Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man på noen måte forberede seg på et avtsandsforhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne det, men det var fordi jeg visste det hadde en tidsbegrensning. Avstandsforhold på ubestemt tid hadde vært for tungt.

Skrevet

Eneste forberedelsen jeg kan tenke meg er å prate masse før personen reiser bort.

Snakke så man vet at man har felles drømmer om framtiden (om man ikke allerede har gjort det) Bekrefte følelser overfor hverandre så ingen sitter igjen og er usikker på noe.

En annen viktig forberedelse er å diskutere hva man forventer av den andre under avstandsforholdet. (grenser, kontakt, hvor ofte osv.) Jeg og min kjære gjorde dette og det har hjulpet oss til å ta vare på hverandre selv på avstand.

Vi er 2 måneder ut i avstandsforholdet nå, har litt under 4 igjen..

Gjest Chrissy82
Skrevet

Man kan vel forberede seg litt på det. Det gjelder vel å snakke ordentlig om det. Man må finne ut om man seg og andre personen klarer å være i et forhold hvor det er litt avstand. Ikke alle som synes det er noe gøy å være i et avstandsforhold. Jeg er selv i et avstandsforhold men det fungerer greit for oss. Det er viktig at man holder kontakten med hverandre via tlf og mail.

Skrevet (endret)

Jeg er selv i et avstadsforhold. Vi er faktisk kjærester nå :):):) Hatt det slik i 8-9 mnd. Ser hverandre 1-2 ganger pr mnd, og jeg holder på å turner for jeg vet ikke når vi event. flytter sammen, eller hvor.

Men vi har snakket om å bli samboere, men ikke riktig når. Han har farta en god del denne sommeren, og høsten, og det kan han ikke gjøre neste år sier han. Vi har telf. kontakt hver dag, men jeg savner han veldig. Sa til han i går at vi skulle vært naboer. Da svarte han at da hadde vi vel bodd sammen.:)

Endret av vilja
Skrevet

Det hjelper nok mye å forberede seg mentalt om du eller kjæresten skal flytte, men det betyr ikke at det ikke kommer til å bli tungt. Jeg tror også et klart tidsperspektiv vil hjelpe.

Jeg er i et avstandsforhold nå, min samboer er ferdig med studiene og har flyttet pga jobb, mens jeg har ett år igjen før jeg kan flytte etter. Foreløpig har det gått 3 måneder, og det blir slik som nå frem til mai/juni. Vi har vært sammen i 4 år, så satser på at ett år fra hverandre kommer til å gå greit.

Har veldig frie studier dette året, så er på besøk hos ham akkurat nå.:)

Skrevet

Det er absolutt mulig å forberede seg på avstandsforhold. Alt avhengig av situasjonen er det viktig å bli enig om "resultatet". At dere skal flytte sammen igjen etterpå, slik at begge to for et felles mål (som nevnt). En må også forberede seg på visse prioriteringer. Det er viktig at har en muligheten, så treffer man hverandre. Gjerne bruk teknologien som finnes i dag. Skaff dere en pc med webcam, et abonnement med "venne-mulighet" slik at "jeg ikke kan snakke med deg fordi jeg ikke har råd" unnskyldningen kan brukes. Og ikke minst. Vær ærlig. Det verste er at ene parten for vite noe i etterkant.

Dette er vel mine råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...