Hanna panna Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 (endret) Mamman er snill, Pappan er snill, Søstern og broren er snill- og ingen sliter med familietraumer og ingen er voldige. Alle ville dyr lever i naturen og spiser seg god og mett av gress, planter og drikker fra rent vann. Kjøttindustrien ble brent ned for lenge siden! De spiser som regel kjøtt i høytidene, men jakter og fisker selv. Men som regel er alle dagene såpass harmoniske at det er veldig lite forskjell. Men Tidemand syntes det ble litt for harmonisk, så nå har de enderlig blitt litt mer kreative. Folk er opptatte av å finne løsning på problemer, oppleve lykke og sorg. De vil kjenne mer at de lever! Overalt er det felles gårder med økologisk mat, som alle er med på å dyrke (De som bor i byene og ikke bor på gård fra før). Alle har mat. Alle har vann. De kjører bil, men bilene er så rene at de kunne drukket vann rett fra eksosrøret! (Tar gjerne imot ideer her med stor takk) I hvert nabolag har de kildesortering og hvert kjøkken er innredet slik at det er lett å kildesortere. Men det er som regel ikke så mye da de er svært flinke til å tenke økologisk fra før. De tenker ikke på vekta, for Hanna panna fant opp vidunderkuren for lengst og McDonald`s er nedlagt og står i historiebøkerne under verdens mest verste topp verstinger i matindustrien! Det er påtvunget ferie i 1mnd hver sommer for alle. Det finnes ikke fengsel, for ingen er voldelige og ingen er slemme. Likegyldighet FINNES ikke!! Endret 29. august 2008 av Hanna panna
Tidemand Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg ser for meg at en slik verdag ville vært kjedelig, om alle dager er perfekte, hvordan kan da noen dager skille seg ut? Det er det negative i verden som gjør at det positive er så bra, og de dårlige dagene som får gode dager til og virke bedre. Om alt allerede er perfekt i verden, hva skal da menneskene finne på? Er jo tydligvis ikke behov for forsknin, siden det ikke er noe som kunne vært bedre, alle ville hatt ett A4 liv, uten noe eller noen som skiller seg ut på noen måte... Kall meg kanskje merkelig, men jeg foretrekker verden jeg lever i i dag fremfor den verden du beskriver... Til tross for alt jævelskapen som er...
Hanna panna Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 (endret) Jeg ser for meg at en slik verdag ville vært kjedelig, om alle dager er perfekte, hvordan kan da noen dager skille seg ut? Det er det negative i verden som gjør at det positive er så bra, og de dårlige dagene som får gode dager til og virke bedre. Om alt allerede er perfekt i verden, hva skal da menneskene finne på? Er jo tydligvis ikke behov for forsknin, siden det ikke er noe som kunne vært bedre, alle ville hatt ett A4 liv, uten noe eller noen som skiller seg ut på noen måte... Kall meg kanskje merkelig, men jeg foretrekker verden jeg lever i i dag fremfor den verden du beskriver... Til tross for alt jævelskapen som er... Ja, det er sant. Man må jo oppleve litt nedgang og. (Det er det negative i verden som gjør at det positive er så bra, og de dårlige dagene som får gode dager til og virke bedre.) De spiser som regel kjøtt i høytidene, men jakter og fisker selv. Men som regel er alle dagene såpass harmoniske at det er veldig lite forskjell. Men Tidemand syntes det ble litt for harmonisk, så nå har de enderlig blitt litt mer kreative. Endret 29. august 2008 av Hanna panna
Tidemand Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Ikke glem at med kreativitet følger vitenskapen etter. Og det at vitenskapen går begge veier, med atomreaktoren kom også atombomben... Det meste som blir funnet opp kan brukes, eller missbrukes alt etter hvordan du bruker det... Men strider ikke hele planeten din med menneskers natur? Alle mennesker styres til dels av lyst, grådighet og nyskjerrighet... selvfølgelig skal du ha penere bil en naboen, Jeg vil jo ha litt mer penger, og jeg kunne godt tenke meg og angripe nabolandet slik at vi får litt mer plass... Skal du lage en harmonisk planet, så tror jeg du bør la menneskene bli igjen på jorden...
Hanna panna Skrevet 29. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2008 Ikke glem at med kreativitet følger vitenskapen etter. Og det at vitenskapen går begge veier, med atomreaktoren kom også atombomben... Det meste som blir funnet opp kan brukes, eller missbrukes alt etter hvordan du bruker det... Men strider ikke hele planeten din med menneskers natur? Alle mennesker styres til dels av lyst, grådighet og nyskjerrighet... selvfølgelig skal du ha penere bil en naboen, Jeg vil jo ha litt mer penger, og jeg kunne godt tenke meg og angripe nabolandet slik at vi får litt mer plass... Skal du lage en harmonisk planet, så tror jeg du bør la menneskene bli igjen på jorden... Men da får vi bare være uenige da, Tidemand. Jeg synes det strider imot menneskets natur at all grådighet, lyst, nysgjerrighet skal være negativt, jeg. Jeg trenger ikke penere bil enn naboen. Men har du løsningen på at du kan få litt mer penger, da? Løsninger på hvordan du kunne få mer plass?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Det første som slo meg var hvor hjernevaskede folkene i runkefantasien din (noe det ER, en mentalrunkefantasi - det er tross alt et samfunn sydd sammen for å passe deg totalt, du påpeker jo til og med at det er DU som fant vidunderkuren ) virker. Men det må de jo være for at et diktatur fungerer.
Hanna panna Skrevet 29. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2008 Det første som slo meg var hvor hjernevaskede folkene i runkefantasien din (noe det ER, en mentalrunkefantasi - det er tross alt et samfunn sydd sammen for å passe deg totalt, du påpeker jo til og med at det er DU som fant vidunderkuren ) virker. Men det må de jo være for at et diktatur fungerer. Hjernevasket?
Tidemand Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Men har du løsningen på at du kan få litt mer penger, da? Løsninger på hvordan du kunne få mer plass? Har du ett avgrenset område, så kan du ikke lage mer plass til deg selv, uten og lage mindre plass for noen andre... Og ei heller få mer penger uten at noen andre får litt mindre og rutte med... Det er menneskes trang til og eie mer, som skaper klasseforskjellene vi har i sammfunnet i dag... enkelt regnestykke: det er 100 personer på planeten... og ca en milion kroner som skal fordeles utover de hundre personene hver måned. det gir ca 10 000kr på hver. Om da en person vil ha mer, la oss si han vil ha 5000kr mer og rutte med hver måned, da får han 15000kr hver måned, og resten 9950kr til resten... Om noen skal ha litt mer, så går det utover andre, og de vil få litt mindre...
Hanna panna Skrevet 29. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2008 Generelt skulle ikke dette bli hjernevakset og kvalmt. Men jeg synes det er gøy å høre hvordan noe slikt hadde funket, og ting kan forbedres
Tidemand Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Eneste måten du kunne skapt en slik plass er med ett Kommunistisk diktatur, og så vidt jeg vet, så er det kun maur og andre insekter som klarer og holde noe slikt gående... Mennersker er tenkende vesner, og vil altid ønske seg mer...
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Snakk om negativitet her da;) Kom litt ut av boksen, tenk litt ut av boksen. Det første som slo meg var at det var søtt, og i tillegg synes jeg at det var en kul ide. Vi mennesker er noen trege vesner på mye, ja. Men tilpassningsdyktig og. Skulle noe vært forandret der, eller noe jeg savnet...så var det litt mer om hvordan ting ble løst der, og hvordan ting egentlig var blitt sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå