Gjest Angelheart - utlogget nå Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Da vi kom hjem fra jobb i går møtte vi et sørgelig sy. Vår gamle, flotte syrin som står i innkjørselen til huset var fullstendig ødelagt. Greiner var brekt og hang og slang. Halve syrinen var borte og det lå flere store greiner utover gårdsplassen. Dette er en stor, gammel syrin som har stått der siden lenge før vi kjøpte huset og den har liksom "gjort" innkjørselen vår. Etter at det første sjokket hadde gitt seg begynte vi å se etter hvordan dette kan ha skjedd. Da ser vi at det har gått kantslått på andre siden av veien og at det mest sannsynlig er denne som har røsket med seg busken vår. Syrinen var stor, men på ingen måte i veien for "trafikken" på veien. Vi bor ved en kommunal grusvei, det er kun 3 hus på veien og ingen gjennomfart. Har de lov til å gjøre slikt? Hvem kan vi klage til? Det er jo selvsagt ikke mulig å reparere busken eller kjøpe noen ny som blir på samme måte, men jeg ville gjerne ha snakket med noen om det som har skjedd, rett og slett for å uttrykke min frustrasjon overfor noen.....
Oliven Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Det er noen regler på hvor langt fra veien det kan plantes. De vet dette på kommunen. Det har med snørydding og sikt å gjøre ihvertfall. Det er 1- 1,5 meter her jeg bor. Men syrin er en busk det skal mye til å ødelegge. Den kommer opp igjen og blir stor igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå