Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos Kenneth Chiu for noen uker siden.
Han sa jeg har veldig tykk hud og at det vil ta en god stund før man får sett resultatet (lenger enn normalt). Jeg er glad jeg skal begynne i jobb igjen snart, for jeg blir helt gal av å studere nesa i alle mulige vinkler og så bli bekymret når jeg ser noe som ser skjevt, asymmetrisk eller rart ut.

Akkurat nå er den store humpen på nesa borte, men på noen bilder har jeg nå oppdaget at det i enkelte vinkler ser ut som jeg fremdeles har antydning til hump. Er skikkelig rart.. 

Utover det så skal jeg prøve å være positivt innstilt og så tålmodig som mulig. Er bare det at nesa faktisk ser enda større ut forfra og fra en del andre vinkler enn før operasjonen. I tillegg til diger og hoven nesetipp som ser ut som en slags klovnenese (Ok overdriver sikkert litt nå..). Håper virkelig at det er mye hevelse som skal ned. På den andre siden er det jo fint at det blir veldig kamuflert at man har gjort noe, da man ikke går fra diger ørnenese til søt knappenese på to timer...

Anonymkode: 81288...de0

Jeg opererte hos han for en måned siden, og mye av hevelsen er borte fordi jeg har tynn hud. Jeg har fortsatt en liten hump. Den er mindre enn den var, men den er der helt klart fortsatt. Ellers ser nesa bra ut. 

Anonymkode: 3793d...791

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AlexBee skrev:

Er nok fordi jeg er så bestemt for at Tormod Westvik er rett mann til jobben. I min omgangskrets er det både leger og flere kosmetiske sykepleiere og alle snakker varmt om Westvik. Men mulig jeg bør sjekke litt mer. Kenneth har jeg hørt en del bra om også. Takk for tips :)

At du har leger i din omgangskrets er vel ikke så relevant så lenge de ikke er plastikkirurger selv? Det er også mange som anbefaler plastikkirurger de selv kjenner eller hvis de jobber i samme klinikk. De viktigste erfaringene er jo pasientene. Vennene mine eller familiemedlemmene mine med bakgrunn innenfor helse og medisin, ville nok ikke vært til stor hjelp dersom jeg hadde spurt de. 

Har hørt om Tormod Westvik og han er sikkert en flink og dyktig kirurg. Ønsker deg masse lykke til med operasjon og håper du får en fin erfaring 🙂

Anonymkode: 3981d...02b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vasket dere nesa som vanlig?

Jeg vet jeg kan dusje som normalt og la vann renne osv nå som det snart har gått tre uker og bandasjen er av for lengst, men jeg er litt engstelig for å skade/forskyve nesa.

Har fremdeles limrester etter teip og gips i ansiktet, og ganske «ru» hud, men holder litt igjen. Kunne det gått med en ansiktsmaske først, kanskje?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vasket dere nesa som vanlig?

Jeg vet jeg kan dusje som normalt og la vann renne osv nå som det snart har gått tre uker og bandasjen er av for lengst, men jeg er litt engstelig for å skade/forskyve nesa.

Har fremdeles limrester etter teip og gips i ansiktet, og ganske «ru» hud, men holder litt igjen. Kunne det gått med en ansiktsmaske først, kanskje?

Jeg vasket nesen et par dager etter jeg tok at gipsen. Renser den som vanlig nå 3 uker etter, men er veldig forsiktig når jeg tar på nesen.

Skrevet
På 18.7.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

At du har leger i din omgangskrets er vel ikke så relevant så lenge de ikke er plastikkirurger selv? Det er også mange som anbefaler plastikkirurger de selv kjenner eller hvis de jobber i samme klinikk. De viktigste erfaringene er jo pasientene. Vennene mine eller familiemedlemmene mine med bakgrunn innenfor helse og medisin, ville nok ikke vært til stor hjelp dersom jeg hadde spurt de. 

Har hørt om Tormod Westvik og han er sikkert en flink og dyktig kirurg. Ønsker deg masse lykke til med operasjon og håper du får en fin erfaring 🙂

Anonymkode: 3981d...02b

Ja helt sant. Men hun ene har noen klienter som har har god erfaring med Westvik så det er på grunnlag av erfaringer de har uttalt seg, altså 😃

Skrevet

Noen her inne som har operert nesen mens barna var små? (I alderen 2 - 8 år feks). 
Er så redd for at de skal komme borti nesen etter operasjonen, nesen skal vel ikke få slag på rundt 1 år..? Setter stor pris på andres erfaring rundt dette...

Skrevet

Hei! 

Hadde konsultasjon hos Kenneth Chiu før sommeren, da jeg følte han var den som hadde mest gode referanser etter å ha følgt med her en stund. Ser nå at det er flere nye som er sånn passe fornøyde. Hadde satt veldig pris på om dere som har operert hos han ville sende meg før-etter-bilder så jeg kan se? :)

Skrevet

Hei, ny her 😊

Jeg var på konsultasjon hos Westvik i går, føler meg trygg på at han er rette kirurgen for meg. Lang og grundig konsultasjon, men jeg sitter igjen med noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på fra dere som allerede har operert og gjerne hvor nesen har "kommet på plass" en stund.

1: Han nevnte at nesen kunne dryppe/renne litt mer i etterkant. Jeg husker ikke helt om han mente i "helingsprosessen", eller er dette noe man må bli vant til å leve med?

2: Han nevnte at nesen blir stivere enn min egen nese er nå, dette er noe han sa man senere oppfatter som sin "nye normal". Hvordan har dette vært for dere, er denne stivheten veldig annerledes? Tok det tid å bli vant til, eller føles det nå unormalt stivt ut midt i fjeset?

3: Han nevnte at målet er like fri luftgjennomgang som jeg allerede har, men at man kan oppleve en ny "luftbane" på en måte. Hvordan opplever dere dette? Ikke at det nødvendigvis er tettere enn før, men kjennes det annerledes ut å puste?

4: Er det noen som opplever at arret blir sjenerende, at følelsen i nesa ikke kommer tilbake, at den er vond og nummen eller at man mister noe luktesans?

Jeg har satt meg opp på time allerede neste uke og skal kjenne litt på det noen dager før jeg er heeeelt sikker, så jeg setter pris på alle svar. Hvis noen kunne tenke seg å dele før/etter bilder hvis de har hatt operasjon hos Westvik, så hadde det vært veldig ålreit 😊

• 2 uker senere...
Skrevet
På 29.7.2020 den 12.07, Solstråle81 skrev:

Hei, ny her 😊

Jeg var på konsultasjon hos Westvik i går, føler meg trygg på at han er rette kirurgen for meg. Lang og grundig konsultasjon, men jeg sitter igjen med noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på fra dere som allerede har operert og gjerne hvor nesen har "kommet på plass" en stund.

1: Han nevnte at nesen kunne dryppe/renne litt mer i etterkant. Jeg husker ikke helt om han mente i "helingsprosessen", eller er dette noe man må bli vant til å leve med?

2: Han nevnte at nesen blir stivere enn min egen nese er nå, dette er noe han sa man senere oppfatter som sin "nye normal". Hvordan har dette vært for dere, er denne stivheten veldig annerledes? Tok det tid å bli vant til, eller føles det nå unormalt stivt ut midt i fjeset?

3: Han nevnte at målet er like fri luftgjennomgang som jeg allerede har, men at man kan oppleve en ny "luftbane" på en måte. Hvordan opplever dere dette? Ikke at det nødvendigvis er tettere enn før, men kjennes det annerledes ut å puste?

4: Er det noen som opplever at arret blir sjenerende, at følelsen i nesa ikke kommer tilbake, at den er vond og nummen eller at man mister noe luktesans?

Jeg har satt meg opp på time allerede neste uke og skal kjenne litt på det noen dager før jeg er heeeelt sikker, så jeg setter pris på alle svar. Hvis noen kunne tenke seg å dele før/etter bilder hvis de har hatt operasjon hos Westvik, så hadde det vært veldig ålreit 😊

Jeg lurer også på mye av det samme du spør om! Og håper noen som har operert nå nylig vil dele sine erfaringer. Jeg skal operere hos Morten Haug i november.

Skrevet

Hei, ny her 😊

Ble det operasjon på deg ?😀

Skrevet (endret)
On 7/29/2020 at 12:07 PM, Solstråle81 said:

Hei, ny her 😊

Jeg er omtrent 3 måneder post-op akkurat nå.

1. Nesen min har alltid drypt/rent litt, så jeg har ikke opplevd noen forskjell.

2. Nesen er absolutt stivere og dette er kanskje det eneste ulempe. Det føles greit så lenge man ikke tar på den, men når man gjør det så føles det veldig rart på nesa. Jeg er ikke så langt ute da, så mulig dette endres, vet ikke. Isåfall når jeg skal kysse kjæresten for eksempel, så føles det fortsatt... litt rart. Ikke vondt, men kanskje ubehagelig. Mulig dette er en vanesak.

3. Det føles helt likt for meg å puste.

4. Bare det jeg nevnte i punkt 2 egentlig. Ingen forskjell på luktesans, ingen smerte eller nummenhet. 

Endret av emni
Skrevet
12 minutter siden, emni skrev:

Jeg er omtrent 3 måneder post-op akkurat nå.

1. Nesen min har alltid drypt/rent litt, så jeg har ikke opplevd noen forskjell.

2. Nesen er absolutt stivere og dette er kanskje det eneste ulempe. Det føles greit så lenge man ikke tar på den, men når man gjør det så føles det veldig rart på nesa. Jeg er ikke så langt ute da, så mulig dette endres, vet ikke. Isåfall når jeg skal kysse kjæresten for eksempel, så føles det fortsatt... litt rart. Ikke vondt, men kanskje ubehagelig. Mulig dette er en vanesak.

3. Det føles helt likt for meg å puste.

4. Bare det jeg nevnte i punkt 2 egentlig. Ingen forskjell på luktesans, ingen smerte eller nummenhet. 

Jeg er over 6 mnd post op, og nesen er betydelig mindre stiv! Ved 3 mnd kjentes den ut slik du beskriver. Fortsatt litt stivt og rart akkurat der hvor arret er, men ikke på langt nær slik det var for 3 mnd siden. Enda litt nummenhet på tippen, men har blitt vant til det. Skal på kontroll neste uke, så er spent på hva kirurgen sier :)

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet

Hvem som opererte deg? Er du fornøyd? Jeg skal i oktober . 🥺 Så redd for å bli misfornøyd 😕

Skrevet
Akkurat nå, AlexBee skrev:Hvem som opererte deg? Er du fornøyd? Jeg skal i oktober . 🥺 Så redd for å bli misfornøyd 😕

Dr. Emmes i Bergen :) Tok vekk hump og rettet på skjevhet og smalnet tippen samt. løftet/skrået den litt slik den peker litt mer oppover. Min sto mer rett ut før, noe som gjorde at den pekte nedover når jeg smilte. Og humpen gjorde det ikke noe bedre. Men nå er den feminin og fin😍 Det går nok helt fint. Viktig å se fremover og være tålmodig. Tar tid før nesen ser ut slik den vil se ut. Min har endret seg mye siden jeg tok av gipsen for 6 mnd siden...Til det bedre vel å merke😅

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet

Men var det «verre» etter operasjon som håven en det den var før operasjonen ? Tenker spesielt på størrelse 🙂

Skrevet
7 minutter siden, AlexBee skrev:

Men var det «verre» etter operasjon som håven en det den var før operasjonen ? Tenker spesielt på størrelse 🙂

Nei. Var hoven, men var veldig fornøyd allerede når jeg tok av gipsen :) Og mer og mer fornøyd for hver dag.

Skrevet

Åååååå så godt å høre. Har vært på konsultasjon hos dr Westvik på cosmo... burde jeg høre med dr Emmes? Hadde du vil sendt før og etter bilder til meg på Mail ?? Kanskje mye å be om..... men spør. Deler gjerne selv 🤍

Skrevet
10 minutter siden, AlexBee skrev:

Åååååå så godt å høre. Har vært på konsultasjon hos dr Westvik på cosmo... burde jeg høre med dr Emmes? Hadde du vil sendt før og etter bilder til meg på Mail ?? Kanskje mye å be om..... men spør. Deler gjerne selv 🤍

Ja, kan sende noen bilder 😊

Skrevet

Hei, ny her 😊

Jeg opererte nesen min for fire pr siden, og min erfaring er følgende:

1. nesen har blitt mer rennende enn før, men ikke slik at jeg ikke kan leve med det.

2. Nesen min er har på tippen, noe den ikke var før. da kunne jeg på en måte klemme den flat, men det kan jeg ikke nå. Dette er ikke plagsomt. 
3. Jeg puster mye bedre nå enn før. Da var det ene neseboret nærmest tett, mens nå er det fri «flyt».

4. Jeg har ingen sjenerende arr.  

Jeg vil forøvrig si at du må tenke deg godt om før du velger å operere! For meg var det å ha operert nese noe som opptok tankene og hverdagen min i lang tid etter operasjonen. Jeg følte at jeg så rar ut, og det tok et halvt år før jeg kunne se meg i speilet og like det jeg så. Nå er jeg fornøyd, men det tok sin tid.

Anonymkode: 8b92a...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...