yamyam Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Hei! Hvor har dere kjøpt Clearblue fertilitets monitor og hva betalte dere? Hvor har dere kjøpt digitalt termometer med to desimaler og hva betalte dere?
Humleblomst Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg gikk for den litt tungvinte men billige løsningen, synes det var verdt et forsøk siden vi ikke begynner å prøve på en stund allikevel. Så jeg kjøpte dette, det kom i posten etter få dager og alt var greit. Du bør lese bestillingsinformasjonen før du eventuelt bestiller så du ikke får ekstrautgifter som du ikke regnet med, men alt var oversiktelig og veldig greit forklart. Jeg er helt i begynnelsen av å venne meg til måling og å kartlegge syklus, og må innrømme at jeg har hatt litt problemer med å få til minnefunksjonen på termometeret (selv om det forsåvidt skal ha det). Men så lenge jeg skriver ned tallet med en gang (har penn og skjema rett ved senga) går det greit. Det tar opptil ett minutt å måle tempen. Bruker selv Pernilles tempskjema til å notere temperaturen i. Men jeg har som sagt ikke lang erfaring, men hittil har dette fungert bra for meg.
NemoLinn Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Clearblue ferilitetsmonitor måtte jeg bestille på apoteket. Tok bare turen innom og sa jeg ville bestille den. Kostet 1200 kr ca. Testpinnene står fremme i hyllene på apoteket. 268 kroner for 20 testpinner.
yamyam Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 Takk for svar så langt - er interessert i høre fra flere også
lillede Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Jeg betalte 130 for en testpinne i dag..den digitale.
Klematis Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg gikk for den litt tungvinte men billige løsningen, synes det var verdt et forsøk siden vi ikke begynner å prøve på en stund allikevel. Så jeg kjøpte dette, det kom i posten etter få dager og alt var greit. Du bør lese bestillingsinformasjonen før du eventuelt bestiller så du ikke får ekstrautgifter som du ikke regnet med, men alt var oversiktelig og veldig greit forklart. Jeg er helt i begynnelsen av å venne meg til måling og å kartlegge syklus, og må innrømme at jeg har hatt litt problemer med å få til minnefunksjonen på termometeret (selv om det forsåvidt skal ha det). Men så lenge jeg skriver ned tallet med en gang (har penn og skjema rett ved senga) går det greit. Det tar opptil ett minutt å måle tempen. Bruker selv Pernilles tempskjema til å notere temperaturen i. Men jeg har som sagt ikke lang erfaring, men hittil har dette fungert bra for meg. Jeg kjøpte også det termometeret på babyornot.dk. Og siden det er gratis frakt på varer over 150 kr men moms over 200 kr så slang jeg på en trepakning med graviditetstester også Minnefunksjonen fungerer fint hos meg. Er bare å slå det på, vente 1 sek eller to og så kommer sist målte temperatur opp. Men da må du følge med, for om du venter for lenge så forsvinner dette tallet, og den starter å måle. Og da er det lufttemperaturen du får opp neste gang Jeg registrerer temperaturene min på FertilityFriend (kalt FF her inne). Funker fint som bare det, da slipper jeg å tolke selv. Det er gratis, men det går an å oppgradere til VIP-medlemskap. Det har jeg gjort, men det var absolutt ikke nødvendig Trodde de skulle ha et bra forum der, men det har de altså IKKE. Umulig å finne frem jo!
fruktbærende Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg kjøpte clearblue fertilitetsmonitor på Bootsapotek Angrer ikke og anbefaler maskinen! TIPS: Husk batteri (vanlige AA) og testpinner.
Coriander Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg kjoepte ogsaa termometeret mitt paa babyornot.com. Men jeg har ikke hatt disiplin nok til aa sette klokka tidlig paa ringe bare for aa ta tempen, har sovnet underveis osv... Hvordan funker fertilitetsmonitoren? Kan den brukes paa mer normale tidspunkter eller er den ogsaa en saann sak for morgenfugler? Den er jo svindyr!
fruktbærende Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg kjoepte ogsaa termometeret mitt paa babyornot.com. Men jeg har ikke hatt disiplin nok til aa sette klokka tidlig paa ringe bare for aa ta tempen, har sovnet underveis osv... Hvordan funker fertilitetsmonitoren? Kan den brukes paa mer normale tidspunkter eller er den ogsaa en saann sak for morgenfugler? Den er jo svindyr! Se her. På engelsk.
Coriander Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Se her. På engelsk. Takk for linken Stakk innom Boots paa veien hjem og den var en god del billigere enn hjemme ogsaa. Tror jeg maa proeve en slik en, har jo sikkert brukt mye mer penger totalt paa eggloesningstester. Saa fint at jeg kom over denne traaden!
fruktbærende Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Selv om det ikke er så billige testpinner så tror jeg at jeg sparer mye på stress. Er ferdig med første mnd. med CBFM og er storfornøyd. Nå venter jeg bare på resultatet. Coriander: Du vil ikke angre dersom du kjøper maskinen. Jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe den, men nå er jeg sjeleglad for at jeg gjorde det! Endret 5. oktober 2008 av fruktbærende
NemoLinn Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg kjoepte ogsaa termometeret mitt paa babyornot.com. Men jeg har ikke hatt disiplin nok til aa sette klokka tidlig paa ringe bare for aa ta tempen, har sovnet underveis osv... Hvordan funker fertilitetsmonitoren? Kan den brukes paa mer normale tidspunkter eller er den ogsaa en saann sak for morgenfugler? Den er jo svindyr! Clearblue ferilitetsmonitor kan brukes av alle som har sykluser innen for 21 til 42 dager. Den fungerer slik at du stiller inn tidsintervallet den dagen du får mensen, og monitoren får da en "innebygd" klokke i seg slik at den vet når det er dag 2 liksom. Hvis du starter monitoren eksempelvis kl 07 så vil det si at du kan utføre testen tre timer før og tre timer etter kl 07. Åltså monitoren gir det et testintervall på 6 timer. Så hvis du ikke er en morgefugl som du selv sier så starter du den bare på et tidspunkt hvor du bruker å stå opp. Morgenurin er best å bruke når man utfører testene.
Bened Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Men en slik monitor - vil den kunne sjekke om du kan få barn? Vil den kunne avsløre om en kvinne ikke er i stand til å få barn?
NemoLinn Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Men en slik monitor - vil den kunne sjekke om du kan få barn? Vil den kunne avsløre om en kvinne ikke er i stand til å få barn? NEI! Den vil kunne avsløre om kvinnen har EL eller ikke.
fruktbærende Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 NEI! Den vil kunne avsløre om kvinnen har EL eller ikke. Noen som fortsatt bruker CBFM her? Jeg har hatt en pause, men er nå klar for å begynne igjen denne mnd.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #16 Skrevet 13. juli 2009 Bruker vanlig termometer jeg, med 1 desimal bare. Har tenkt å skaffe sånn med 2 desimaler. Men har utsatt det fordi at den med 1 desimal funker for meg når jeg skal finne EL:) Temp shiftet er rett hver gang, selv om jeg har ustabile sykluser så vet jeg når mens kommer. (foresten er ikke prøver)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #17 Skrevet 13. juli 2009 Men en slik monitor - vil den kunne sjekke om du kan få barn? Vil den kunne avsløre om en kvinne ikke er i stand til å få barn? Med en termometer (body basal) kan en se på en kurve om man har hatt EL i en syklus. EL er nødvendig for å kunne bli gravid da! Om man ikke har EL så er det litt verre, men det er vel hjelp å få hvis ikke.
Phobaeticus Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 Hei. Nå har jeg kjøpt meg CBFM og har kommet til dag 14. Jeg kjente stikkinger i høyre side på torsdag kveld og hadde tydelig EL-slim i går, men CBFM viser fortsatt "Low"... så hva skjer'a? Kan jeg ikke stole på den? Hadde i alle fall forventa utslag med "High" i dag... Hmf!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #19 Skrevet 14. januar 2010 Nå bruker jeg dette som prevansjon, men den er jo beregnet på prøvere også! Jeg har LadyComp, samt at jeg legger inn målingene på FF. Fungerer finfint, er veldig fornøyd hittils i alle fall!
Misa Skrevet 14. januar 2010 #20 Skrevet 14. januar 2010 Jeg bruker et vanlig febertermometer og registrering i FF, er veldig fornøyd med det (selv om klokka står på seks i helgene også ) Jeg liker forresten forumet på FF veldig godt, jeg tror man kan finne svar på omtrent alle tenklige problemer der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå