Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg står på spranget til å kjøpe meg ny laptop. På den medfølger Windows Vista Premium.

Sikkert et passe tåpelig spørsmål, men hva skjer da med programvare jeg har på CD som jeg har brukt på min nåværende laptop med XP?

(F.ex programvare til fotoapparat, kamera, GPS, spill osv osv.)?

Det står utenpå alt at det er 2000/XP kompatibelt, og jeg regner da med at det ikke går å bruke de i Vista?

Må jeg kjøpe alt sånt på nytt da, hvis det går an? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i de fleste tilfeller fungerer det med vista. Grunnen til at det ikke står at det fungerer med vista, er fordi vista ikke eksisterte da produsenten lagde produktet.

I andre tilfeller fungerer det IKKE, og da er du nødt til å søke litt på nett for å finne drivere som fungerer til vista...

Skrevet

Jeg har ennå ikke hatt noen problemer. Fikk en gammel scanner fra midten av 90-tallet å fungere også med vista. Var litt mas å finne riktige drivere, men det funket eventuelt :)

Skrevet

Hvis programmene ikke fungerer i Vista kan de stort sett startes i kompatibilitetsmodus for XP. Høyreklikk -> egenskaper -> kompatibilitet -> huk av for kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for Windows XP.

Gjest padawan
Skrevet

i de mest avanserte utgavene av Vista kan du installere programmer og drivere i compabillity mode. Drivere bør du helst finne Vista-utgaver på hvis mulig men dett er iallefall en løsning hvis du står litt fast..

Skrevet

Jeg endte opp med en ubrukelig printer etter jeg oppgraderte til Vista. Driveren var ikke kompatibel, jeg testet med driver for XP men det funket ikke. Produsenten for printeren informerte om at de skulle legge ut Vista kompatibel driver i måned etter måned uten at noe skjedde. Måtte kjøpe ny printer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...