sånn. Men jeg har to advokater i familien så dette kan bli spennende! Er veldig glad på dine vegne at du er så fornøyd! Alltid godt å høre at en operasjon er vellykket! Ikke noe problem, bare hyggelig det å kunne hjelpe til. Greit å snakke med fler som har utført en slik operasjon. Vi har jo trossalt gjort samme operasjon å Håper virkelig resultatet blir slik du vil, jeg har god tro på at når hevelsen din går ned så blir den seende ut bra. Noen har mer hevelse enn andre. Å det er jo sånn at det kan gå 1 år til du ser resultatet ordentlig og kanskje mer. Du får bare holde meg oppdatert på hvordan det går. Skulle gått ann å utveksle email å sånn her så man kunne pratet der heller. Men det er jo umulig Hehe. Men du får ta turen og få tatt ut disse stingene da! Blir nok gått å få tatt ut de, de gror jo utrolig fort. Siden jeg tok de bort etter kun 8 dager
Gjest Meg Skrevet 29. juni 2010 #510 Skrevet 29. juni 2010 hei amanda 88 jeg oppfattet det som at du gjorde nesen smalere? Hadde du bare en bred nese eller hadde du også store nesebor også? Gjorde han noe med de? Og Hvordan ser den ut nå..Mvh Meg
Gjest Amanda88 Skrevet 29. juni 2010 #511 Skrevet 29. juni 2010 hei amanda 88 jeg oppfattet det som at du gjorde nesen smalere? Hadde du bare en bred nese eller hadde du også store nesebor også? Gjorde han noe med de? Og Hvordan ser den ut nå..Mvh Meg Ja gjorde nesen smalene. Men fikset ikke noe på neseborene. men tror nok det er mulig. det er bare å få en konsultasjonstime så finner du ut av det
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #512 Skrevet 29. juni 2010 Ja gjorde nesen smalene. Men fikset ikke noe på neseborene. men tror nok det er mulig. det er bare å få en konsultasjonstime så finner du ut av det takk for svar.
Gjest b1 Skrevet 4. juli 2010 #513 Skrevet 4. juli 2010 hei. opererte nesen hos bunæs julen 2008. er absolutt ikke fornøyd, den har fått helt feil vinkel og er altfor spiss, ikke gjort kortere slik som var meningen. har ikke vært på ettårskontroll enda for bor et stykke unna, men håper å få gjort det en gang i sommer.... litt spent på hva han kommer til å si, og har enda ikke bestemt meg for om jeg skal gå igjennom enda en operasjon. er det noen som har operert seg for andre gang hos bunæs?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2010 #514 Skrevet 7. juli 2010 hei. opererte nesen hos bunæs julen 2008. er absolutt ikke fornøyd, den har fått helt feil vinkel og er altfor spiss, ikke gjort kortere slik som var meningen. har ikke vært på ettårskontroll enda for bor et stykke unna, men håper å få gjort det en gang i sommer.... litt spent på hva han kommer til å si, og har enda ikke bestemt meg for om jeg skal gå igjennom enda en operasjon. er det noen som har operert seg for andre gang hos bunæs? Tror jeg ville dratt på kontroll litt fort...Er det ikke bare intil ett år man kan få ny oprasjon gratis? Håpoer i så fall ikkke at det er tilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #515 Skrevet 17. juli 2010 Tror jeg ville dratt på kontroll litt fort...Er det ikke bare intil ett år man kan få ny oprasjon gratis? Håpoer i så fall ikkke at det er tilfelle. Nå skal jeg på konsultasjon til uken...
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2010 #516 Skrevet 19. juli 2010 Nå skal jeg på konsultasjon til uken... Amanda 88 hvis du fortsatt leser her, hvordan er nesen din nå? Den har ikke kolapset eller noe? Og du har vel ikke før og etter bilde... Jeg skal gjennom akuratt det du har gjort og er litt engsetlig Mag hvordn ble nesen din?Da han gjorde nesen smalere flyttte han neseborene nærmere hverandre?
Gjest Amanda88 Skrevet 20. juli 2010 #517 Skrevet 20. juli 2010 Amanda 88 hvis du fortsatt leser her, hvordan er nesen din nå? Den har ikke kolapset eller noe? Og du har vel ikke før og etter bilde... Jeg skal gjennom akuratt det du har gjort og er litt engsetlig Mag hvordn ble nesen din?Da han gjorde nesen smalere flyttte han neseborene nærmere hverandre? Jada er her fortsatt jeg Nesen min er fortsatt fin den, kjempe fornøyd. en har ikke kollapset nei, ikke foreløpig Hehe. Er 2 mnd siden operasjonen nå. Hadde nesten ikke noe hevelse. Nesa har sett bra ut siden han tok av støttebandasjen. Vil ikke legge ut bilde her. Nei neseborene flyttet han ikke nørmere hverandre. Det var neseryggen/benet som jeg gjorde smalere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #518 Skrevet 20. juli 2010 Jeg fannet ikke at dere tør i la dere operere i Norgen jeg. Norge kirurger har ikke på langt nær så lang erfaring som anerkjente kirurger i bl. a. USA. Det koster mer å gjøre det der, men det er verdt det, om man veier det opp mot risikoen for å gjøre operasjon nr. her i Norge.
Gjest Maria Skrevet 9. august 2010 #519 Skrevet 9. august 2010 Hei! Jeg har bestilt gratis konsultasjon fordi de nå reiser landet rundt! Kjempelurt av bedriften å gjøre sånn. Jeg har bestilt hos Nobel og har bare lest positivt om dem, eller lite(ikke negativt), som gjør at jeg føler meg ganske trygg på klikken. Jeg skal til Morten Haug og gleder meg veldig, samtidlig som jeg kjenner jeg er kjempenervøs!! Er det noen som har erfaringer med han eller Nobel klikken? Gleder meg som en unge på juleaften!!
Gjest Amanda88 Skrevet 14. august 2010 #520 Skrevet 14. august 2010 Hei! Jeg har bestilt gratis konsultasjon fordi de nå reiser landet rundt! Kjempelurt av bedriften å gjøre sånn. Jeg har bestilt hos Nobel og har bare lest positivt om dem, eller lite(ikke negativt), som gjør at jeg føler meg ganske trygg på klikken. Jeg skal til Morten Haug og gleder meg veldig, samtidlig som jeg kjenner jeg er kjempenervøs!! Er det noen som har erfaringer med han eller Nobel klikken? Gleder meg som en unge på juleaften!! Har vært hos Morten Haug på Nobel, ingenting å grue seg til. Han er kjempe ålreit. Tok operasjonen for snart 3 mnd siden og nesen min er kjempe fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå