Gå til innhold

Far og sønn

Anbefalte innlegg

Gjest Jævlig skada
Skrevet

Dette er en ting jeg har vegret meg noe helt uendelig mye for å si til noen som helst. At jeg skriver om det på KG er fordi jeg begynner å bli helt desperat. Jeg tør ikke å si det til noen med muntlige ord, har bare nevnt det for en jeg kjenner gjennom nettet fra Sverige på msn. Ingen andre enn de involverte veit om dette.

Før mamma og pappa skilte seg, bodde vi i Oslo. Jeg hadde en god venninne da jeg var liten, tipper jeg var 4 år da de skjedde. Kanskje 5. Jeg husker veldig lite om hvordan i granskauen vi havnet i situasjonen, jeg klandrer meg selv iblant for jeg lurer på om det ikke var jeg som spurte om noe som fikk han til å se en åpning. Jeg tror kanskje jeg spurte om forskjellen på tissen min og hennes eller noe sånt. Barnetull. Faren min ville veldig gjerne forklare og fikk veninna mi til å kle av seg. Mens jeg så på skulle han så "vise" meg hvordan en jentetiss så ut. Han brukte fingrene sine på henne og rota rundt.

Innså ikke at dette var jævlig ulovlig og at faren min er en syk mann før jeg var rundt 12. Da fikk jeg ett satans sjokk. En stor knekk. Har gått med hemmeligheten siden. Ingen andre veit. Mista kontakten med jenta da mamma flytta med oss. Tok den opp igjen når jeg var 18. Det tok svært kort tid før hun nevnte det. Hun ville såklart ikke møte han. Jeg har hatt ett stabilt men svært kjedelig forhold til min far siden. Han vet nesten ingenting om mine tanker og følelser, bare hvem jeg er utenpå.

Om jeg konfronterer ham med dette kan det bety en forandring for begges liv, på ett drastisk nivå. Om jeg forteller morra mi om det kan det bety det samme. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette hjemsøker tankene mine flere ganger i uka, og det har det gjort siden jeg var 12 år. Idag er jeg 23. Hva er pappa? Hvorfor gjorde han det? Hva faen skal jeg gjøre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg! Dette er ikke din skyld, og det er dårlig gjort at du skal slite med det. Jeg skulle ønske du konfronterte faren din, men om det er riktig vet jeg ikke.

Tror det er lurt om du får profesjonell hjelp til å hanskes med dette - det er ingen skam.

Skrevet

DU skal ikke föle skyld! Vär så snill, kontakt noen du kan prate med, for dette skal ikke du gå å bäre på og föle skyld for!

Din far var den voksne, han skulle ha oppfört seg - det er normalt at barn spör om mer intime og kroppslige ting når de når en viss alder, men det er den voksnes jobb å forklare ting på en NORMAL måte og ikke tråkke over streken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...