Gå til innhold

Rasisme hos Stena Line!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Enda flere som vil fortelle meg hva dette dreier seg om. :popcorn:

:klappe: Fantastisk. Jeg skjønner at du forstår at du har gått deg bort, og at du sliter med å innrømme det.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

«…enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»

Rasisme forekommer også ofte der hvor det er store forskjeller mellom minoritet og majoritet.

Det var ikke så vanskelig.

synes at ordet rasime blir brukt litt for ofte av muslimer jeg (ja speiselt dem!)

Jeg ble beskyldt for å være rasist fordi jeg ikke ville ha sex med en beruset muslim på en jobb tilsettning.

Dette skjedde datteren min på en pub for en tid tilbake også. Det at han var en halvgammel gubbe og at hun hadde en kjæreste, hadde ikke noe å si. Hun var rasist. Eneste gyldige grunn :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
synes at ordet rasime blir brukt litt for ofte av muslimer jeg (ja speiselt dem!)

Jeg ble beskyldt for å være rasist fordi jeg ikke ville ha sex med en beruset muslim på en jobb tilsettning.

Jeg opplever ikke at muslimer bruker ordet rasisme så ofte, det er sikkert fordi jeg har truffet dem under andre omstendigheter enn det du har. Du var uheldig den gangen, betyr det at alle muslimer er drittsekker?

Og ble kalt rasist for jeg sa til en mannlig muslim hva han skulle gjøre på jobben(jeg var arbeidsleder)

er så lett å "gjemme" seg bak ordet rasist. Kanskje de har hatt mye dårlig erfaring med negre som er muslimer på båten?

Og for alt vi vet så kan jo han ha stinket noe grusomt da han sto der og ville ombord...

Kanskje var vakten rasist. Det er faktisk like sannsynlig som at han ikke var det. (50/50% sjanse). Kanskje har de hatt "mye dårlig erfaring" med nedre som er muslimer, men betyr det at alle andre negre som er muslimer skal rammes av det? Neppe. Ja, for alt vi vet kan han "ha stinket noe grusomt"... :roll: - men jeg fatter ikke at du en gang kan få deg til å si det for å unnskylde bedriten oppførsel fra vakten.

For noen år siden satt de opp aldresgrensen på å reise med båten i helgene fra 18 til 20 fordi hadde så mye problemer med drittafulle 18åringer...

Den omtalte personen var ikke 18, han var ikke 20, han var over 25, det er nemlig det som er aldersgrensen for å reise i helgene.

Skrevet
Kanskje var vakten rasist. Det er faktisk like sannsynlig som at han ikke var det. (50/50% sjanse).

Det er fullt mulig, men vi vet ikke. Og da blir det litt feil å diskutere hans rasisme i det vide og det brede utifra en liten avisartikkel, uten å vite om det samme skjedde med flere unge mennesker uten bagasje.

For alt vi vet så kanskje denne vakten var gift med ei dame fra Uganda.

Skrevet
:klappe: Fantastisk. Jeg skjønner at du forstår at du har gått deg bort, og at du sliter med å innrømme det.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

Det var ikke så vanskelig.

Dette skjedde datteren min på en pub for en tid tilbake også. Det at han var en halvgammel gubbe og at hun hadde en kjæreste, hadde ikke noe å si. Hun var rasist. Eneste gyldige grunn :ler:

fantastisk!

Og du mener muslimer er en rase.

Skrevet

det med aldersgrensen satt jeg som et eksempel på at båtene hadde problemer med fylle unger,ja jeg leste at han ikke var 20 år.

Har da truffet muslimer mer enn engang,da jeg har jobbet med dem den i 9 år og vært arbeidsleder i 5 av de.Så jeg har da nok av erfaringer med dem,og noen av dem er faktisk mine venner.Både gode og dårlige erfaringer,om min erfaring er at de skriker opp om rasime i hytt og pien..de ville ha eget bønnerom,betalt for å be,utenom de ordinære pausene..Da de ikke fikk det så var vi rasister..Damer og menn skulle ha separerte arbeidsplasser..

Men dette har de ikke noe med den artikkelen å gjøre...

men av og til kan utlendinger være de største rasistene...

Det var en dårlig unnskylding å komme med ja,men kanskje toppen var nådd for vakten? Mye dårlig erfaring med utlendinger kanskje???

Skrevet
Mye dårlig erfaring med utlendinger kanskje???

Det gir ham ingen rett til å behandle alle utlendinger dårlig, det er hele mitt poeng.

At muslimer ikke får betalt for å be, gir dem ikke rett til å kalle oss rasister, men at de ikke får sitte på spiserommet fordi de er muslimer, gjør det. Ser du forskjellen? :klø:

Selvfølgelig er det ikke bare nordmenn som er rasister, men det er det vel heller ingen i denne debatten som har hevdet?

Skrevet

Vi vet at hvite nordmenn uten bagasje ble sluppet inn på båten. det står to steder i artikkelen og er ikke bestridt av Stena Line. Først når en neger dukker opp er bagasjen et problem.

Om vakten har uheldige erfaringer med visse kundegrupper som gjør at han handler irrasjonellt bør han ikke jobbe som vakt.

Skrevet
fantastisk!

Og du mener muslimer er en rase.

Og det har jeg skrevet.... hvor?

Nå får du begynne å delta i debatten på saklig grunnlag i stedet for å ikke gjøre annet enn å tillegge meg utsagn og meninger jeg aldri har postet. Eller - som nevnt - begynn å lete frem belegg for påstandene dine.

Skrevet
Og det har jeg skrevet.... hvor?

Nå får du begynne å delta i debatten på saklig grunnlag i stedet for å ikke gjøre annet enn å tillegge meg utsagn og meninger jeg aldri har postet. Eller - som nevnt - begynn å lete frem belegg for påstandene dine.

jeg syns dette er en debatt der hovedbudskapet er enkelt.

Steena Line driver ikke med rasisme.

Både i dine og andre sine innlegg her dukker ordet muslim opp. Men er muslimer en rase?, - siden det diskuteres rasisme her.

og igjen ; du har brukt ordet fundamentalistisk kristenjævel her i forumet, ja!

Skrevet (endret)
jeg syns dette er en debatt der hovedbudskapet er enkelt.

Steena Line driver ikke med rasisme.

Både i dine og andre sine innlegg her dukker ordet muslim opp. Men er muslimer en rase?, - siden det diskuteres rasisme her.

og igjen ; du har brukt ordet fundamentalistisk kristenjævel her i forumet, ja!

Jeg har ikke påstått at de IKKE driver med rasisme, jeg skriver bare at vi ikke vet, fordi vi heller ikke vet om flere unge uten bagasje ble nektet å bli med.

Jeg nevnte at den unge mannen som ble nektet adgang påstod selv at han var muslim og at muslimsk ungdom ikke drikker.

Jeg har brukt betegnelsen fundamentalistisk kristenjævel, men til en person som altså IKKE var verken fundamentalist eller kristen, men derimot homofil og som stadig hadde møtt nedsettende utsagn og kommentarer fra kristne ang sin legning. Jeg mener av hele mitt hjerte at fundamentalister som bruker sin tro til å tråkke på andre og true med svovel og evig fordømmelse er jævler, uansett hvilken religion de tilhører.

DETTE har jeg forklart et par ganger før, og det er noe med å se ting i sin helhet, men du er antakelig mer interessert i å "ta meg" for mine innlegg enn du er i å delta i debatter.

DERFOR akter jeg å overse alt du skriver om meg personlig heretter. Hadde du enda hatt et registrert nick kunne vi tatt det på pm, men sånn er det ikke, og det blir dumt å ha en personlig dustekrangel i en tråd for seriøs debatt.

Takk til deg.

Endret av mysan
Skrevet
Jeg har ikke påstått at de IKKE driver med rasisme, jeg skriver bare at vi ikke vet, fordi vi heller ikke vet om flere unge uten bagasje ble nektet å bli med.

Nå har du skrevet dette fire ganger. Hver av de fire gangene har jeg eller andre påpekt at det to steder i artikkelen står at andre i tilsvarende situasjon har kommet med båten.

Jeg forstår jo at du er en litt vrang og vanskelig person men et sted går det vel en slags nedre grense, synes du ikke ?

Skrevet
Kanskje var vakten rasist. Det er faktisk like sannsynlig som at han ikke var det. (50/50% sjanse).

Pisspreik. Er liksom annenhver nordmann rasist? du trenger en reality check, gamlemor

Skrevet

Jeg nevnte at den unge mannen som ble nektet adgang påstod selv at han var muslim og at muslimsk ungdom ikke drikker.

Jeg har brukt betegnelsen fundamentalistisk kristenjævel, men til en person som altså IKKE var verken fundamentalist eller kristen, men derimot homofil og som stadig hadde møtt nedsettende utsagn og kommentarer fra kristne ang sin legning. Jeg mener av hele mitt hjerte at fundamentalister som bruker sin tro til å tråkke på andre og true med svovel og evig fordømmelse er jævler, uansett hvilken religion de tilhører.

DETTE har jeg forklart et par ganger før, og det er noe med å se ting i sin helhet, men du er antakelig mer interessert i å "ta meg" for mine innlegg enn du er i å delta i debatter.

DERFOR akter jeg å overse alt du skriver om meg personlig heretter. Hadde du enda hatt et registrert nick kunne vi tatt det på pm, men sånn er det ikke, og det blir dumt å ha en personlig dustekrangel i en tråd for seriøs debatt.

Takk til deg.

Svarer fortsatt ikke på om muslimer er en rase.

Forresten så er kanskje homser aldri jævler?

Og du generaliserer noe overdrevent ang troende.

Gjest for en tullete debatt
Skrevet

Sist jeg tok danskebåten, solgte de både parfyme, deodorant, undertøy og sokker i taxfreesjappa. Hva skal man egentlig med bagasje da?

Skrevet

Artikkkelen handler ikke om rasisme, men forskjellsbehandling

Ombordregelen gir Stena Line rett til å forskjellsbehandle som dem passer. De kan nekte deg adgang pga farge, hvis du ser yngre ut enn du egentlig er , for tynn, for tykk, eller hvilken som helst tåpelig grunn de kan finne på.

Etter dette artikkelen kommer ikke jeg til å resie med dem igjen, selv om de kaster gratis billetter etter meg.

Gjest Nishiki
Skrevet
Pisspreik. Er liksom annenhver nordmann rasist? du trenger en reality check, gamlemor

:ler:

Hvor skriver hun at annenhver nordmann er rasist?

Gjest for en tullete debatt
Skrevet
:ler:

Hvor skriver hun at annenhver nordmann er rasist?

Hvis det er 50/50 % sjanse for at han er rasist, som han/hun skrev, så må nødvendigvis halvparten av et representativt utvalg av norges befolkning være rasister og den andre halvparten ikke være det. Med mindre det er snakk om 50/50 av ferjevaktbefolkningen, som kanskje ikke er representative for norges befolkning som helhet.

Gjest Nishiki
Skrevet
Hvis det er 50/50 % sjanse for at han er rasist, som han/hun skrev, så må nødvendigvis halvparten av et representativt utvalg av norges befolkning være rasister og den andre halvparten ikke være det. Med mindre det er snakk om 50/50 av ferjevaktbefolkningen, som kanskje ikke er representative for norges befolkning som helhet.

Eller man kan og se det slik at det er 50% sjanse at han er en tosk som liker å lage egne regler for mennesker uten bagasje, og 50% sjanse at han liker å lage egne regler for muslimer uten bagasje.

Skrevet (endret)
Nå har du skrevet dette fire ganger. Hver av de fire gangene har jeg eller andre påpekt at det to steder i artikkelen står at andre i tilsvarende situasjon har kommet med båten.

Jeg forstår jo at du er en litt vrang og vanskelig person men et sted går det vel en slags nedre grense, synes du ikke ?

Vet ikke hvem som er mest vrang her, jeg.

Jeg leste at en familie med små barn reiste uten bagasje, og jeg svarte at det er mindre sannsynlig at disse var ute på rølpetur. Jeg skal lese artikkelen en gang til, i tilfelle jeg har oversett noe. Om det står noe om andre, unge som reiste på samme tur, uten bagasje og som kom med båten.

Jeg har heller aldri nektet på at det kan være rasisme inne i bildet med den vakten, jeg sier bare at vi ikke vet. Vi kan anta så mye vi gidder, men vi vet faktisk ikke. Sier ikke noe mer enn det jeg, og hvis du klarer å lese mer enn det mellom linjene mine, så er du på villspor.

Svarer fortsatt ikke på om muslimer er en rase.

Forresten så er kanskje homser aldri jævler?

Og du generaliserer noe overdrevent ang troende.

Jeg har aldri sagt at muslimer er en rase, det var vel kanskje du (eller var det en annen gjest) som snakket om rasisme og henviste til en rekke punkter som ikke hadde noe med rasisme å gjøre.

Når generaliserer jeg over troende? Jeg sier at jeg mener at fundamentale religiøse som dømmer andre mennesker ut fra sin egen tro, som sjikanerer dem og kommer med eder og galle, er jævler. Betyr det alle kristne eller alle religiøse? nei, overhodet ikke, men hvis du klarer å lese det til å gjelde alle, så må du sjekke enten a: synet ditt, eller b: måten du leser innlegg på.

Har jeg noen gang påstått at homser ikke kan være jævler? Nei, ikke det heller faktisk. Hvor tar du det fra hele tiden?? :klø:

Har du leseproblemer eller hva er det?

Endret av mysan
Skrevet (endret)

Jeg har lest artikkelen om igjen, det står ingen ting der om at andre unge uten bagasje har kommet med på denne turen. Derimot står det at Ousainou selv har reist flere ganger med samme selskap uten bagasje, så da er det vel opp til hver enkelt vakt da, og bestemme hvem som skal få reise uten bagasje og ikke.

Ja, det kan se ut som rasisme fra denne vakten sin side, men det kan hende han lider av maktsyke. "Se på meg, jeg har uniform og makt til å nekte dere adggang. Ellers dreier det seg helt klart om tåpelige svar fra linjedirektøren som svarer i avisartikkelen. Maken til uvettig sprøyt den mannen klarer å lire av seg. Kanskje han burde skifte jobb, og få et kontor hvor han ikke behøver å uttale seg i media.

Endret av mysan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...