Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Marthe123 skrev (9 minutter siden):

Hei alle sammen! 

Jeg opererte meg for noen uker siden hos Chiu. Er relativt hoven men begynner å bli ganske fornøyd med nesen. 😊

MEN: Jeg har som flere andre her fått en slags kul på den ene siden av nesen. Kjennes ut som et ben som står ut men regner med at det ikke er det. 

Mitt spørsmål er: Dere som har opplevd det samme, enten hos Chiu eller andre kirurger, fant dere ut av hva det var? Og ble det borte av seg selv eller måtte dere gjøre noe med det? 

Det er nok benet som er ujevnt «filt av». Jeg synes det virker som jeg har fått litt «inverted v deformity» også, altså at øverste del av neseryggen har mistet definisjon etter humpreduksjon. Det er ganske vanlig ved reduksjon, men flere kirurger legger inn bruskbiter over for å stabilisere og gjøre sånn at det ikke skjer. Skal ta det opp med kirurgen i januar når jeg skal på kontroll, og kreve at han fikser det. Kjempe fornøyd med profilen - men nå er jo nesen forfra udefinert på neseryggen, og det var den ikke før. Skyggene på hver side er liksom borte. 

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er nok benet som er ujevnt «filt av». Jeg synes det virker som jeg har fått litt «inverted v deformity» også, altså at øverste del av neseryggen har mistet definisjon etter humpreduksjon. Det er ganske vanlig ved reduksjon, men flere kirurger legger inn bruskbiter over for å stabilisere og gjøre sånn at det ikke skjer. Skal ta det opp med kirurgen i januar når jeg skal på kontroll, og kreve at han fikser det. Kjempe fornøyd med profilen - men nå er jo nesen forfra udefinert på neseryggen, og det var den ikke før. Skyggene på hver side er liksom borte. 

" men nå er jo nesen forfra udefinert på neseryggen, og det var den ikke før. Skyggene på hver side er liksom borte." er ikke dette fordi at den fortsatt er hoven? Jeg hadde også myyyye smalere nese forfra tidligere, så kan ikke forstå at den skal være slik som den er nå for alltid (hufsa), så det vil vel bli bedre når hevelsen går ned. 

Anonymkode: d2cbe...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

" men nå er jo nesen forfra udefinert på neseryggen, og det var den ikke før. Skyggene på hver side er liksom borte." er ikke dette fordi at den fortsatt er hoven? Jeg hadde også myyyye smalere nese forfra tidligere, så kan ikke forstå at den skal være slik som den er nå for alltid (hufsa), så det vil vel bli bedre når hevelsen går ned. 

Nei, hevelsen min er helt borte på neseryggen. Den er definert fordi det er filt av for mye der kulen var, slik at det blir inverted v deformity. Det vil kort fortalt si at overgangen mellom ben og brusk er synlig. Flere kirurgen legger  «bruskbroer» over så det ikke blir synlig, men ser ut til at kirurgen min ikke tenkte på dette....

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hevelsen min er helt borte på neseryggen. Den er definert fordi det er filt av for mye der kulen var, slik at det blir inverted v deformity. Det vil kort fortalt si at overgangen mellom ben og brusk er synlig. Flere kirurgen legger  «bruskbroer» over så det ikke blir synlig, men ser ut til at kirurgen min ikke tenkte på dette....

udefinert mente jeg*

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er et eksempel bilde. Ikke like kraftig min da, siden det mest er på høyre side og utstikkende kant på andre. 

EB89E1AC-C172-4F86-9EC6-FCFC1121FEAF.jpeg

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du bilde du vil dele? da begynner jeg å bli litt redd for dette selv. For synes også at det kjennes ut som hevelsen er borte derfra fordi det er så hardt under å kjenner benet, men hadde håpet at det var litt hevelse på sidene enda at det var det som gjorde det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med inverted V deformity? Kan du kanskje legge ved et eksempel bilde fra google? 

Anonymkode: bda44...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener du med inverted V deformity? Kan du kanskje legge ved et eksempel bilde fra google? 

Anonymkode: bda44...d62

Har lagt ved bilde lengre oppe, kommer det ikke opp?🤔 Isåfall er det et godt eksempel der du kan se en opp ned V fra tippen og opp der humpen en gang var (overgang fra ben til brusk)

Skrevet (endret)

Noen som har operert seg hos Tormod Westvik i seneste tid og ønsker å dele erfaringen?:)

Endret av lizzie007
Skrevet

Dere som vurderer neseplastikk/neseoperasjon. Unngå Clinique bellevue i Stavanger. De oppfører seg ganske uprofesjonelt i forhold til at man ikke får svar, de lover ting de ikke holder osv. Virker altså ganske useriøse. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært å legge seg under kniven der og deretter bli ignorert om har spørsmål, opplever komplikasjoner eller annet. 

Anonymkode: 976f0...44a

Skrevet

Noen av dere som har operert, som har noen gode tips til hvordan man kan fjerne teip-resten på nesen?? 
Lurer også på om nesetippen deres droppet mye i tiden etter operasjon? Jeg er litt over 1 måned post-op nå, og lurer veldig på om tippen begynner å droppe etterhvert. Håper ikke det, er strålende fornøyd nå, selv om jeg er hoven 🙈

Skrevet
Andrea87 skrev (21 minutter siden):

Noen av dere som har operert, som har noen gode tips til hvordan man kan fjerne teip-resten på nesen?? 
Lurer også på om nesetippen deres droppet mye i tiden etter operasjon? Jeg er litt over 1 måned post-op nå, og lurer veldig på om tippen begynner å droppe etterhvert. Håper ikke det, er strålende fornøyd nå, selv om jeg er hoven 🙈

Nesen pleier å gå Mye tilbake igjen. Kjenner flere som har operert og etter 3-4 år blir nesen nesten lik den gamle igjen.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Skrevet
Andrea87 skrev (22 minutter siden):

Var superfornøyd de to første årene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Var superfornøyd de to første årene. 

Mente du år, ikke måneder..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nesen pleier å gå Mye tilbake igjen. Kjenner flere som har operert og etter 3-4 år blir nesen nesten lik den gamle igjen.

Kan ikke si jeg har hørt/lest noe om dette.. Flere som kjenner seg igjen i det?

Skrevet

Dere som har operert, når begynte dere å ta på nesen som vanlig? Når kan jeg "klemme" nesen uten at det skal ha noe å si for resultatet? Kirurgen sier det tar 3 mnd for nesen å gro, betyr det da at jeg kan ta på nesa som vanlig etter 3 mnd?

Anonymkode: 72a02...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som har operert, når begynte dere å ta på nesen som vanlig? Når kan jeg "klemme" nesen uten at det skal ha noe å si for resultatet? Kirurgen sier det tar 3 mnd for nesen å gro, betyr det da at jeg kan ta på nesa som vanlig etter 3 mnd?

Anonymkode: 72a02...b94

Jeg lurer også på dette! Er 5 uker post-op nå. Jeg tør fortsatt ikke ta noe særlig på nesen, men har prøvd å fjerne litt av teipen på nesen og da er jeg jo litt borti den. Noen erfaringer rundt dette?

Skrevet
On 12/4/2020 at 8:09 AM, lizzie007 said:

Noen som har operert seg hos Tormod Westvik i seneste tid og ønsker å dele erfaringen?:)

Jeg opererte nesen hos Tormod Westvik et par uker siden. Og har sålangt bare hatt positive erfaringer med han og klinikken. For meg var det veldig viktig å finne en kirurg jeg kan stole på, som gir meg en god magefølelse. Tormod er veldig  realistisk, ærlig, lett å prate med og som flere har nevnt her så er det tydelig at han vet hva han driver med. Du sitter ikke igjen med mange spørsmål etter en konsultasjon hos han (og han jager deg for så vidt ikke ut etter kort tid heller). Han forstod veldig godt hva jeg ville ha når jeg forklarte at jeg ikke ville ha store forandringer(fortsatt ligne på meg selv), men samtidig en veldig annerledes nese. Operasjonsdagen gikk veldig fint, hadde minimalt med smerter. Han kom innom etter jeg hadde våknet og forklarte alt som han hadde gjort. Hadde litt smerter første natten, men det gikk over morgenen etter. Da ringte han også for å høre hvordan det hadde gått og svare på eventuelle spørsmål. Jeg er mer enn fornøyd med nesen min nå. Den er fortsatt veldig hoven, men jeg kan se for meg hvordan den kommer til å bli etter det har gått litt ned. Det er så viktig å stole på prosessen, og det blir litt lettere med en dyktig lege. Jeg er veldig glad for at jeg valgte å gå for han, og anbefaler han virkelig til alle som tenker å fikse på nesen sin. Hvis det er noen som har noen videre spørsmål eller noe de lurer på så er det bare å sende meg en melding. Jeg syns det var litt vanskelig å researche nesekirurgene i Norge, siden det ikke står så alt for mye på nettet. Så jeg hjelper gjerne nestemann med spørsmål nå som jeg selv har gått igjennom dette og hatt en så fin opplevelse 😊 

• Liker 1
Skrevet
On 12/10/2020 at 3:54 PM, Andrea87 said:

Du får kjøpt plasterfjerner som spray på apoteket. Den er ikke veldig dyr, og super effektiv 😊

Skrevet

Dere som har vært på kontroll etter 3 mnd., 6. mnd osv- fikk dere se før og etter bilder som kirurgen har tatt av dere? Jeg har tatt bilder før og etter selv altså, men kunne godt tenke meg å se de han har tatt før/etter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...