Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

vurderer å operere nese, men er redd for å gå til feil klinikk med lite erfaring og evnt dårlig omtale. Hvilken anbefaler dere i Oslo/Viken?  sett på fornebuklinikken og Aleris, men finner ikke mye tilbakemeldinger om neseoperasjon.

Anonymkode: 358a4...e7d

Anbefaler å lese deg gjennom store deler av denne tråden.  Jeg søkt mye utenom også, men leste gjennom hele denne tråden over en periode da jeg fant den. Mye info! Jeg skal operere hos Westvik på cosmo clinic i Oslo om kort tid, kommer til å oppdatere med mine erfaringer her selv! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 22.06):

vurderer å operere nese, men er redd for å gå til feil klinikk med lite erfaring og evnt dårlig omtale. Hvilken anbefaler dere i Oslo/Viken?  sett på fornebuklinikken og Aleris, men finner ikke mye tilbakemeldinger om neseoperasjon.

Anonymkode: 358a4...e7d

Noe av det dummeste man kan gjøre er å lese omtalene på hjemmesiden til klinikkene, negative kommenterer blir slettet og det er bare de positive som vises. Gå inn på legelisten.no og søk opp kirurgen som du vurderer, der kan du lese pasientenes positive og negative tilbakemeldinger. Anbefaler deg sterkt å lese igjennom denne tråden selv om det er mye å lese. Les gjerne igjennom det ene innlegget mitt om min opplevelse (du vil ikke tro det du leser…) Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet noen hvor Kenneth Chiu opererer nå? Jeg skulle korrigere nesa hos han etter at han har operert meg for 2 år siden. Han har til og med sagt at jeg skal få korrigeringen dekket på siste konsultasjon jeg var hos han for en måned siden. Jeg fikk beskjed om å tenke på om jeg ønsket å gjennomføre ny operasjon. Han sa han skulle slutte der, men ikke hvor for. I dag når jeg ringte for å bestille tid for reoperasjon så fikk jeg beskjed om at han ikke lenger er på Aleris Colosseum og at jeg må ringe tilbake etter sommeren for å få time på konsultasjon hos noen andre. 

Får jeg ikke rettet på nesen min nå allikevel da? Kenneth skulle operere meg på nytt kostnadsfritt. 

Anonymkode: 17c8a...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet noen hvor Kenneth Chiu opererer nå? Jeg skulle korrigere nesa hos han etter at han har operert meg for 2 år siden. Han har til og med sagt at jeg skal få korrigeringen dekket på siste konsultasjon jeg var hos han for en måned siden. Jeg fikk beskjed om å tenke på om jeg ønsket å gjennomføre ny operasjon. Han sa han skulle slutte der, men ikke hvor for. I dag når jeg ringte for å bestille tid for reoperasjon så fikk jeg beskjed om at han ikke lenger er på Aleris Colosseum og at jeg må ringe tilbake etter sommeren for å få time på konsultasjon hos noen andre. 

Får jeg ikke rettet på nesen min nå allikevel da? Kenneth skulle operere meg på nytt kostnadsfritt. 

Høres veldig rart ut? Jeg hadde konsultasjon hos han i mai å da sa han at hi måtte operere til høsten om jeg bestemte meg for han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 12.07):

Så rart, sa ikke de på klinikken hvor han holder til/jobber nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har operert som har fått en hump over neseryggen etter operasjon? Har forstått at dette kan skje og er av hevelse

Jeg har fjernet en slik dorsal hump og det er enda en liten hump over neseryggen. Jeg er dog foreløpig ganske fornøyd uansett. 
Er det noen andre her som har hatt det? Forsvant da humpen helt, og hvor lang tid tok det? Jeg opererte for snart 2 uker siden, så nesen er jo noe hoven enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal operere hos dr. Westvik i august. Jeg skal fly til Oslo. Det jeg lurer på er om det er absolutt nødvendig at jeg har noen hos meg det første døgnet, og om jeg kan fly tilbake et par dager etter operasjon? Syns det er for mye å be om venner/familie kan ta seg fri fra jobb for at jeg skal operere nesen hvis dere skjønner. Noen som har lignende erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyspalmen skrev (2 minutter siden):

Jeg skal operere hos dr. Westvik i august. Jeg skal fly til Oslo. Det jeg lurer på er om det er absolutt nødvendig at jeg har noen hos meg det første døgnet, og om jeg kan fly tilbake et par dager etter operasjon? Syns det er for mye å be om venner/familie kan ta seg fri fra jobb for at jeg skal operere nesen hvis dere skjønner. Noen som har lignende erfaringer? 

Jeg ble veldig dårlig (kvalm/svimmel) den første dagen og trengte mye mer hjelp enn jeg hadde trodd. Jeg hadde mye smerter første natten og utover dagen etter operasjon ble formen mye bedre. Jeg så den komme litt da jeg ofte blir dårlig av sterke smertestillende og div medisiner. Ville ikke vært alene første døgnet,  men dette varierer sikkert fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er aleris trondheim bra for rhinoplasty?

Anonymkode: 9694c...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2020 den 16.20):

Er det noen som har erfaring med Håvard Seland på Aleris i Bergen. Vurderer å ta en konsultasjon hos han?

Anonymkode: 09f05...0ca

Gikk du til Håvard? Hørt om noen som har erfaringer hos han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! 3,5 mnd siden min operasjon hos Westvik så tenkte å komme med en oppdatering. Hele operasjon og første uke med healing gikk over all forventning for meg, veldig enkelt alt sammen. Men jeg fikk en voldsom psykisk reaksjon etter jeg tok av bandasje , det var så skummelt og fremmed å se seg selv med ny nese at jeg gikk helt i kjelleren. Jeg skulle ønske klinikken hadde snakket litt med meg ang dette da det er veldig normalt å få en reaksjon, men det snakkes lite om. Jeg lå 3 dager pal i senga å gråt, trodde jeg hadde ødelagt livet mitt. Så rart å tenke på i dag - i dag er jeg SÅ fornøyd. Westvik har gjort en strålende jobb, gjort akkurat det jeg ønsket. Alt jeg hatet med nesen min er borte, men jeg er fremdeles meg. De som vet, ser det. Men ingen kommentarer fra de som ikke vet. Til og med ikke fra nærmeste familie.  Jeg ville egentlig bare dele så hvis andre går gjennom en sånn knekk etter operasjonen får håp. Jeg lover deg, det går over. 

Anonymkode: a908f...479

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 23.10):

Hei! 3,5 mnd siden min operasjon hos Westvik så tenkte å komme med en oppdatering. Hele operasjon og første uke med healing gikk over all forventning for meg, veldig enkelt alt sammen. Men jeg fikk en voldsom psykisk reaksjon etter jeg tok av bandasje , det var så skummelt og fremmed å se seg selv med ny nese at jeg gikk helt i kjelleren. Jeg skulle ønske klinikken hadde snakket litt med meg ang dette da det er veldig normalt å få en reaksjon, men det snakkes lite om. Jeg lå 3 dager pal i senga å gråt, trodde jeg hadde ødelagt livet mitt. Så rart å tenke på i dag - i dag er jeg SÅ fornøyd. Westvik har gjort en strålende jobb, gjort akkurat det jeg ønsket. Alt jeg hatet med nesen min er borte, men jeg er fremdeles meg. De som vet, ser det. Men ingen kommentarer fra de som ikke vet. Til og med ikke fra nærmeste familie.  Jeg ville egentlig bare dele så hvis andre går gjennom en sånn knekk etter operasjonen får håp. Jeg lover deg, det går over. 

Så bra du ble fornøyd!! Skal snart opereres hos han. Tusen takk for at du deler erfaringene dine, hjelper mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lyspalmen skrev (På 29.6.2021 den 23.45):

Du skal ha noen hos deg hele det første døgnet etter operasjonen. På et privat sykehus KAN det være mulig å få sove over til neste dag, men da må du betale en betydelig høyere sum. Du får høre med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
R0galand skrev (58 minutter siden):

Du skal ha noen hos deg hele det første døgnet etter operasjonen. På et privat sykehus KAN det være mulig å få sove over til neste dag, men da må du betale en betydelig høyere sum. Du får høre med dem. 

Tror det er 6000 kr for en natt🙂

Anonymkode: 3ceb1...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Okei, tusen takk dere! Har fått en venninne til å følge med meg. Det jeg også lurer på er hvor mange dager etter neseplastikk man kan fly? Tenkte kanskje å fly hjem to dager etter operasjonen. Absolutt ikke ideellt, men har ikke lyst å ligge flere dager på hotell. Vil heller være hjemme. Er det noen som har operert seg hos Westvik som har lyst å dele før/etter bilder med meg? Jeg er så nervøs, men også glad. Har fortalt det til familien og de nærmeste vennene, og de støtter meg. Det kjennes også litt godt at de skjønner hvorfor jeg vil gjøre det, selv om noen av dem er redd at jeg skal bli en "ny" person.

Jeg ønsker egentlig bare å rette opp en skjev nese, og få en profil som ikke er så heksete, da jeg har både hump og en hengende nesetipp. Har fått kommentarer av folk som liker nesen veldig godt, også enkelte som har spurt meg om jeg har vurdert kirurgi, og noen som har sagt at jeg ligner på en heks. Etter mange år med vurdering har jeg tenkt at jeg ønsker en mindre justering, men at jeg fortsatt ser ut som meg. Tror ikke jeg hadde passet en liten barbienese uansett, så ønsket er egentlig bare en rett nese som folk ikke legger så mye merke til eller skal mene så mye om, hvis dere skjønner. 

Det som plager meg litt er at jeg syns ofte kvinner med markant nese eller hump på nesen kan være veldig pene. Tenker fks på Diane Kruger. Føler kanskje at jeg svikter meg selv ved å operere, eller mister det som jeg burde være stolt over. Så håper jeg kan beholde litt av særpreget, men at summen av justeringen på nesetipp og rygg fremstår mer harmonisk enn det er i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-7-13 den 23.10):

Kunne du sendt meg et før og etter bilde av nesen din? Jeg må gjøre noe med nesen min, den er helt grusom. Jeg har vært hos konsultasjon hos Westvik to ganger men eneste som holder meg tilbake er at jeg vil se hvordan resultater man kan få hos han... Fikk ikke sett noen før/etter bilder, kun ett som ikke lignet min nese i det hele tatt... 

Anonymkode: d5092...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket anonym ved en feil ovenfor,. ^

Ønsker gjerne bilder av dere som er operert hos Westvik det hadde vært så mye lettere for meg å bestemme meg når jeg kan se hva han kan få til... 

Leser jo mye positive omtaler, men vil helst se arbeidet hans først... Er en ganske stor beslutning å ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie96 skrev (På 2021-6-29 den 23.51):

Jeg ble veldig dårlig (kvalm/svimmel) den første dagen og trengte mye mer hjelp enn jeg hadde trodd. Jeg hadde mye smerter første natten og utover dagen etter operasjon ble formen mye bedre. Jeg så den komme litt da jeg ofte blir dårlig av sterke smertestillende og div medisiner. Ville ikke vært alene første døgnet,  men dette varierer sikkert fra person til person.

Du opererte hos Westvik? Kunne du delt før/etter bilde av nesen din? Om ikke her så på privat melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Lucky87
On 8/16/2020 at 10:10 PM, Solstråle81 said:

Ja, det ble operasjon hos Dr. Westvik :)

Som flere før her har nevnt, man merker at han vet hva han driver med. Jeg har så langt (10 dager etter operasjon) hatt en veldig positiv erfaring. Jeg har ikke vært fryktelig tett, jeg puster bedre og bedre for hver dag som går. De siste 5 nettene har jeg endelig kunnet sove hele natten med munnen lukket igjen. Jeg fikk så godt som ingen blåmerker, og bare såvidt hoven rundt øyne og på kinnene. De første par dagene lo jeg litt da jeg så meg i speilet etter å ha våknet, da skjønte jeg dette med å ligne på en Avatar hehe

Nesen var veldig hoven da han fjernet skinnen, og det er den fortsatt. Det var såklart rart å se seg i speilet når nesen er bredere og virket større enn den var før, men han forklarte jo som jeg også skjønte og var forberedt på, at dette ville gå over. Jeg kunne se den gode jobben han hadde gjort og jeg ser jo hva jeg har i vente når hevelsen går ned, så jeg ble fornøyd med en gang heldigvis :) På en måte var det greit at den er så hoven, minte litt om min gamle nese og ikke var liten og søt med en gang, det er ingen som har sagt noe eller spurt om noe.

Det mest utfordrende så langt har vært å ikke ha fjeset i solen og ikke bruke solbriller på stranden, jeg gjemmer meg under en stilig strandhatt ;) men en venninne lurte jo litt på om ikke det ble slitsomt å myse under den der uten solbriller på..

Solstråle81: Håper du fortsatt er fornøyd etter operasjonen, nå er det jo gått et år siden du ble operert vel...? Jeg skal på konsultasjon til Tormod om noen dager, men kjenner at jeg er ganske sikker på at det blir han! 🙂 Har hatt videokonsultasjon med han tidligere også, og sitter igjen med et veldig godt inntrykk. Hvor lang tid tok det fra du hadde konsultasjon til du ble operert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...