Supramundane Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Samboeren skal gå inn i en ny rotasjonsjobb. Det innebærer at han blir borte i 4 uker av gangen. Jeg blir fort ensom, men har alikevel hele tiden vært forberedt på at sånn skal det være en stund. I borettslaget der vi bor er det ikke lov å ha husdyr, men vi har etter en søknad fått "særskilt tillatelse" til å ha en pus... Dette er noe jeg i utgangspunktet er kjempeglad for, men samtidig også litt usikker. Jeg har hatt katt tidligere, og det har jeg satt veldig pris på. Men da har jeg bodd nærmere familien min, og har kunnet besøke de når som helst. Nå bor vi i Bergen, og familien min bor altså da i trøndelag. Så jeg tenker kanskje litt på at en katt vil låse meg litt fast her, men samtidig så vil den jo få utrolig mye å si for meg i periodene jeg blir alene. Noen synspunkter? Noen grunner for / i mot? Trenger litt "input".
pittie Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Om du er mye med foreldrene dine, mange dager i strekk syns jeg egentlig ikke at en katt er så ideelt. Eller noe dyr. Er det snakk om 1-2 helger i måneden er det vel ingen problem så lenge man får noen til å se etter den. For: -Du har selskap når samboer er vekke Imot: -Få tak i noen som kan passe på katten, og stole på at de gjør det -Om katten får lite kontakt med eier/mennesker blir de gjerne litt fraværende, som en løskatt nesten Så da er det vel egentlig opp til hvor ofte og hvor lenge du pleier å være vekke. Jeg er "låst" fast av mine to katter, men jeg syns det er verdt det. Jeg gir dem mye oppmerksomhet og jeg ser de er lykklige, da kan jeg med god samvittighet besøke mor en helg iblandt
Supramundane Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg besøker de en helg annenhver måned, eller kanskje en helg hver 5-6 uke, rettere sagt. Og akkurat edt er ikke så ille. Jeg har også folk å spørre om å følge den opp når jeg er borte, så sånn sett er det ikke farlig. I tillegg har jeg undersøkt muligheter for opphold hvis vi evt skal på lengre reiser, og da er det to kattepensjonater i nærheten, begge to ser strålende ut. Så sånn sett er det jo ikke et kjempestort problem kanskje..
pittie Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Da tror jeg egentlig du kan fint ha en katt uten videre dårlig samvittighet
AnetteR Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Vi reiser som før vi hadde katter. Vi tar med oss pus (besøk hos familie), lar de være alene med tilsyn(langweekend), eller setter de på pensjonat (over en uke) Jeg tar alltid med meg pus når vi besøker familie i Norge. Litt stress, men fungerer utmerket. Er imidlertid litt avhengig av at du har bil, og at familien har et ekstra rom å avse der pus ikke ødelegge for mye. Er nok også litt avhengig av at pus synes det er ok å være innepus et par dager. Om du ikke har bil, går det jo ann å kjøpe ekstra kattedo, mat og utstyr, og ha stående hos foreldrene dine. Om pus "synes det er ok", går det også ann å la den være alene knappe to døgn. Gjerne med et besøk eller to. Her går det helt fint, de er veldig kosesyke når jeg kommer hjem, men lider ingen nød=) Men er jo lettere når de har hverandre og ikke er helt alene.
Noli Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Om det er sånn at katten skal være innekatt, ville jeg hatt to. Eller, jeg ville hatt to uansett, jeg ser hvor mye glede de har i hverandre her, selv om de er utekatter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå