Gå til innhold

natten før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bo på hotell natta før, slik at det var lettere for meg å dra til en god frisør (siden jeg skal gifte meg et litt avsideligenes sted). Og ha med 2 venninner. Samboer synes det var litt drøyt, med tanke på penger, og at han mener det er mye å ordne dagen før med tanke på festen og lokalet.

Men jeg har ikke lyst å stresse med det dagen før..lyst å kose meg natten før med venninne mine og være i nærheten av en flink frisør og bli kjørt til kirken uten at han har sett meg. Samt å skape litt spenning for han.

Tenkte å skrive et dikt til han og legge ved en presang (gi den til hans forolvede i forkant). Slik at han har noe å tenke på:)

Er det egoistisk av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde tenkt å bo på hotell natta før, slik at det var lettere for meg å dra til en god frisør (siden jeg skal gifte meg et litt avsideligenes sted). Og ha med 2 venninner. Samboer synes det var litt drøyt, med tanke på penger, og at han mener det er mye å ordne dagen før med tanke på festen og lokalet.

Men jeg har ikke lyst å stresse med det dagen før..lyst å kose meg natten før med venninne mine og være i nærheten av en flink frisør og bli kjørt til kirken uten at han har sett meg. Samt å skape litt spenning for han.

Tenkte å skrive et dikt til han og legge ved en presang (gi den til hans forolvede i forkant). Slik at han har noe å tenke på:)

Er det egoistisk av meg?

Dersom du har praktisk mulighet til det så er det jo bunn og grunn en god ide.... jeg hadde ikke muligheten ettersom det var MYE som skulle ordnes dagen før, selv om jeg hadde gjort klart det aller aller meste så var det bord som skulle dekkes, lokaler som skulle pyntes, siste liten innkjøp etc etc. J

eg var ikke i seng før halv ett, etter å ha styrt mye de siste tre dagene før selve dagen.... er alltid mer enn det en tror som må fikses.. men dersom du har noen til å ordne det for deg (som er villig til å ta den jobben) og du har penger til det så syns jeg det må være ditt valg...

kanskje mannen er redd for at han skal bli sittende med mye arbeid mens du er ute å koser deg? (og kanskje måtte ta avgjørelser han er usikker på...)

eller er det pengene det går på? og har dere evnt familie/venner som kommer langsveifra som må hilses på ?? Det er en del hensyn å ta, som rett og slett må tas... men det burde være en avgjørelse dere tar sammen.. ettersom det er begges dag.. ikke bare din.. =)

Skrevet

ja, når du skriver det sånt, så har du nok rett.

Jeg får mye familie fra utlandet. Og jegvet jeg får mye hjelp til å ordne til før festen...

tror jeg dropper hotellet. Kan jo bare reise tidlig til lillehammer til frisøren:)

Takk for raskt svar.

Penger spart..penger tjent..LOL

Skrevet

Jeg har også tenkt litt på det. Kunne godt tenke med å sove et annet sted enn hjemme natta før bryllupet. Og ikke se ham før vi skal i kirka. Sikkert bare tull, men det er noe med den spenningen, og gjøre det meste vi kan utav det. Bruke (de amerikanske?) tradisjonene for alt de er verdt!

Men det er uaktuelt at jeg stikker av på hotell og bruker penger på det, og lar ham være igjen til å sove på sofaen i leiligheten vår som er stappfull av tilreisende slektninger... ;)

Jeg ser for meg at jeg sover hos en venninne. Og prøver å unngå å treffe på ham før vielsen.

Kanskje du kan gjøre det samme? Kan bli en koselig venninnekveld, selv om det ikke er på hotell...

Skrevet

Jeg vurderte også hotell først, men fant ut at jeg ville heller spare de pengene. Så jeg skal overnatte hos min forlover, og kjære skal være sammen med sin forlover. Synes det er noe av spenningen å ikke se hverandre før i kirken :rødme:

Skrevet

Når sant skal sies har jeg også vurdert den tanken med hotell... Pga det romantiske ved å ikke sees før i kirken :rødme:

Men pga penger m.m. så har vi funnet ut at jeg blir hjemme kvelden før med evt forlover og venninner, samt at jeg er hjemme før bryllupet, mens han tar med seg guttungen og drar til sine foreldre natten før :) Billig og bra for alle.

Skrevet

Vi storkoste oss sammen morgenen før dagen. Hadde bestilt god frokost til rommet. Tok et felles bad og et lite glass hvitvin, og dro sammen til vielsen. For meg føltes det helt unaturlig å være uten mannen min kvelden, natten og morgenen på bryllupsdagen.

Synes du må gjøre det som passer deg. Med alle de pengene man bruker på et bryllup, er en hotellnatt ganske marginalt. Spesielt hvis det betyr mye for deg for å få koblet ut. Så mitt tips er; snakk med "mannen" din om det. Si hva det betyr for deg, la han si hva det betyr for han at du er hjemme. Så tar dere en felles beslutning til begges beste.

Skrevet

Er det egoistisk av meg?

Hadde samme idè i begynnelsen når planleggingen var i hodet mitt, men siden vielse, frisør, florist og fest skal være på hjemstedet mitt i nabobyen der vi bor, så overnatter jeg hjemme hos foreldrene mine og forlover møter opp hjemme hos oss morgenen på selve dagen. Han får da være i leiligheten vår sammen med sin tilreisende utenlandske familie og kost seg sammen med de. Da får vi koblet ut begge to litt, og kan savne hverandre. Vi skal sette bort det meste av arbeidet når det gjelder bryllupet, så det blir gudskjelov ikke den store jobben. Liker ideèn med å legge igjen en liten gave sammen med et romantisk kort som forteller litt om hva han betyr for meg og hvor mye jeg gleder meg til å gifte meg med han. Da får man jo en skikkelig god følelse før man skal se hverandre igjen i kirken dagen etter. :) Jeg skal i tillegg ta barna med meg og ha ansvar for de, så kan vi heller spandere på oss en hotellnatt selve bryllupsnatta.:)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg sitter her med min forlover, og nå er det natta før (whii!). Jeg har kasta ut mannen, så han ikke skal se meg samme dagen. Han fikk værsågod å sove hos foreldrene sine :ler:

Bare 17 timer og 22 minutter igjen :hjerter_rundt:

Skrevet

Vil ønske deg lykke til i morgen :hjertesmil:

Nå har du skrevet om bryllupet i.....hvertfall nesten 2 år :klø: stemmer ikke det?

Vet at du virkelig har planlagt dette nøye, og virkelig har gledet deg stort til denne dagen!

Imorgen på denne tiden er du gift :hjerter_rundt:

Skrevet
Jeg sitter her med min forlover, og nå er det natta før (whii!). Jeg har kasta ut mannen, så han ikke skal se meg samme dagen. Han fikk værsågod å sove hos foreldrene sine :ler:

Bare 17 timer og 22 minutter igjen :hjerter_rundt:

Oj, oj! Tvi, tvi! Gleder meg til det er jeg som kan si 17 timer og 22 minutter igjen...Håper du får en komplett perfekt dag! Og husk og nyt hvert lille sekund og brenn det fast i minnet. :)

Skrevet

Jeg skal bo på hotel!

Er så heldig å ha noen bekjente som jobber i hotellbransjen, så de skaffer meg billig hoteltom natten før.

Så planen min er å ordne mest mulig fredag på dagen, og sette bort det brudgomen ikke kan gjøre til familie.

Så tar jeg en natt på hotellet med forloveren min og bare slapper av og skravler.

Har en venninde som er frisør og makeup artist så hun kommer på hotellet på morgenen også kommer pappa og kjører oss til kirken.

Men nå skal de sies at den eneste som kommer langveis fra er forloveren min, så jeg trenger ikke å ta hensyn til det.

Skrevet
Jeg har også tenkt litt på det. Kunne godt tenke med å sove et annet sted enn hjemme natta før bryllupet. Og ikke se ham før vi skal i kirka. Sikkert bare tull, men det er noe med den spenningen, og gjøre det meste vi kan utav det. Bruke (de amerikanske?) tradisjonene for alt de er verdt!

Men det er uaktuelt at jeg stikker av på hotell og bruker penger på det, og lar ham være igjen til å sove på sofaen i leiligheten vår som er stappfull av tilreisende slektninger... ;)

Jeg ser for meg at jeg sover hos en venninne. Og prøver å unngå å treffe på ham før vielsen.

Kanskje du kan gjøre det samme? Kan bli en koselig venninnekveld, selv om det ikke er på hotell...

Ja, problemet er at vi gifter oss utenbys der vi bor. Dvs vi bor på lørenskog, men gifter oss i gausdal:(

Så har ikke mulighet å dra bort noen annet sted. Men jeg skjønner at det ikek kan gå. Men jeg har heller tenkt å stå opp veldig tidlig og "stikke" av med forlovenden:) så vi kan ta frisør og sminke et annet sted:) hehe

Skrevet

Jeg tenkte å flytte han til et hotell.

Vi skal gifte oss i hjembyen min... så jeg kan overnatte hos foreldrene mine. Så tenkte at han og forloveren hans kan sove på hotell den natten. Vil jo ikke at han skal se meg:)

Synes det er koselig med masse familie rundt meg... så det gjør ikke noe å ha dem i nærheten den natten.

Men et tips jeg har fått i forhold til hotellrom er å sjekke dem først. For hvis en vil leie et rom, så koster det. Og alle er ikke like fine, selv om bildene på nett kan være det.

Lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...