Gjest glamourgirl Skrevet 4. juni 2003 #1 Skrevet 4. juni 2003 Jeg røyter masse, ikke bare sånn oups der mista jeg et hår, men håndfuller! Har langt hår, som jeg er stolt av og det er for meg mye av stilen og identiteten min, derfor er det tøft og miste det. Blir deppa! Har vært ganske alvorlig syk, og det er sannsynligvis grunnen. Alle tips til "Hair restoration" mottas m takk!
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #3 Skrevet 4. juni 2003 Dette skjedde med meg også, for noen år siden. Hadde en alvorlig halsbetennelse, og noen måneder etter begynte jeg å miste håret. Omtrent halvparten av håret mitt forsvant. Var ganske heldig, for jeg hadde tykt hår fra før, men jeg fikk jo panikk. Var hos legen, som henviste meg til en hudlege. Tok masse prøver og greier, men de fant ikke ut noe, annet enn at det kanskje kunne skyldes at jeg hadde vært syk. Håret mitt vokste nå ut igjen, og nå er det ganske normalt. Mister fremdeles ganske mye hår i perioder, men tror ikke det er så mye at det er unormalt. Vet ikke helt hva du kan gjøre for å stoppe hårtapet nå, spesielt hvis det er sykdom som er årsaken, men det er jo en del du kan gjøre for å forebygge. For det første kan du begynne med vitaminer (b-vitaminer) og ølgjær. Ellers finnes det en del shampoer og kurer for dette. Jeg bruker en fra Wella SP som heter Energy Shampo, og i tillegg Energy Serum som jeg drypper i hodebunnen og masserer inn. Masser hodebunnen godt når du vasker håret, det får blodsirkulasjonen i gang, og hjelper mot hårtap. Men ville nok uansett tatt en tur til legen, sånn for sikkerhets skyld!
Gjest glamourgirl Skrevet 5. juni 2003 #4 Skrevet 5. juni 2003 Takk jenter :D Det er sykdommen som er grunnen, i følge legen min, så det har jeg etablert. B vitaminer, ølgjær, "hair and skin gain", mørk rom i balsamen (bra tips for blankt og fint hår) og spesialkur fra frisøren min. Begynner vel å tro at jeg har prøvd det meste nå, og at problemet vil avta! Håpe håpe, takk for alle tips!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 Det verste du kan gjøre er å la det være slik det er nå. Hvis du har veldig langt hår burde du klippe det skulderlangt slik at det ikke ser så tynt ut. Har hørt at serumer ,spesialsjampoer etc ikke hjelper noe særlig. Ikke tenk på det først og fremst .Og husk at de spesialproduktene bare minner deg på hårtapet hver gang du ser dem. I tillegg kan psykisk stress forverre hårtapet så ikke stress deg opp. Klipp det skulderlangt evt helt kort slik at du blir kvitt gamle fargerester etc... hvis håret har vært farget eller behandlet. Sørg for og få håret så friskt og naturlig som mulig og spar det heller ut på nytt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 og jo....det glemte jeg... kutt ut alt av stylingprodukter for det sliter på håret.
Liza Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 har ikke noe å si hva slags stylingprodukter du bruker, håret du mister faller av fra hårrota... arcon tisane fra helsekost skal visst være veldig effektivt, sett og tatt på håret til ei som gikk på det, nesten skummelt hvordan det kom igjen. hun tok dobbelt dose, og hadde brukt det i 6mnd. for 1mnd hjelper ikke! du må ta det i tre mnd før det opptas og begynner å "virke" på håret, og deretter skal det jo vokse ut fra hodet, så etter seks mnd kan du regne med å ha en del ca tre cm lange hår. dette med dobbelt dose hadde hun fått vite av en i helsekosten. lykke til!
Gjest Lea Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 Gå til en frisør som forhandler produkter fra Carins. Det er ikke mange som har dette merket tror jeg, men det er supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå