Mehe Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg har fått tilbud om jobb som lørdagsbud i posten. Jeg vurderer å takke ja til tilbudet, og dermed si opp min nåværende jobb, i en dagligvarebutikk. Jeg er student, og jobben er på lørdager, og en sjelden gang i ukedagene. Er det noen som har erfaringer fra slikt arbeid som kan fortelle litt om hvordan de trives i jobben? På forhånd takk!
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg har fått tilbud om jobb som lørdagsbud i posten. Jeg vurderer å takke ja til tilbudet, og dermed si opp min nåværende jobb, i en dagligvarebutikk. Jeg er student, og jobben er på lørdager, og en sjelden gang i ukedagene. Er det noen som har erfaringer fra slikt arbeid som kan fortelle litt om hvordan de trives i jobben? På forhånd takk! Anbefales på det varmeste! En helt super jobb - på deltid vel og merke:p Veldig ofte travle dager, men det fører jo igjen til at dagene flyr. Jeg har vært lørdagsvikar i 2år og stortrives. Herligt å være mye ute, og jobben er enkel og grei. Greit betalt er det også! Begynnerlønnen er 130,-kr i timen på lørdager. Bare spør om du lurer på noe!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg jobbet som lørdagsvikar i 1 år i posten. + sommervikar (posten om hverdager er.. slitsomt!! =D ). Posten om lørdagene er ganske greit da du kun går med A - post, noe som gjør at det er mye mindre og gjøre (men tilgjengjeld større rute).. Jeg jobbet 5 av 6 lørdager, noe jeg syntes ble for mye. Jobbet fra 7-14, deilig og være ferdig så tidlig, men i det lange ble nesten fredagen og lørdagen ødelagt. (Fredagen måtte jeg legge meg tidlig og lørdagen var jeg for trøtt om kveldene).. Jeg sluttet pga jeg følte jeg fortsatt var avisbud -- bare nå kjørende Jobben er ikke så utrolig sosial, da du først står og sorterer posten alene, og så er du ute og kjører alene. Veldig grei jobb, var ikke helt det store for meg, men kanskje det blir det for deg ?!
Mehe Skrevet 29. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2008 Ok, fint med litt forskjellige meninger. Arbeidstiden min kommer til å være fra 08.30 til 13.30 (hvis jeg husker riktig), og bare 3 av 4 lørdager, altså ikke like slitsomt som for deg over her. Alternativet i butikken er annenhver lørdag+1-2 kvelder i uka, med lavere lønn. Siden jeg er student i uka, synes jeg denne jobben virker fin for meg, da kan jeg konsentrere meg om skolen i uka, og jobbe litt i helgene.
Gjest postdamen Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Jeg jobber som lørdagsbud i Posten nå, og det er en helt grei jobb ved siden av studiene Jeg jobber fra 07.00 til 14.30, normalt 3 av 4 lørdager, går da en ganske lang rute alene. Men som sagt er det bare A-post som går ut, og noen ganger er det ikke reklame heller, så det går veldig greit. Man får frisk luft og mosjon (jeg har faktisk gått ned noen kilo siden jeg startet i jobben og fått bedre kondis :D). Tida går ganske fort, istedet for å se på klokka og se på sekundvisern som snegler seg forbi, er det action hele tida og før man vet ordet av det er arbeidsdagen over=) Man får mulighet til å jobbe endel i ferier også. Jeg jobba totalt 7 uker i sommer, og det var ganske slitomt, men tjente meg opp endel penger (og ble bedre i jobben, så nå er jo lørdager ren luksus i forhold):D De fleste folka jeg jobber sammen med er veldig hyggelige, og på lørdager er det også endel unge på min egen alder jeg jobber sammen med. Jeg har jobbet i Posten i snart 1 år (kommer snart til å si opp pga flytting, men det har vært en kjempefin erfaring), og det eneste jeg kan sette fingern på er at man aldri kan finne på noe på fredagskveldene, og må opp grytidlig på lørdager..heh;) Men for all del , veldig okei jobb som jeg synes du bør satse på
dilldall Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Jeg har tenkt å søke på en slik stilling selv. Men noen som vet hvor lenge man må ha hatt lappen sammenhengende? Jeg tok lappen i april i år, så frykter jeg ikke oppfyllerer kravet posten evt stiller mht førerkort.
hufsa! Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Jeg har tenkt å søke på en slik stilling selv. Men noen som vet hvor lenge man må ha hatt lappen sammenhengende? Jeg tok lappen i april i år, så frykter jeg ikke oppfyllerer kravet posten evt stiller mht førerkort. Heia har ingenting å bety men ikke en selvfølge at du får kjørerute.Trenger de folk i sykkelrute så får du først og fremst det.Ja,hvis det fins det i din by.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Hei! Jeg jobbet på brevsenteret og sorterte post når jeg var student og det var en super deltidsjobb! Jobbet cirka 2 ganger i uken fra 17-20, og tror timeslønnen er cirka 120,- i timen. Du jobber da en helg hver 6 mnd eller noe sånt og da får du gode penger for det. En annen fordel er at det er veldig sosialt, de fleste er unge studenter og alle står og skravler mens de sorterer. ( Selve jobben krever ikke så veldig mye konsentrasjon , og det syns jeg var en stor fordel da man har nok å tenke på med studiene! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå