Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 21.24):

Hei! Jeg opererte også hos Bjørn og har fått "hakk" i nesebenet. Vært hos flere kirurger og pratet om dette, og synes Håvar Løseth gav det beste alternativet. Han bruker en annen type verktøy som er mye mer skånsomt mot nesebenet fremfor å knekke det. Er det sånn at du mangler ben der hakkene er? Tror hakket mitt er pga at en del av nesebenet ble forflyttet på etterkontroll.. Så for min del blir det å flytte det tilbake og fylle hakkene. Vet du hvorfor disse hakkene oppstod? Har selv ikke fått noen hjelp, forståelse eller forklaring av Tvedt. Utrolig slitsom situasjon å være i. Er også pottetett i det ene neseboret.

Anonymkode: 84f92...1a1

Ja, jeg har lest litt om det. Skal se litt nærmere på den teknikken 🙂

Nei, har ikke fått vite det. Jeg burde ha spurt. Men Westvik gjorde en utrolig god jobb med nesetippen og neseborene mine, så jeg tenkte at han hadde full kontroll og klarte å fikse dette. Men der tok jeg skikkelig feil. Jeg tror det krever beidug mye erfaring å fikse slike komplikasjoner. 

Nå har han reist avgårde til Australia, så jeg får ingen oppfølging eller noe som helst. Jeg var innom kontoret for å ta ut silikonplatene og fjerne sting. Og ble møtt av en utrolig uhyggelig sykepleier. Hun avbrøt meg i hver setning og hadde en utrolig nedlatende holdning. Det var så ubehagelig. Og jeg følte meg skikkelig dum. Men alle de andre sykepleierene der, har vært kjempe hyggelige. 

Er i full gang med å søke etter kompetente kirurger i USA. Etter noen måneder når jeg har bestemt meg, kommer jeg til å plukke ut noen til konsultasjon. Huff, for et mareritt. Men jeg skal klare dette. 

Anonymkode: 3ceb1...19b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, har ikke fått vite det. Jeg burde ha spurt. Men Westvik gjorde en utrolig god jobb med nesetippen og neseborene mine, så jeg tenkte at han hadde full kontroll og klarte å fikse dette. Men der tok jeg skikkelig feil. Jeg tror det krever beidug mye erfaring å fikse slike komplikasjoner. 

Nå har han reist avgårde til Australia, så jeg får ingen oppfølging eller noe som helst. Jeg var innom kontoret for å ta ut silikonplatene og fjerne sting. Og ble møtt av en utrolig uhyggelig sykepleier. Hun avbrøt meg i hver setning og hadde en utrolig nedlatende holdning. Det var så ubehagelig. Og jeg følte meg skikkelig dum. Men alle de andre sykepleierene der, har vært kjempe hyggelige. 

Er i full gang med å søke etter kompetente kirurger i USA. Etter noen måneder når jeg har bestemt meg, kommer jeg til å plukke ut noen til konsultasjon. Huff, for et mareritt. Men jeg skal klare dette. 

Siden Westvik gjorde en så fantastisk jobb, og du uansett har tenkt å reise langt for å få fikset nesa, hva med å reise til Australia og bli operert av Westvik der?

AnonymBruker
Skrevet
Nese98 skrev (På 7.6.2022 den 0.31):

Beklager hvis du har svart på det tidligere , er så stor tråd/innlegg😅 men hvorfor korrigerte du ikke hos bjørn tvedt siden han opererte deg førstegangen? Hva sa han årsaken til hakkene var? Skal faktisk operere hos han i august og ble veldig usikker nå. På konsultasjonen var han ganske effektiv og jeg følte det var litt rusha. Det mange skriver er at han ofte bort forklarer kompliksjoner og korrigerer sjeldent gratis. Er så nervøs og usikker 😕. Han var veldig hyggelig, og operer jo en del neserekonstruksjoner, burde ikke din problemstilling være noe han kan fikse?

Første operasjon var det egentlig ingenting som gikk galt. Men jeg opplevde ikke Tvedt gjorde nok på nesen. Noe av det jeg ønsket å forandre på, var fremdeles et problem etter operasjonen. Det var blant annet mye brusk på nesetippen og at det ene neseboret var mye større og annerledes enn det andre. Han endret ikke på noe av dette, og avfeide meg da jeg tok det opp etter operasjonen. På bilder, så så nesen ganske skjev og rar ut på grunn av det. Har alltid hatt komplekser for det. 

6 år senere bestemte jeg meg for å prøve på nytt. Får da time hos Westvik og han klarer å fikse neseborene og fjerne brusk fra tippen. Det var helt fantastisk, utrolig at han klarte det så fint. Så han gjorde alt det som Tvedt ikke gjorde. 

Problemet var bare at han hadde tatt alt for mye på neseryggen, så det var ujevnt og full av hakk og poly-"Hva det nå heter igjen" 😅 Et visstnok vanlig problem med en uerfaren kirurg. Jeg ble også helt tett i nesen og pustet nesten ikke på to år. Vanskelig å sove da. Og det var ikke noe bra. 

Men han var veldig klar på at han skulle klare å fikse det. Og fordi han hadde gjort så god jobb med tippen og neseborene, tenkte jeg at han skulle klare å rette opp i dette. 

Så da ble det en tredje operasjon, men alt er egentlig likt som før. Det er også smerter på den ene siden av neseryggen. Jeg spurte han om dette før operasjonen, men han svarte ikke på det. 

Jeg må fikse dette, for jeg tror dette vil bli verre over tid. For ryggen har ikke nok støtte. Så det er vanskelig å sminke seg etc, for neseryggen er så skjør og vond. 

Nå har han jo reist og jeg må finne en kirurg som er seriøs og som har gjort dette mange ganger. Det krever mye øvelse å rette opp i slik. En spesialist på revision rhinoplasty er det beste. Og da tror jeg man må ut av landet.

Jeg tror Westvik egentlig er veldig flink, men det sikkert ikke så mange slike revision rhinoplasty her i Norge, så begrenset hvor mye de får øvd. Og den erfaringen tror jeg det skorter på. Og som er helt nødvendig for å klare en så komplisert operasjon. Jeg tror det var der det skortet på i dette tilfellet. Uten at jeg ikke kan si det sikkert så klart. 

Dette ble langt 😅😅 men for de som gidder å lese😅🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (26 minutter siden):

Siden Westvik gjorde en så fantastisk jobb, og du uansett har tenkt å reise langt for å få fikset nesa, hva med å reise til Australia og bli operert av Westvik der?

For han har prøvd å fikse de feilene som oppstod to ganger nå, men har ikke klart det. Da tar jeg ikke sjansen på det igjen. Det virker som han da mangler litt erfaring med slike hendelser. Vil heller da prøve å dra til noen som gjør dette hver dag. Jeg kan ikke ta flere sjanser, da nesen min er operert tre ganger nå. Så vil bare at det skal ordne seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For han har prøvd å fikse de feilene som oppstod to ganger nå, men har ikke klart det. Da tar jeg ikke sjansen på det igjen. Det virker som han da mangler litt erfaring med slike hendelser. Vil heller da prøve å dra til noen som gjør dette hver dag. Jeg kan ikke ta flere sjanser, da nesen min er operert tre ganger nå. Så vil bare at det skal ordne seg. 

Jeg tror ikke Norge er landet for å fikse nese, det er så vanskelig uansett hvor man drar.

Selv venter jeg.

Anonymkode: 232f0...19f

Gjest Nese98
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det mulig du legger ut bilde av hakket? Jeg valgte å droppe operasjon hos Bjørn. Tørr ikke, synes alt var rusha og at han hadde lite tid. Slik jeg forstår det er westwik og Kenneth Chiu veldig greie med etterkorreksjon/gratis operasjon hvis ting går galt/ikke er til forventningene. Har lest mye på fb grupper og det er nesten ingen som får etterkorreksjon hos Bjørn, han avfeier det meste og skylder på ulike ting. Skal høre med håvar løseth og se hva han sier. Fikk godt inntrykk av Kenneth, han var opptatt av naturlige resultat og små endringer. Han sa rett ut at han ikke vil gjøre mye med nesen min pga risiko for dårlig pusting og andre komplikasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
Nese98 skrev (På 11.6.2022 den 23.55):

Er det mulig du legger ut bilde av hakket? Jeg valgte å droppe operasjon hos Bjørn. Tørr ikke, synes alt var rusha og at han hadde lite tid. Slik jeg forstår det er westwik og Kenneth Chiu veldig greie med etterkorreksjon/gratis operasjon hvis ting går galt/ikke er til forventningene. Har lest mye på fb grupper og det er nesten ingen som får etterkorreksjon hos Bjørn, han avfeier det meste og skylder på ulike ting. Skal høre med håvar løseth og se hva han sier. Fikk godt inntrykk av Kenneth, han var opptatt av naturlige resultat og små endringer. Han sa rett ut at han ikke vil gjøre mye med nesen min pga risiko for dårlig pusting og andre komplikasjoner. 

Jeg tør ikke å legge ut bilde av meg selv dessverre. Men jeg legger ut et bilde fra google. Det likner på dette bildet, bare at jeg har i mindre grad enn henne. Ikke fullt så synlig som på dette bildet. I tillegg mest synlig hos meg på den ene siden. 

Screenshot_20220614_021127_com.android.gallery3d.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 17.27):

Hei! Er det andre kirurger du har sett på i USA? 

Jeg har nå gjennomgått en ny operasjon for å fikse pusten og hakkene som oppstod sist, for de som har fulgt med i tråden 😅😄 Men dessverre så ser jeg nå at det fremdeles ikke er bra😪

Dette var helt knusende, men jeg er bestemt på og ikke gi opp. Jeg forstår dog at en ikke bør ta en slik operasjon i Norge. Jeg forstår at alle kan gjøre feil, men nå har dette skjedd to ganger. 

Jeg ønsker ingen store forandringer på nesen og sånn, jeg vil bare fikse de hakkene /deformity og kunne puste!

Jeg har et familiemedlem som bor i Washington. Så planen er nå å reise dit neste år. Og har søkt litt rundt. Det finnes 127 revision rhinoplasty kirurger kun i Washington. Så jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne 😱 Så er det noen som vet hva man skal se etter? Eller som har forslag til kirurger i USA? 

Kan jeg spørre om hvilke type hakk du har? Kunne du lagt ut et bilde? Og vet du grunnen til at du har fått dem? Jeg synes nesebeinet mitt er altfor bredt etter forrige operasjon, men er veldig redd for kollaps eller liknende ved ny operasjon. 

Anonymkode: 8570b...3b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvilke type hakk du har? Kunne du lagt ut et bilde? Og vet du grunnen til at du har fått dem? Jeg synes nesebeinet mitt er altfor bredt etter forrige operasjon, men er veldig redd for kollaps eller liknende ved ny operasjon. 

Så det var lagt ut bilde fra Google nå! Vet dere hvordan dette skjer? Er det fordi for mye ben/bruks fjernes? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 3.14):

Er det ikke litt merkelig å ikke gi pasientene sine beskjed i forkant av operasjonen om at han ikke vil ha mulighet til å følge opp? Operasjon er en stor avgjørelse og man betaler mye for det, så det synes jeg faktisk er litt dårlig.

Anonymkode: f07ed...710

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 21.31):

Hvis du er usikker og har en dårlig magefølelse, så anbefaler jeg deg å ikke gjennomføre det. Dette har jeg hørt fra flere kirurger også. Jeg valgte å operere meg hos Bjørn til tross for denne dårlige magefølelsen, jeg var ung og naiv, og det gikk rett til helvete. Han er rusha fordi han vil tjene penger. Han er etter min erfaring ikke interessert i at du blir fornøyd. Er også så å si umulig å få medhold gjennom NPE om det ikke går bra. Anbefaler deg heller å finne en erfaren og anerkjent utenlandsk kirurg om du så absolutt vil operere nesen din. Selv så anbefaler jeg deg heller å oppsøke terapi for å bli glad i deg selv slik du er. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det samme. Det er tross alt ingen andre enn deg selv som tenker på nesen din.

Dette er veldig sant, men vær også SUPER nøye når man undersøker kirurger i utlandet!! Jeg har sjekket ut en del over flere år, og det er mye fake bilder der ute. Mange redigerte bilder. Mange kjøpte followers og likes, og til og med fake kommentarer. Men det verste er at de gir nesten gratis operasjoner til jenter med followers som deler reklame, og på dem gjør de en bra jobb. På mange av de andre, blir det litt som Bjørn Tvedt som rusher og skal tjene penger.

Nå har ikke jeg operert nesen hos Tvedt, men operert noe annet i ansiktet og jeg har også samme erfaring at han rusher. Jeg møtte han på konsultasjon og så han aldri igjen. Selv ikke på operasjonsdagen. Ganske flaut, men jeg klarte å begynne bable om det da jeg fikk noe beroligende før narkosen. «Han Bjøøørn, er han alltid sååå kort? Han burde kanskje gjøre pasientene mer trygge, kanskjeeeh? Hvor er han?». Bjørn Tvedt satt i rommet han 🤭🙄 Han kom inn etter jeg fikk medisinen og ble sløv. Holdt kjeft etter at jeg skjønte det gitt.

Men, han tok telefonen senere på kvelden når jeg hadde oppfølgingsspørsmål ang stingene da! 

På oppfølgningstimen så fikk jeg ikke møte en kirurg en gang, men kanskje det var fordi jeg fornærmet han?😂 Hvem vet… Ble uansett fornøyd med resultatet, men skulle ønske han tok i litt mer… men for større resultat må man vell til utlandet, de safer det mer i Norge. Men da igjen, noen utlandske tar i for mye, særlig med nese operasjoner (barbie nose), facelift og øyelokk operasjoner. 

Også har man faren i utlandet med ukjente bakterier. Jeg har faktisk sett at kirurger i Sverige er flinke, og der er det kanskje litt tryggere på bakterier også?

Uansett, alt i alt så er jeg egentlig fornøyd med Tvedt, jeg angrer ikke, men hadde jeg gjort det igjen, så hadde jeg gjort det i utlandet 😅

Anonymkode: bda44...d62

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det var lagt ut bilde fra Google nå! Vet dere hvordan dette skjer? Er det fordi for mye ben/bruks fjernes? 

Det kommer nok an på hvor flink kirurgen er, og hvor smalt du ønsker det. Jeg har ikke så mye kunnskap om det, men det kan du jo undersøke? Ville hvert fall vært veldig forsiktig🙂

Jeg tror det er fordi for mye brusk fjernes ja. Så det må legges til igjen enten fra brusk i nesen og /eller brusk fra øre eller ribbein. I tillegg kan det over tid føre til kollaps i nesen og pusteproblemer. Så det må jo ordnes. Ser ikke bra ut heller 😱

AnonymBruker
Skrevet
Andrea87 skrev (På 2.6.2022 den 21.27):

Takk for ditt svar, du virker veldig søt. Jeg legger ved ett par flere bilder, slik at du kanskje ser tydeligere hva jeg mener. 
Jeg kjenner ikke så godt til Håvard Løseth- og for å være ærlig tror jeg ikke det er noen norske kirurger som er kompetente nok til å reparere en slik nese som jeg har fått. Hele septum har sunket ned (det sa også Westvik). Han la inn spreader- grafts som han hentet fra ribbeinet mitt. Han sa det så bra ut, men at vi må se med tiden. Jeg leser alt jeg kan komme over på nettet- og her står det at spreader-grafts gjør nesen bredere dersom midten på hver side av neseryggen er kollapset- men ikke vil være nok til å støtte hele nese-strukturen.  Jeg tror Westvik er dyktig, nesen min var bare for ødelagt. Jeg hadde en veldig smal nese før, og ville at den skulke se lik ut forfra. Det var nesetippen min jeg ville fikse (hadde en lang nese med veldig fremtredende nesetipp), samt file ned en liten kul på neseryggen. Nesetippen er finere enn den var før. Men neseryggen min er fortsatt bred og altfor flat. Ser ut som en bokser-nese, typisk pug-nose. 

Du har en flott og helt normal nese. Ingen andre bryr seg om det du mener er feil ved nesen din. Vil du at én centimeter på nesen skal styre din livskvalitet? Selv om du har sladdet bildene ser man at du har et flott ansikt som mange ville vært misunnnelige på. Du er flott som du er. jeg mener det

Anonymkode: e6d50...1b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Marthe123 skrev (På 24.5.2022 den 8.54):

Jeg opererte hos Chiu i november 2020, og jeg er ganske missfornøyd.. 😐 problemet er jo bare at han ikke er på Aleris lenger så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nesen min er helt skjev hvis jeg ser den nedenfra og ser nesten ut som noen har slått med i nesa haha.. Nesetuppen har blitt litt for spiss for min del mens selve neserygge er veldig mye bredere enn den var i utgangspunktet.. Utgangspunktet mitt var en kul på neseryggen og bred nesetipp. Kan jeg spørre hva du er missfornøyd med/ har gjort?

Jeg skulle gjerne hatt et resultat som var mer som TCMN, syns hennes nese er ble såå fin. Er det noen her som vet hvor hun har operert seg, om det hele tatt er i Norge? 🤩

Endte du opp med å bestille en ny konsultasjon hos han?😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 3.33):

Første operasjon var det egentlig ingenting som gikk galt. Men jeg opplevde ikke Tvedt gjorde nok på nesen. Noe av det jeg ønsket å forandre på, var fremdeles et problem etter operasjonen. Det var blant annet mye brusk på nesetippen og at det ene neseboret var mye større og annerledes enn det andre. Han endret ikke på noe av dette, og avfeide meg da jeg tok det opp etter operasjonen. På bilder, så så nesen ganske skjev og rar ut på grunn av det. Har alltid hatt komplekser for det. 

6 år senere bestemte jeg meg for å prøve på nytt. Får da time hos Westvik og han klarer å fikse neseborene og fjerne brusk fra tippen. Det var helt fantastisk, utrolig at han klarte det så fint. Så han gjorde alt det som Tvedt ikke gjorde. 

Problemet var bare at han hadde tatt alt for mye på neseryggen, så det var ujevnt og full av hakk og poly-"Hva det nå heter igjen" 😅 Et visstnok vanlig problem med en uerfaren kirurg. Jeg ble også helt tett i nesen og pustet nesten ikke på to år. Vanskelig å sove da. Og det var ikke noe bra. 

Men han var veldig klar på at han skulle klare å fikse det. Og fordi han hadde gjort så god jobb med tippen og neseborene, tenkte jeg at han skulle klare å rette opp i dette. 

Så da ble det en tredje operasjon, men alt er egentlig likt som før. Det er også smerter på den ene siden av neseryggen. Jeg spurte han om dette før operasjonen, men han svarte ikke på det. 

Jeg må fikse dette, for jeg tror dette vil bli verre over tid. For ryggen har ikke nok støtte. Så det er vanskelig å sminke seg etc, for neseryggen er så skjør og vond. 

Nå har han jo reist og jeg må finne en kirurg som er seriøs og som har gjort dette mange ganger. Det krever mye øvelse å rette opp i slik. En spesialist på revision rhinoplasty er det beste. Og da tror jeg man må ut av landet.

Jeg tror Westvik egentlig er veldig flink, men det sikkert ikke så mange slike revision rhinoplasty her i Norge, så begrenset hvor mye de får øvd. Og den erfaringen tror jeg det skorter på. Og som er helt nødvendig for å klare en så komplisert operasjon. Jeg tror det var der det skortet på i dette tilfellet. Uten at jeg ikke kan si det sikkert så klart. 

Dette ble langt 😅😅 men for de som gidder å lese😅🙂

Så bra at du klarer å holde motet oppe! Oppdater gjerne hvis du finner kirurger i utlandet som er flinke og trygge! Jeg aner ikke hvordan man skal klare å skille ut dem med fake bilder og kommentarer osv.

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har tatt rhinoplastikk i stavanger? Hvor?

Anonymkode: 9ded3...b2c

AnonymBruker
Skrevet
Nese98 skrev (På 6.6.2022 den 17.51):

Hvem opererte du hos når du fikk hakkene? Og v deformity? Usikker på usa, det finnes så mange kirurger der og prisene er helt sinnsyke. Westwik har sluttet så det er kjipt, tror nok han var beste i norge. Bjørn tvedt er jo også flink, men står så variert om han.

Hvem ville dere gått til for en second opinion? Jeg er ikke fornøyd, men kirurg er ikke enig i mine synspunkt. Ønsker en objektiv mening.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Noen her som har tatt rhinoplastikk i stavanger? Hvor?

Anonymkode: 9ded3...b2c

Nei, men jeg ville nok heller gjort et hos en av de mer erfarne i Oslo:-)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem ville dere gått til for en second opinion? Jeg er ikke fornøyd, men kirurg er ikke enig i mine synspunkt. Ønsker en objektiv mening.

Håvar Løseth.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håvar Løseth.

Føler jeg har hørt om så få som har operert hos han. Så litt redd for at han ikke har nok erfaring med estetiske neseoperasjoner. Andre her som har operert hos han, eller kjenner noen som har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...