Suzy Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 På KG er det så mange smarte folk at jeg våger meg frempå for gavetips - igjen... Datteren til kjæresten min skal konfirmeres neste helg og jeg trenger et godt tips til en gave. Jeg har foreslått smykker, men kjæresten sier at hun er så dårlig til å holde orden på slikt og ikke vil sette nok pris på det. Hun ønsker seg forøvrig penger, men jeg har lyst til å gi henne noe som hun kan ha også. Kjæresten og jeg har vært sammen i ett år, så jeg kjenner henne litt, men ikke kjempegodt. Hun er ei pen jente som er opptatt av merkeklær og mote, litt sossete (om det er noe som heter det lenger...?). Jeg har ikke kjempegod råd og har egentlig håpt å kunne holde meg på ca 500 kroner. Vet ikke om det er veldig lite..? (Kom gjerne med innspill på det og). Tips anyone?
Wildy Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Tror jeg ville ha gått for et pent smykke, jeg. Et lite perleanheng kanskje? Klassisk og tidløst, og kan brukes hele livet. Selv fikk jeg mye "moderne" smykker til min konfirmasjon ( konfirmert på slutten av 80-tallet... need I say more? ). Med det resultat at de er knapt brukt. Det eneste jeg faktisk bruker nå i voksen alder er et perlesett.
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 Men det var jo nettopp noe annet enn smykke jeg ville ha tips om, for når jeg spurte kjæresten min, så mente han at et smykke var en dårlig ide.....
bella domina Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Skal ikke du og pappan kjøpe noe sammen? Hvorfor ikke? Det er ikke vanlig å gi så mye annet enn penger og smykker, men 500 i kontanter er vel ok? Du har vært kjæreste med pappan hennes i et år, ting som skal huskes til man blir gift eller pensjonist får man av nærere slektninger enn deg.
Gjest regine ii Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hva med bøker? Snorres Kongesagaer f.eks? Eller asbjørnsen og moes samlede? eller en eller annen form for "dictionary" - det trenger man uansett. Ett-binds leksikon? (tror bl.a cappelen har et som er bra). Til tross for internett er det greit å ha noe å bla i. (perler ville iallfall ikke jeg kjøpt - er det noe jeg aldri har brukt så er det det! og jeg er 40.....)
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2008 Pappaen og jeg skal ikke kjøpe noe sammen fordi han har gitt henne bunad, sammen med moren. Det er ikke særlig naturlig at jeg skal "kippe inn" der, syns jeg. Hvorfor kan jeg ikke gi henne en ålreit og gjennomtenkt presang som kan glede henne senere i livet da..? Jeg gir henne sikkert penger om jeg ikek kommer på noe lurere, men jeg blir litt sånn :klø: når det liksom ikke er ok at jeg prøver å tenke ut en OK gave...
LoppeLise Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Et fint smykkeskrin? En fin bag/ veske? (man får jo kjøpt mye fint på nettbutikker og da er det vel billigere?) Ser så mange ungdommer som går rundt med store bager/vesker synes jeg, i steden for sekk.
LoppeLise Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Smykker til bunaden da? Eller kjøper de det også?
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2008 Et fint smykkeskrin? DET var en god ide - ettersom hun er dårlig til å passe på smykkene sine.
bella domina Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Mente ikke at det ikke var ok jeg. Bare at det er vanskelig... Og så mener jeg at det er en litt "stor tanke". Er selv både stebarn og stemor, og har ikke de forventningene i forhold til hverken steforeldre eller stebarn for å si det sånn. Men jeg er kyniker og def. ikke romantiker Smykkeskrin er en god ide . Et stoooort et. Anbefaler å se på Indiska e.l. i stedet for på gullsmeden.
LoppeLise Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 DET var en god ide - ettersom hun er dårlig til å passe på smykkene sine. Arts and craft har hatt mange fine tidligere i hvertfall. Litt usikker på prisen da. Men kanskje butikker som Kremmerhuset osv har også? Og slikt har man jo bestandig brukt for Har man mange klokker, finnes det jo egne skrin for dette også
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2008 Mente ikke at det ikke var ok jeg. Bare at det er vanskelig... Og så mener jeg at det er en litt "stor tanke". Smykkeskrin er en god ide . Et stoooort et. Anbefaler å se på Indiska e.l. i stedet for på gullsmeden. Ja, det er vanskelig - derfor jeg må ha hjelp Smykkeskrin er kjempelurt - jeg skal se etter det. Men ei lita sølje kan også være lurt... hum, hum..
LoppeLise Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Jeg har ikke bunad selv. Men søljer og smykker til bunaden koster jo litt. Og det vil hun ha glede av de gangene hun bruker bunaden
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2008 Er det helt fjernt å kjøpe ei lita sølje fra stedet jeg er fra (bunaden er ikke herfra)?
Idnar Skrevet 28. august 2008 #15 Skrevet 28. august 2008 Synes også at smykkeskrin er en god ide! Tenkte kanskje på et kamera, finnes i forskjellige prisklasser. Kan hende det blir litt dyrere enn 500kr, kanskje?
bella domina Skrevet 28. august 2008 #16 Skrevet 28. august 2008 Hvis hun får bunad uten alt sølvet som hører til, er det jo en opplagt gave da. Om det finnes noe i prisklassen din, noen bunader har utrolig dyrt sølv. Har bunaden hennes søljeregler - og det har de vel ofte - er det kanskje litt rart å kjøpe sølje fra et annet sted...?
punkyB Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 Er det helt fjernt å kjøpe ei lita sølje fra stedet jeg er fra (bunaden er ikke herfra)? Hvis det skal være til bunaden så bør det vel være til den type bunad hun har. Litt usikker på om hun vil bruke en sølje utenom til bunad. Du kan jo høre med kjæresten om hun har alt. Tolker det slik at bunaden er til konfirmasjon og da har hun kanskje fått det hun trenger allerede. Smykkeskrin kan jo være ok. Gavekort er jo litt bedre enn penger - men jeg vil tro mange rett og slett er mest glad for penger. Sminke eller noe annen sminke ? En god krem feks.
Idnar Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 Er det helt fjernt å kjøpe ei lita sølje fra stedet jeg er fra (bunaden er ikke herfra)? Jeg ville kjøpt en som var til bunaden. Hadde vært gøy med en fra ditt hjemsted, men folk er trangsynte og vanskelige når det gjelder bunader..
Suzy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. august 2008 Må høre med faren om hun har fått alt sølvet, men det tror jeg nesten. Spørs om jeg ser etter smykkeskrin - og kamera var en fin ide også
wok Skrevet 28. august 2008 #20 Skrevet 28. august 2008 Koffert er en god idé synes jeg. Toalettveske? Ei fin ramme? Ei såkalt praktbok om et emne hun er intr i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå