Andrea87 Skrevet 16. november 2020 #3121 Del Skrevet 16. november 2020 Dere som har operert: droppet tippen deres noe som helst etter at gipsen var fjernet og i måneden etter? Jeg ser fra siden nå at nesen er litt for mye oppover enn det jeg hadde ønsket, håper til Gud at den vil droppe, ihvertfall bare litt.. skal ta av bandasjen i morgen. Evig takknemlig for svar..!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 16. november 2020 #3122 Del Skrevet 16. november 2020 *månedene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3123 Del Skrevet 16. november 2020 På 11.11.2020 den 16.06, Andrea87 skrev: Når begynte dere forresten å rense nesen med saltvannsskylling? Stod ikke noe om at jeg skulle begynne med det på skrivet jeg fikk fra klinikken. Kanskje jeg skal vente til jeg har tatt av gipsen? Dette begynte jeg med fra dagen jeg tok ut tampongene. Det er viktig å begynne med en gang de er ute for å unngå skorpedannelse av alt «gromset». Skulle gjøres 2-3 ganger daglig. Det var det jeg fikk beskjed om, og det er veldig logisk Anonymkode: c196d...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 16. november 2020 #3124 Del Skrevet 16. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette begynte jeg med fra dagen jeg tok ut tampongene. Det er viktig å begynne med en gang de er ute for å unngå skorpedannelse av alt «gromset». Skulle gjøres 2-3 ganger daglig. Det var det jeg fikk beskjed om, og det er veldig logisk Anonymkode: c196d...90d Ok. Skal ta av gipsen i morgen. Droppet tippen din noe i etterkant av operasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3125 Del Skrevet 16. november 2020 8 minutter siden, Andrea87 skrev: Ok. Skal ta av gipsen i morgen. Droppet tippen din noe i etterkant av operasjonen? Du er SÅ tidlig i healingfasen enda. Du må slappe av kvinne🥰 Du har ikke engang fjernet bandasjen, som også er med å dytte tippen oppover. Jeg var hvertfall teipet under gipsen. Uansett- ikke vær redd for at slik nesen er nå, er det endelige resultatet. En nese kan faktisk se litt asymmetrisk ut mens den gror, men det vil bli bedre. Jeg er typ 8 mnd post-op, og nesen har endret seg til det bedre på alle disse månedene, men enda ligger igjen hovenhet. Størst forandring så jeg i tiden mellom 3 mnd og 6 mnd. Etter hva jeg har sett på meg selv og andre som har operert, så dropper tippen noe, men ikke drastisk. Det har egentlig mest med hovenheten å gjøre. Og forandringene skjer jo over tid. Min beskrivelse/forklaring på nesen frem mot 6 mnd, er at man kun kan se konturene av slik nesen blir. Den blir mer definert over tid og ikke like hard og stram. Den føles mer «oppoverbøyd» enn det som blir realiteten når alt er grodd etter 1 år. Du må for all del teipe godt de første månedene for å hindre at den dropper fullstendig 😊 Ikke tenk at du må teipe mindre fordi du synes tippen er for «oppoverbøyd» Ønsker deg lykke til videre med ny nese! Det er spennende å se seg i speilet hver dag, for du kommer til å merke forandring hver eneste dag de neste månedene 😊 Og det blir nok også for deg, til det bedre. Anonymkode: c196d...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 16. november 2020 #3126 Del Skrevet 16. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er SÅ tidlig i healingfasen enda. Du må slappe av kvinne🥰 Du har ikke engang fjernet bandasjen, som også er med å dytte tippen oppover. Jeg var hvertfall teipet under gipsen. Uansett- ikke vær redd for at slik nesen er nå, er det endelige resultatet. En nese kan faktisk se litt asymmetrisk ut mens den gror, men det vil bli bedre. Jeg er typ 8 mnd post-op, og nesen har endret seg til det bedre på alle disse månedene, men enda ligger igjen hovenhet. Størst forandring så jeg i tiden mellom 3 mnd og 6 mnd. Etter hva jeg har sett på meg selv og andre som har operert, så dropper tippen noe, men ikke drastisk. Det har egentlig mest med hovenheten å gjøre. Og forandringene skjer jo over tid. Min beskrivelse/forklaring på nesen frem mot 6 mnd, er at man kun kan se konturene av slik nesen blir. Den blir mer definert over tid og ikke like hard og stram. Den føles mer «oppoverbøyd» enn det som blir realiteten når alt er grodd etter 1 år. Du må for all del teipe godt de første månedene for å hindre at den dropper fullstendig 😊 Ikke tenk at du må teipe mindre fordi du synes tippen er for «oppoverbøyd» Ønsker deg lykke til videre med ny nese! Det er spennende å se seg i speilet hver dag, for du kommer til å merke forandring hver eneste dag de neste månedene 😊 Og det blir nok også for deg, til det bedre. Anonymkode: c196d...90d Tusen takk for fint og utfyllende svar!! Jeg skjønner at jeg må være tålmodig, må nok bare jobbe med det... Var du veldig synlig hoven etter 2 måneder? Altså slik at det var veldig synlig for andre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3127 Del Skrevet 16. november 2020 9 minutter siden, Andrea87 skrev: Tusen takk for fint og utfyllende svar!! Jeg skjønner at jeg må være tålmodig, må nok bare jobbe med det... Var du veldig synlig hoven etter 2 måneder? Altså slik at det var veldig synlig for andre..? Var hoven, men ikke sånn at fremmede kunne tenke «OI hun var hoven»😂. Var størst hovenhet de første 2 ukene. Etter det var nesen hoven, men ikke sånn at folk kunne påpeke det. Det er mest «mangel-på-definisjon-hovenhet», om det er forståelig, haha. Anonymkode: c196d...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3128 Del Skrevet 16. november 2020 På 10.11.2020 den 19.48, Andrea87 skrev: Ordla meg litt feil- det er en sånn slags «suger» man får inn i munnen og delvis ned i halsen ved narkose (ble jeg ihvertfall forklart av kirurgen i da). Så må vel være pga. denne at jeg har så vondt i halsen. Har som nevnt også utrolig vondt i tennene i overkjeven, har hørt man kan få det, men nå husker jeg ikke hva som er grunnen..? I tillegg har jeg mye press i pannen/hodepine, hadde dere også det? Og til slutt(🙈😞 mellom øyenbrynene har jeg fått en kjempehevelse- det er en diger hoven kul.. Norm som har hatt det samme? Ikke så hoven i fjeset ellers.. Intubasjon er standard ved narkose: "Intubasjon er en prosedyre hvor man fører et rør, vanligvis av halvstiv plast (trakealtube), mellom stemmebåndene og ned i øvre del av luftrøret (trachea). Intubasjon utføres oftest i forbindelse med generell anestesi (narkose), ved hjertestans og ved andre akutte, livstruende skader og sykdommer, spesielt hos pasienter med sykdommer som gjør det nødvendig å understøtte eller overta pusteevnen med maskiner. Intubasjon er en måte å sikre frie luftveier på." Se https://sml.snl.no/intubasjon Anonymkode: e6d50...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 17. november 2020 #3129 Del Skrevet 17. november 2020 Oppdatering fra meg som opererte forrige tirsdag og tok av gipsen i dag: Da jeg fikk se meg selv i speilet etter at gipsen var av, så skvatt jeg. Altså, jeg synes jeg så fremmed ut. Det første jeg spurte om, var om nesen var hoven fordi jeg synes den var skikkelig potetnese og tenkte meg engang at nå hadde jeg ødelagt alt. Fikk bekreftet at nesen var veldig hoven (selvsagt). Han teipet nesen min ganske stramt (overrasket over at nesen tåler såpass hard håndtering allerede). Når jeg kom hjem studerte jeg nesen i speilet i sikkert en time. Fra profil er jeg veldig fornøyd, den har akkurat sånn form vi avtalte. Forfra ser jeg at fasongen vi ble enige om er der, men vanskelig å se, siden nesen er så innmari hoven. Men jeg kan allerede likevel se at jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd. Han har gjort det han lovet å gjøre. Et spørsmål ift. deres hovenhet med en gang gipsen ble tatt av (gjelder først og fremst dere som har gjort mye på nesetippen slik som meg): min nese er veldig stram og hoven på hele nesetippen, ligner litt på mummitrollet🙈 Selv om jeg som sagt kan se at en fin form er under denne hovenheten ett sted. Var det sånn for dere også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3130 Del Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, Andrea87 skrev: Oppdatering fra meg som opererte forrige tirsdag og tok av gipsen i dag: Da jeg fikk se meg selv i speilet etter at gipsen var av, så skvatt jeg. Altså, jeg synes jeg så fremmed ut. Det første jeg spurte om, var om nesen var hoven fordi jeg synes den var skikkelig potetnese og tenkte meg engang at nå hadde jeg ødelagt alt. Fikk bekreftet at nesen var veldig hoven (selvsagt). Han teipet nesen min ganske stramt (overrasket over at nesen tåler såpass hard håndtering allerede). Når jeg kom hjem studerte jeg nesen i speilet i sikkert en time. Fra profil er jeg veldig fornøyd, den har akkurat sånn form vi avtalte. Forfra ser jeg at fasongen vi ble enige om er der, men vanskelig å se, siden nesen er så innmari hoven. Men jeg kan allerede likevel se at jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd. Han har gjort det han lovet å gjøre. Et spørsmål ift. deres hovenhet med en gang gipsen ble tatt av (gjelder først og fremst dere som har gjort mye på nesetippen slik som meg): min nese er veldig stram og hoven på hele nesetippen, ligner litt på mummitrollet🙈 Selv om jeg som sagt kan se at en fin form er under denne hovenheten ett sted. Var det sånn for dere også? Så fint å lese at du virker å være fornøyd. Unner alle som opererer nesen å bli fornøyd! Og ja, nesen er hoven i noen måneder. Andre legger ikke merke til at den er hoven (jeg gjorde ikke selv det heller etter en stund, men la merke til at nesen ble mer og mer definert jo lengre tid det gikk.) Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 17. november 2020 #3131 Del Skrevet 17. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint å lese at du virker å være fornøyd. Unner alle som opererer nesen å bli fornøyd! Og ja, nesen er hoven i noen måneder. Andre legger ikke merke til at den er hoven (jeg gjorde ikke selv det heller etter en stund, men la merke til at nesen ble mer og mer definert jo lengre tid det gikk.) Anonymkode: 3981d...02b Ok. Leser noen steder at man rett etter man har fjernet gipsen kan se 70-80 % av resultatet før hovenheten oppstår. Noen som kjenner seg igjen i dette? Håper ikke det er tilfelle for meg, for jeg synes at nesetippen var megahoven med en gang jeg hadde tatt av gipsen🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3132 Del Skrevet 18. november 2020 13 timer siden, Andrea87 skrev: Ok. Leser noen steder at man rett etter man har fjernet gipsen kan se 70-80 % av resultatet før hovenheten oppstår. Noen som kjenner seg igjen i dette? Håper ikke det er tilfelle for meg, for jeg synes at nesetippen var megahoven med en gang jeg hadde tatt av gipsen🙈 Vær tålmodig og ikke engste deg - ta tiden til hjelp og ring kirurgen hvis du er usikker. Du har jo betalt for oppfølgingen. Hvilken klinikk har du vært på? Anonymkode: e6d50...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 18. november 2020 #3133 Del Skrevet 18. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær tålmodig og ikke engste deg - ta tiden til hjelp og ring kirurgen hvis du er usikker. Du har jo betalt for oppfølgingen. Hvilken klinikk har du vært på? Anonymkode: e6d50...1b9 Har vært hos Nimo-klinikken, Morten Haug. Har du operert? Hos hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3134 Del Skrevet 18. november 2020 14 timer siden, Andrea87 skrev: Ok. Leser noen steder at man rett etter man har fjernet gipsen kan se 70-80 % av resultatet før hovenheten oppstår. Noen som kjenner seg igjen i dette? Håper ikke det er tilfelle for meg, for jeg synes at nesetippen var megahoven med en gang jeg hadde tatt av gipsen🙈 Nesen er hoven nå som du er nylig operert, det er ingenting uvanlig med det. Jeg var selv kjempehoven, men det går over, og den hevelsen som er igjen om noen uker er det bare du selv som ser. Så ta det helt med ro Ikke stress. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 18. november 2020 #3135 Del Skrevet 18. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesen er hoven nå som du er nylig operert, det er ingenting uvanlig med det. Jeg var selv kjempehoven, men det går over, og den hevelsen som er igjen om noen uker er det bare du selv som ser. Så ta det helt med ro Ikke stress. Anonymkode: 3981d...02b Må nok bare være tålmodig.. Men det er ikke lett;-) Synes du at nesen din forandret veldig form etterhvert som hevelsen ble borte, eller ble den bare mer definert på en måte..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3136 Del Skrevet 19. november 2020 7 timer siden, Andrea87 skrev: Må nok bare være tålmodig.. Men det er ikke lett;-) Synes du at nesen din forandret veldig form etterhvert som hevelsen ble borte, eller ble den bare mer definert på en måte..? Ja, nesetuppen ble tynnere og mer definert. Husker ikke når jeg la merke til at den ble veldig mye tynnere, men husker bare jeg tenkte at jeg ikke ønsket at den skulle bli mindre (siden jeg var vant til å se min hovne nesetupp). Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 19. november 2020 #3137 Del Skrevet 19. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, nesetuppen ble tynnere og mer definert. Husker ikke når jeg la merke til at den ble veldig mye tynnere, men husker bare jeg tenkte at jeg ikke ønsket at den skulle bli mindre (siden jeg var vant til å se min hovne nesetupp). Anonymkode: 3981d...02b Hvor lenge fikk du beskjed om å teipe nesen? Og teipen du også under nesetippen, eller kun oppå neseryggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 19. november 2020 #3138 Del Skrevet 19. november 2020 *teipet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3139 Del Skrevet 19. november 2020 2 hours ago, Andrea87 said: Hvor lenge fikk du beskjed om å teipe nesen? Og teipen du også under nesetippen, eller kun oppå neseryggen? 2 mnd siden operasjon, jeg må teipe 2,5 måneder til. Den virkelig forandringen begynner jeg å se nå! Tippen min er mye smalere. Nesen min droppet litt de første ukene, men ikke mye. Husk at alle neser er forskjellige og resultatene vil derfor også variere. Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 19. november 2020 #3140 Del Skrevet 19. november 2020 Det var du som var hos Tvedt, ikke sant? Mener å huske at du hadde en periode du ikke var så fornøyd, da vi snakket sammen her inne. Er du mer fornøyd nå? Og måtte du teipe under nesetippen din også, eller kun neseryggen? Morten Haug teipet kun min neserygg, og ikke tippen. Ringte og spurte i dag, da jeg skulle teipe for første gang selv, om jeg skulle teipe tippen (selv om han ikke gjorde det). Fortalte at jeg ser at de fleste gjør det, og at jeg er redd tippen min vil droppe mye dersom jeg ikke gjør det. Da sa han ikke pleide å gjøre det, og at jeg ikke trengte det. Så får nok bare stole på han. Likevel er jeg så redd for at tippen skal droppe mye, da jeg liker vinkelen veldig godt nå (10 dager siden operasjon). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå