Gå til innhold

Hva gruer du deg til?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg gruer meg skikkelig til at folk skal slå løs på glassene med skjeene sine sånn at vi må opp på stolene og kysse. det synes jeg er skikkelig fjollete, og jeg har nesten blitt pinlig berørt når jeg har vært i andres bryllup og folk har begynt med det der.

Jeg vet at mannen gruer seg skikkelig til talen, og jeg synes nesten synd på han. føler det overskygger gleden over at han skal gifte seg nesten, iom at han snakker om det hver gang jeg nevner bryllupet :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet at mannen gruer seg skikkelig til talen, og jeg synes nesten synd på han. føler det overskygger gleden over at han skal gifte seg nesten, iom at han snakker om det hver gang jeg nevner bryllupet :o

Høres ut som han burde droppe å holde tale.

Vi hadde et talefritt bryllup... ;) (ingen av oss talte, vi bad ingen om å tale og ingen "meldte seg frivillig".. så sånn ble det)

Skrevet

Her gruer vi oss begge til talen!! Jeg ville at min samboer skulle holde tale, men han nektet i utgangspunktet, og mente at det kunne jeg gjøre selv..... Så da ble det til at vi skal holde hver vår.... Jeg måtte i tilegg love å danse brudevals, for det hadde jeg tenkt å droppe, da jeg ikke kan danse pga. en knesykdom... så det gruer jeg meg enormt til!!!

Kan trygt si at den talen fra min sambo vil koste psyken min dyrt! Men siden familiene våre også nekter å holde tale må vi jo bare. Føler at ett bryllup uten en eneste tale blir litt stusselig.... Men er ikke glad i bryllup med 15 taler heller :fnise:

Resten av dagen bare gleder jeg meg til!!

Gjest StoreSky
Skrevet

Er som Lilleulv, synes visse ting er bare så fjollete!

Vet mannen vil "skjære kake greie", men off....MÅ jeg...??

Og danse - det har jeg bare nekta!! Der var det ingen rom for forhandling.

Ellers har vi generelt språkproblemer da folk snakker 4 forskjellige språk, så talene reduseres til absolutt minimum. Takk o' lov!

Bortsett fra det så skal vi koose oss og ha en trivelig og fin dag med familie og venner. :)

Skrevet

Uff, stakkar! La han nå slippe talen om han ikke vil det selv! (Det er jo de som VIL men gruer seg fælt likevel.)

Er ikke forlovet engang, men tror det jeg ville gruet meg til var at kjæresten min/(ja, da ble han vel mannen min) skulle holde tale fordi jeg vet at han syns det er fælt å vise og si slikt når alle ser på han. Så selv om jeg gjerne skulle ønsket å ha det tradisjonelt med brudgommens tale hadde jeg sagt til han at han måtte bestemme selv hva han ville. Det er jo tross alt ikke bare bruden sitt bryllup.

Skrevet

Jeg har hele tiden gruet meg til å holde tale inntil min kjære sa at han ikke ønsket at jeg skulle gjøre det -for min egen skyld. Han trengte ingen bekreftelse foran alle vi kjenner for å vite hvor mye jeg elsker han (for det visste han allerede) og det var utrolig deilig å vite. Så nå har vi bestemt at jeg skal la være å holde tale....

Vi er dessuten ikke glade i for mange og lange taler, så vi skal prøve å holde det til et minimum... Ellers er det ingenting jeg foreløpig gruer meg til ennå, men det kan jo hende at noen nerver dukker opp når bryllupet nærmer seg :sjenert:

Skrevet
Jeg gruer meg skikkelig til at folk skal slå løs på glassene med skjeene sine sånn at vi må opp på stolene og kysse. det synes jeg er skikkelig fjollete, og jeg har nesten blitt pinlig berørt når jeg har vært i andres bryllup og folk har begynt med det der.

Det der er så barnslig at jeg ikke skjønner at noen gidder. Det er da snakk om et bryllup med voksne mennesker som sitter til bords for å spise en skikkelig middag som det er brukt både tid og penger på at skal være best mulig.

Sånn oppførsel hører hjemme i barneselskap, ikke i et bryllup.

Lilleulv: Drit i hele greia, hvis noen er barnslige nok til å begynne å klirre, så bare sitt rolig og spis - da slutter de nok ganske kjapt. Hvis de er apekatter nok til å ikke gi seg, og heller oppfordre dere til å stå opp på stolene, så si bare ganske enkelt at dere ikke ønsker det og at dere sitter til bords for å ha det hyggelig.

Hvis han er en dårlig taler, så bør han rett og slett droppe det og heller ha en sang.

Er han en ok taler, men gruer seg for anledningen - så bør han gjøre talen kort, og skrive ned stikkordene på noen kort som han bruker underveis.

Skrevet

Dette med å stå på stolene også synes jeg er skikkelig harry. Jeg ville bedt toastmaster om å styre unna å informere om denne "tradisjonen" og også få h* til å diskret hinte om at dette er noe dere ikke ønsker. Hva med å gjøre en spøk ut av at det bare er tacky? En ting er så stå på en stol sånn generelt. Men kanskje på en polstret stol med høye heler og full brudehabitt?? Det hadde jeg blankt nektet!!

Gjest LindaKristin
Skrevet

Synes det er kjempesøtt jeg:)

Skrevet
Synes det er kjempesøtt jeg:)

Hva er søtt ved at to voksne mennesker i sine fineste klær står på stolsetet og kysser hverandre mens andre voksne mennesker sitter og slår bestikket mot glasset - alt dette mens maten blir kald og alle samtaler blir oppstykket pga dette søte?

Det er så barnslig at det er til å spy av. Men kanskje det er søtt for de brudene som er overopptatt av seg selv og egen oppmerksomhet?

Og bare for å presisere: Det er ingen tradisjon i Norge, og takk for det. Og det er så fullstendig latterlig at praksisen vel forsvinner like fort som den kom.

Skrevet

Jeg synes ikke det handler noe som helst om at bruden er overopptatt av seg selv og egen oppmerksomhet.... Isåmåte kan det jo like mye være bruden som er veldig selvhøytidelig ved å nekte... Jeg har egentlig ikke noe særlig mening fra eller til om akkurat dette, men har registrert at alle brylup jeg har deltatt i har brukt denne tradisjonen og det har skapt god stemning...

Her er det vel mye meninger ute og går og man får vel bare gjøre det man selv føler er riktig. Det viktigste er jo at man har en fin dag. Og apropos meninger -mange elsker jo disse selvlagde sangene -noe jeg hater. Men jeg synes jo ikke at bryllup som har sanger er barnslige av den grunn... :)

Skrevet
Jeg synes ikke det handler noe som helst om at bruden er overopptatt av seg selv og egen oppmerksomhet.... Isåmåte kan det jo like mye være bruden som er veldig selvhøytidelig ved å nekte... Jeg har egentlig ikke noe særlig mening fra eller til om akkurat dette, men har registrert at alle brylup jeg har deltatt i har brukt denne tradisjonen og det har skapt god stemning...

Her er det vel mye meninger ute og går og man får vel bare gjøre det man selv føler er riktig. Det viktigste er jo at man har en fin dag. Og apropos meninger -mange elsker jo disse selvlagde sangene -noe jeg hater. Men jeg synes jo ikke at bryllup som har sanger er barnslige av den grunn... :)

Akkurat som jeg skulle ha sagt det selv :)

Skrevet

vi måtte opp på stolene og kysse, men jeg synes heller ikke noe om den greia. Vi slapp det under familiemiddagen, men på vennefesten måtte vi opp... mange ganger... sukk. :P

Men det var en gøyal fest likevel :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

jeg har såklart sagt til mannen at han absolutt ikke trenger å holde noen tale, men han sier at han helst vil det, at han føler det er naturlig og selvfølgelig at han gjør...

Skrevet

Synes det som er selvhøytidelig og barnslig, er hvis brudeparet nekter å kysse når folk klirrer i glassene. DA er de overopptatt av seg selv da. :roll:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Synes det som er selvhøytidelig og barnslig, er hvis brudeparet nekter å kysse når folk klirrer i glassene. DA er de overopptatt av seg selv da. :roll:

jeg skal bare reise meg og skrike til vedkommende... DU kan kysse du! kyss mora di!!! og så skal jeg ikke gi meg før han står trykt opp i et hjørne og kysser noen...

:/

Skrevet

Jeg gruer meg ikke til noe. Det kommer til å bli helt supert, og jeg gleder meg skikkelig. :)

Skrevet
jeg skal bare reise meg og skrike til vedkommende... DU kan kysse du! kyss mora di!!! og så skal jeg ikke gi meg før han står trykt opp i et hjørne og kysser noen...

:/

Drit i hele greia. La dem sitte der og klirre.

Jeg var i et bryllup hvor brudeparet satt pal. Og det tok ikke lang tid før den dumme klirringa slutta.

Ser en her kaller klirringa tradisjon. :ler:

Jadda, da har man mye peiling på hva en tradisjon er. :roll:

Skrevet

Ja, for det er jo så voksent å sitte og klirre på et glass for at voksne mennesker skal avbryte middagen for å tråkke oppå stolene for å kysse.

Hva er så stas med å se to voksne mennesker stå oppå stolsetene og kysse hverandre under middagen? Kan noen svare på det?

Skrevet
Drit i hele greia. La dem sitte der og klirre.

Jeg var i et bryllup hvor brudeparet satt pal. Og det tok ikke lang tid før den dumme klirringa slutta.

Ser en her kaller klirringa tradisjon. :ler:

Jadda, da har man mye peiling på hva en tradisjon er. :roll:

Tror vi også tar den versjonen. Ikke søren om jeg balanserer på no stol. Min familie har ikke den tradisjonen, krysser fingrene for at ikke han har det heller.

Jeg gruer meg egentlig ikke til noe, men sambo gruer seg til å holde tale. Har sagt at han ikke trenger, men han sier han vil. Men vi får se :)

Før dagen så gruer jeg meg til diskusjonen om dekor som jeg vet kommer med mine søstre og svigermor. Søstrene mine har alltid sine egne meninger om ting og svigermor vil helst ikke at det skal brukes penger på sånn forfengelige greier :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...