Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #1 Del Skrevet 29. august 2008 Vi skal flytte fra Tønsberg til Trondheim... Finnes det noen firmaer som leier ut litt store biler? Finnes det firmaer som samarbeider på tvers av fylker, så vi kan leie bil i Vestfold og sette den i Sør-Trøndelag f.eks? Ellers tenkte jeg på å leie bil i Trondheim. Noen der oppe skal hjelpe til med flyttingen, så da kan de ta med bil med det samme. Men utleierene jeg har snakket med hittill har ikke vært villig til å leie bort bil som skal kjøre så langt (er jo snakk om 60-70 mil en vei). Av store ting skal ha med stuebord, tv-benk, en lang skjenk, et skap, 2+3seters sofaene, seng og kjøkkenbord med fire stoler, vaskemaskin... Har sikkert glemt noe. Hvor stor bil trenger vi da? Har også tenkt på firma som uansett kjører denne strekningen, og som kanskje kan ta med disse tingene... Men hvem? Lastebiler og trailere fra Østlandet til Trondheim er vel fulle? Vurderer også å prøve å selge noen av møblene, og heller kjøpe nytt der oppe. Da blir lasset litt mindre... F.eks sofaene og sengen. Andre måter å få med alt på? Båt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ArneP Skrevet 29. august 2008 #2 Del Skrevet 29. august 2008 Alle de store bilutleiekjedene tilater at du leverer bilen ved en annen avdeling enn du henter den. Man det blir fort svært dyrt. Hvis ikke dere får låne bil noe sted ville jeg vurdert flyttebyrå. Etter å ha flyttet med flyttebyrå en gang vil jeg aldri flytte selv igjen. Hvis dere har flaks er det kanskje et flyttebyrå som har ledig plass i en bil som skal samme retning som dere. Den eneste måte å finne ut det på og få priser (som kan variere MYE) er å sette seg ned med gule sider og telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #3 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg vet om folk som har brukt flyttebyråer fra Trondheim til Oslo. Vil tro at det finnes noen som gjør jobben motsatt vei også. De planlegger sånn at de har jobber både opp og ned, så du må tilpasse deg i forhold til eksakt flyttedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #4 Del Skrevet 29. august 2008 Kompisen min trenger og flyttebil fra Tønsberg, men han skal flytte til Sogndal. Ellers kunne dere flytta sammen tenkte jeg... Kanskje det er en ide og se om flere skal flytte samme vei? Kanskje litt billigere da... Bare en tank.e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Del Skrevet 29. august 2008 Vi skal flytte fra Tønsberg til Trondheim... Finnes det noen firmaer som leier ut litt store biler? Finnes det firmaer som samarbeider på tvers av fylker, så vi kan leie bil i Vestfold og sette den i Sør-Trøndelag f.eks? Ellers tenkte jeg på å leie bil i Trondheim. Noen der oppe skal hjelpe til med flyttingen, så da kan de ta med bil med det samme. Men utleierene jeg har snakket med hittill har ikke vært villig til å leie bort bil som skal kjøre så langt (er jo snakk om 60-70 mil en vei). Av store ting skal ha med stuebord, tv-benk, en lang skjenk, et skap, 2+3seters sofaene, seng og kjøkkenbord med fire stoler, vaskemaskin... Har sikkert glemt noe. Hvor stor bil trenger vi da? Har også tenkt på firma som uansett kjører denne strekningen, og som kanskje kan ta med disse tingene... Men hvem? Lastebiler og trailere fra Østlandet til Trondheim er vel fulle? Vurderer også å prøve å selge noen av møblene, og heller kjøpe nytt der oppe. Da blir lasset litt mindre... F.eks sofaene og sengen. Andre måter å få med alt på? Båt..? Flyttebiler kjører overalt,men er dyrt. det du kan gjøre er å være ute i god tid. ring div flyttebyråer i trondheim. Spør om de har noe kjøring nedover, du kan slippe rimelig unna om de tar med ditt flyttelass på returen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå