Gå til innhold

Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt
Skrevet

Hva betyr du har blitt "poket" på facebook av xxx? Venner som spør!

Kan noen i tilegg gi meg en innførelse i FB i alle disse duppedittene?

Det er først og frems poket jeg lurer på.

Takker på forhånd for svar :bukke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poke er det samme som å dytte til noen med fingeren, for å få oppmerksomhet.

Vet ikke hvordan facebook fungerer, men jeg regner med at det er noen som "poker" deg for å tilkalle oppmerksomhet og venter på at du skal skrive tilbake eller noe

Gjest TittTitt
Skrevet

At noen "prikker" på deg.. Sånn.. "heeei du" :P

Du ser jo det på tegnet også.. En fing.. Den prikker på deg.. lol

Gjest Trådstarter (ts)
Skrevet

Hmmm :klø: ble jeg klokere nå da :fnise:

Er det at noen vil ha min oppmerksomhet, er det riktig? Den ene personen som har poket meg har jeg ikke skrevet med engang så da kan det vel ikke bety det da?

Så hva betyr poke på facebook?

Lurer litt ennå jeg :sjenert:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Det betyr sannsynligvis svært lite, bare noen som vil gi deg en liten oppmerksomhet :) Trenger ikke gjøre noe mer enn å poke tilbake.

Skrevet
Det betyr sannsynligvis svært lite, bare noen som vil gi deg en liten oppmerksomhet :) Trenger ikke gjøre noe mer enn å poke tilbake.

Dette tenker jeg også. Men litt mer i negative termer, som "hei, jeg vil ha din oppmerksomhet men jeg gidder ikke å gjøre mer innsatts enn å poke, jeg har egentlig ingenting å si heller siden jeg poker heller enn å skrive en melding"

Gjest padawan
Skrevet

TS: sikker på at det ikke er en venn av enn venn/bekjent av deg spm vil ha litt oppmerksomhet av deg da?

Gjest gjest ikke bårdsen
Skrevet

gjør den du poker oppmerksom på din eksistens. om du dessuten har restriksjoner på hvem som kan se profilen din vil den du poker kunnese profilen din uhindret i ei uke..... av personlige erfaringer kan jeg si at poking ikke har ønsket effekt ovenfor menneske av det annet kjønn!! hahaha

• 8 måneder senere...
Skrevet

Kommer det opp på wall'en da, at "xxx har poket yyy"?

Gjest Gjest
Skrevet
Kommer det opp på wall'en da, at "xxx har poket yyy"?

Nei.

På personinstillinger/private instillinger på Facebook står det en liste over ting som aldri vil bli publisert. Poke og hvilken profil du er innom, er blant tingene som man aldri publiserer, selv om man faktisk ønsker dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...