Gjest Gjest- skjønner ikke dette Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg ser at jeg absolutt kler kalde farger best, både i klær og hår. Men min hudfarge er tydelig veldig gul. Hvis jeg f.eks farger håret i en kobberfarge ser jeg rødmusset ut i huden og ikke særlig fresh ut. Kan heller ikke bruke gult gull og bronse i smykker, men passer fint sølv/hvitt gull. Men ifølge alt jeg leser står det at gultonet hud kler varme farger. Må være noe som ikke stemmer her. Noen som kan forklare?? Jeg tenkte å farge håret, men er helt forvirret over hvilken farge jeg skal velge. Syns ikke frisøren er flink å hjelpe, og har prøvd maange.. Jeg har lyse brune øyne og brunt hår. Noen tips?
Gjest Gaia Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Du kan jo lese litt her. Jeg vil tro du kler varme farger, siden du har en gul undertone i huden. Jeg har også gul undertone i huden, og når jeg farger håret må jeg passe på å ikke velge en kald rødfarge, men gå mer over i det gyldne. Hva du kler av farger på klærne er sikkert litt avhengig av årstiden. Om sommeren når jeg er brun, er jeg fin i hvitt, beige og pasteller, men om vinteren, når huden er blekere, er jeg mye finere i mørkere, varme farger som brunt, rustrødt, mosegrønt osv.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Takk for svar. Men det som er problemet er jo nettopp at "alle" sier jeg skal kle varme farger siden jeg har gul hud. Og det gjør jeg altså ikke - det er her jeg detter ut. Huden min er tydelig gul, alle jeg sammenligner med har rosa hud i forhold til min. Allikevel ser jeg gusten ut i varme/gyldne hårfarger.
Gjest Gaia Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Men med kald hårfarge ser du rødmusset ut... Da skal du jo definitivt ha varm hårfarge. Hvor lys/mørk hårfarge har du utgangspunktet, og hvor lyst/mørkt farger du det?
Ciara Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Jeg tror det kommer an på om du har varme brune øyne eller varm brunfarge på håret. Kanskje øyne og hår tross alt er i kalde toner? En venninne av meg hevder at det er hår, øyne og hud man tar hensyn til, og at det er summen av disse tre som avgjør. Har du overvekt av kald, er kanskje kalde farger det beste selv om du har varme "innslag", for å si det slik. Selv tror jeg dette stemmer. Jeg har varm farge på hår og øyne (brune), men kalde farger i huden, dvs jeg er blek og har fregner. Selv om jeg ikke har gyldne farger i huden kler jeg varme toner best, pga hår og øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå