Hanna panna Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Hva slags menneskerettighet er du mest glad for/Kunne ikke vært uten? Hmm.. f.eks Friheten til å mene, Friheten til å få barn, Friheten til å kjøre bil.....
Hanna panna Skrevet 29. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. august 2008 Vanskelig å finne stoff, men.. http://www.bip.no/modules/module_123/templ...amp;iExpMenuId= http://www.menneskerettigheter.no/Skole/BAKGRUNN/index.html
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Nå for tiden kunne jeg ikke klart meg uten rettigheta til å velge partner selv:) Rettighet til å velge religion selv.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Bare lurer på om dere kanskje kan forklare meg hva dette betyr ; ) Hvilket land ivaretar denne rettigheten og hvem gjør ikke det ? Artikkel 18 Alle har rett til å tenke hva de vill og til å handle etter sin overbevisning. Alle er frie til og velge og utøve sin egen religion og til å skifte religion hvis de vil. Hadde blitt glad hvis noen kunne svart meg på dette <3
Gjest Mann42 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Bare lurer på om dere kanskje kan forklare meg hva dette betyr ; ) Hvilket land ivaretar denne rettigheten og hvem gjør ikke det ? Artikkel 18 Alle har rett til å tenke hva de vill og til å handle etter sin overbevisning. Alle er frie til og velge og utøve sin egen religion og til å skifte religion hvis de vil. Hadde blitt glad hvis noen kunne svart meg på dette <3 Åj, nei den der tror jeg ikke det egentlig er noen som beskytter, nei. Det er ikke lov å handle etter egen overbevisning, det er iallfall helt sikkert. Vi straffer f.eks militærnektere med fengsel. Og det finnes politiske partier det er forbudt å være medlem av. Historikeren Irving har sittet i fengsel for å så tvil om omfanget av jødeutryddelsene under siste krig, og det finnes 12 land i Europa der det er kriminelt, i tillegg til Israel.
talin Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Friheten til å kjøre bil..... Når ble dette en mennekerettighet?
rabagast Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Når ble dette en mennekerettighet? Når noen begynte å forby visse mennesker å gjøre det av vilkårlige grunner...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Når ble dette en mennekerettighet? Før du ble født
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Av alle menneskerettighetene tror jeg nok jeg holder retten til liv etter EMK art 2 høyest jeg. De andre menneskerettighetene har liten verdi dersom denne settes til side, eller hva mener dere??
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg mener at det blir feil å plukke ut en menneskerettighet og si at den henger høyere enn de andre. For meg er menneskerettighetene grunnleggende rettigheter som alle mennesker bør ha, ergo er de alle like viktige. Retten til liv er selvfølgelig flott, men hjelper det hvis livet du lever er et helvete?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå