Gjest utlogget medlem Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Hei! Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, for det handler på en måte om meg som person og, ikke bare når det kommer til forhold. Men jeg prøver å plassere det her, så får heller moderator flytte det om det skulle være upassende? Saken er den at jeg har et problem når det gjelder andre mennesker.. Jeg er så fryktelig usikker på meg selv og sjenert. Jeg er forferdelig redd for å si noe som skal missforståes eller som kan få meg til å virke dum. Jeg har alltid snakket forferdelig lavt, og har en tendens til å høre litt dårlig, så jeg må ofte si "hva?" flere ganger.. og selv da hender det at jeg ikke får det med meg, og bare svarer "ja" eller "hmm". Dette skaper jo en utrolig ekkel følelse hos meg, og den andre personen må vel tro at jeg er stokk dum som bare sier et eller annet. Eller ta istad da. Jeg satt utenfor klasserommet mitt og ventet på at timen skulle begynne. Så kom en ny gutt i klassen bort til meg og sa hei. Jeg smilte jo selvfølgelig og hilset tilbake, men da han satt seg ned ble jeg helt stille. Han viste meg timeplanen sin, og at han hadde utrolig mange fritimer. Det eneste jeg klarte å få frem var "åh, ja, det ser jeg" og litt nervøs fnising. Jeg har også problemer med å snakke i telefonen.. Jeg synes det er utrolig skummelt, og når jeg skal avslutte samtalen blir det alltid så unaturlig og stivt. De eneste jeg kan snakke normalt med i telefonen er mamma og pappa. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg hadde litt mer tro på meg selv. At jeg ikke ble så fryktelig nervøs og stottrete hver gang noen ukjente snakker til meg. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?
Irmiel Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg føler det akkurat slik som deg.. Hadde vært fint med noen innspill og råd.. Jeg vet jo at det er vanlig å føle seg usikker i min alder (16år) men det er så fryktelig slitsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå