angelbunny Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 (endret) Heisann. Jeg ser mange diskutewrer måter å slanke seg på, også diskusjoner rundt PHASE2 karboblokker.. For meg har Phase 2 fungert UTMERKET ;O) men forøvrig er det å trene på tredemølle 1 time i strekk inkl 20 min løping i strekk 3-4 dager i uken det som funker best, samtidig å spise 5-6 SMÅ måltider pr dag, det vil si at 1 knekkebrød er 1 måltid, 1 eple er 1 måltid.m.m. Jeg er på dr lindberg diett, jeg spiser IKKE pasta,ris,poteter og brød,melon,grønne epler, mais, og alt det andre som det er karbohydrater i.. jeg spiser ikke 2-3 timer før jeg skal legge meg, og drikker 2-3 liter vann jevnlig gjennom dagene.. jeg har hele 7 barn, veier 60 kg, er 170cm høy, 32 år, og har FLAT mage, og er slank ;o) hver gang jeg har født et barn, gjør jeg det samme, og går raskt ned med en gang, hvis jeg først skal kose meg med litt pasta ol, 1 fast dag i uken? så tar jeg PHASE2. Men det er ikke slik at enn kan hive i seg hva enn vil og bare ta Phase først.. alt må ha en begrensning.. i all hovedsak så kommer det ann på hvor mye DU ønsker å bli slank, og din egen vilje, vil du spise masse digg og drite i å trene.m.m.? ja, da ønsker du ikke sterkt nokk å bli slank.. etterhvert når du kutter ut brus osv, så mister du lyssten på det automatisk, og magesekken skrumper inn, slik at 2 kokte egg er nokk til at du er mett de 2 timene du skal være uten mat ;o) belive me, jeg er dreven.. hehe.. hvis DU vil? så klarer du det.. Alt har med viljen å gjøre.. Har veid over 90 kg når jeg har gått gravid, og har måttet slanke meg over 20 kg etter fødsler.. forøvrig kan jeg gi GRATIS råd og veiledning.(eventuelt bilde til motivasjon?). (kom på 4 plass i Norges flotteste kvinne helga 8.8.08 ;o) Angel bunny.(bildet er fra se og hør på Geilo 080808) klem og lykke til til dere alle som ønsker å ned i vekt, emailadresse fjernet. Trampe -mod- Endret 28. august 2008 av Trampe
Gjest Peachbud Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Så flott mage du har. Jeg løper også. Det er veldig tungt når en starter opp med løpingen for første gang, men framskrittene kommer raskt. Nå når jeg er i god form, er det en veldig ok treningsform, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 (endret) dette var uansett en samling av dumme, usunne tips... 1. Dersom det faktisk finnes noe man kan spise som hindrer kroppen i å ta opp noen karbohydrater, vil man til slutt dø. Kroppen trenger karbohydrater! 2. Hvorvidt man spiser ett stort eller mange små måltider, er urelevant. Forbrenningen påvirkes ikke av måltidshyppighet. 3. Det late kaloriinntaket kombinert med null styrketrening, vil føre til at man mister minst like mye muskler som fett. 4. En annen negativ effekt at et ekstremt lavt kaloriinntak er at kroppen vil tro det er hungersnød, og havne i "sparebluss". Det som skjer da er at forbrenningen nesten stopper opp, og kroppen tviholder på alle fettreserver for å overleve. Og når man begynner med et mer normalt kosthold igjen, vil man fyke opp i vekt igjen! 5. Dette er ingen livsstil som er forsvarlig å fortsette med over lengre tid. Man kan faktisk dø av så ekstreme kosthold, dersom man holder det gående lenge nok. Slike dietter fungerer kun som en midlertidig nødløsning, og man må være inneforstått med at man antageligvis ender opp med mindre muskler og mer fett enn man startet med, når man begynner å leve normalt igjen. Endret 29. august 2008 av Arwen
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 (endret) At man er slank er ikke ensbetydende med at man er sunn. Slankemetoden du beskriver her i verken sunn eller effektiv på lang sikt (før eller siden må man jo begynne å spise mer normalt enn "ett eple pr måltid") siden den tærer på fobrenningen og musklene. Jeg håper for guds skyld ingen usikre tenåringsjenter leser tipsene dine og setter seg selv på en slik kur. Det er direkte usunt! Endret 29. august 2008 av Arwen
angelbunny Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 dette var uansett en samling av dumme, usunne tips... 1. Dersom det faktisk finnes noe man kan spise som hindrer kroppen i å ta opp noen karbohydrater, vil man til slutt dø. Kroppen trenger karbohydrater! 2. Hvorvidt man spiser ett stort eller mange små måltider, er urelevant. Forbrenningen påvirkes ikke av måltidshyppighet. 3. Det late kaloriinntaket kombinert med null styrketrening, vil føre til at man mister minst like mye muskler som fett. 4. En annen negativ effekt at et ekstremt lavt kaloriinntak er at kroppen vil tro det er hungersnød, og havne i "sparebluss". Det som skjer da er at forbrenningen nesten stopper opp, og kroppen tviholder på alle fettreserver for å overleve. Og når man begynner med et mer normalt kosthold igjen, vil man fyke opp i vekt igjen! 5. Dette er ingen livsstil som er forsvarlig å fortsette med over lengre tid. Man kan faktisk dø av så ekstreme kosthold, dersom man holder det gående lenge nok. Slike dietter fungerer kun som en midlertidig nødløsning, og man må være inneforstått med at man antageligvis ender opp med mindre muskler og mer fett enn man startet med, når man begynner å leve normalt igjen.
angelbunny Skrevet 11. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2008 Tittei alle sammen.. Jeg føler meg ikke usunn jeg, jeg kan ete mye grønnsaker og annet sunt. Du sier at jeg ikke har en sunn livsstil. Så hvis enn trener 3-4 ganger i uken, spiser 5 små sunne måltid til dagen, drikker 2-3 liter vann jevnlig gjennom dagen, så er ikke det sunt? Forøvrig eter jeg knekke brød, og det er det karbohydrater i ;o) her ville jeg bare gi råd og tips til folk som trengte det, siden jeg er et EKSEMPLARISK eksempel på at denne slanke metoden funker ;o) hm.. du da? eter du sjokolader og dytter i deg en pose chips hver dag og innbiller deg at du lever sunnere og blir slank? DUH.. Angel Bunny.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Jeg er litt enig med begge sider her. Ekstrem slanking er jo aldri bra. men dette er jo snakk om en sunn livsstil. Det å spise hyppige små måltider er bra for fordøyelsen. Selvfølgelig må man ha karbohydrater, spesielt når man trener. Men i dagens samfunn spiser vi ALT for mye karbohydrater enn nødvendig. Det at tenåringsjenter leser dette, tror jeg ikke de har skade av. Folk nå til dags, både unge og gamle, vet altfor lite om kosthold, og tenker altfor lite på hva de stapper i kroppen. Dette handler ikke kun om å være tynn. Ved å ha enn sunn livsstil (ikke drikke brus, snop, chips etc.) får en MYE mer energi, og ender sjeldere opp med å sitte i sofaen foran tv, som vi er så flinke til å gjør. For de som f.eks. drikker mye brus, er jeg 100% sikker på ville ha en bedre livskvalitet hvis de byttet brusen med vann..
Gjest minimia Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Heisann. Jeg ser mange diskutewrer måter å slanke seg på, også diskusjoner rundt PHASE2 karboblokker.. For meg har Phase 2 fungert UTMERKET ;O) men forøvrig er det å trene på tredemølle 1 time i strekk inkl 20 min løping i strekk 3-4 dager i uken det som funker best, samtidig å spise 5-6 SMÅ måltider pr dag, det vil si at 1 knekkebrød er 1 måltid, 1 eple er 1 måltid.m.m. Jeg er på dr lindberg diett, jeg spiser IKKE pasta,ris,poteter og brød,melon,grønne epler, mais, og alt det andre som det er karbohydrater i.. jeg spiser ikke 2-3 timer før jeg skal legge meg, og drikker 2-3 liter vann jevnlig gjennom dagene.. jeg har hele 7 barn, veier 60 kg, er 170cm høy, 32 år, og har FLAT mage, og er slank ;o) hver gang jeg har født et barn, gjør jeg det samme, og går raskt ned med en gang, hvis jeg først skal kose meg med litt pasta ol, 1 fast dag i uken? så tar jeg PHASE2. Men det er ikke slik at enn kan hive i seg hva enn vil og bare ta Phase først.. alt må ha en begrensning.. i all hovedsak så kommer det ann på hvor mye DU ønsker å bli slank, og din egen vilje, vil du spise masse digg og drite i å trene.m.m.? ja, da ønsker du ikke sterkt nokk å bli slank.. etterhvert når du kutter ut brus osv, så mister du lyssten på det automatisk, og magesekken skrumper inn, slik at 2 kokte egg er nokk til at du er mett de 2 timene du skal være uten mat ;o) belive me, jeg er dreven.. hehe.. hvis DU vil? så klarer du det.. Alt har med viljen å gjøre.. Har veid over 90 kg når jeg har gått gravid, og har måttet slanke meg over 20 kg etter fødsler.. forøvrig kan jeg gi GRATIS råd og veiledning.(eventuelt bilde til motivasjon?). (kom på 4 plass i Norges flotteste kvinne helga 8.8.08 ;o) Angel bunny.(bildet er fra se og hør på Geilo 080808) klem og lykke til til dere alle som ønsker å ned i vekt, emailadresse fjernet. Trampe -mod- Tittei alle sammen.. Jeg føler meg ikke usunn jeg, jeg kan ete mye grønnsaker og annet sunt. Du sier at jeg ikke har en sunn livsstil. Så hvis enn trener 3-4 ganger i uken, spiser 5 små sunne måltid til dagen, drikker 2-3 liter vann jevnlig gjennom dagen, så er ikke det sunt? Forøvrig eter jeg knekke brød, og det er det karbohydrater i ;o) her ville jeg bare gi råd og tips til folk som trengte det, siden jeg er et EKSEMPLARISK eksempel på at denne slanke metoden funker ;o) hm.. du da? eter du sjokolader og dytter i deg en pose chips hver dag og innbiller deg at du lever sunnere og blir slank? DUH.. Angel Bunny.Og dette middelet, hvor mange hjerneceller dreper det pr dose? Jeg har sjelden lest et dårligere skrevet, verken når det gjelder form eller innhold. Men selvtilliten er det ikke noe å si på.
Gjest Bloom Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 samtidig å spise 5-6 SMÅ måltider pr dag, det vil si at 1 knekkebrød er 1 måltid, 1 eple er 1 måltid.m.m. Du sier at jeg ikke har en sunn livsstil. Så hvis enn trener 3-4 ganger i uken, spiser 5 små sunne måltid til dagen, drikker 2-3 liter vann jevnlig gjennom dagen, så er ikke det sunt? Mener du virkelig at ett eple er ett sunt måltid?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Herlighet.. Er det ingen som leser noe om kosthold her!? Det er helt normalt å referere til et eple som et måltid! Det betyr jo ikke at det er en middag. Det det betyr er at du spiser 5-6 måltider til dagen, og når du spiser så ofte så blir et eple referert til som et "måltid". Du kan jo ikke spise en stor bolle med spaghetti bolognaise 6 ganger til dagen! Det er jo det som er hele poenget med dette kostholdet. SMÅ måltider (som f.eks et eple), og ofte!
Gjest Bloom Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Herlighet.. Er det ingen som leser noe om kosthold her!? Det er helt normalt å referere til et eple som et måltid! Det betyr jo ikke at det er en middag. Det det betyr er at du spiser 5-6 måltider til dagen, og når du spiser så ofte så blir et eple referert til som et "måltid". Du kan jo ikke spise en stor bolle med spaghetti bolognaise 6 ganger til dagen! Det er jo det som er hele poenget med dette kostholdet. SMÅ måltider (som f.eks et eple), og ofte! Det er jo ikke det jeg skriver heller, at man skal spise en hel bolle med spaghetti? Det er ikke sunt for kroppen, men det kan vel heller ikke være sunt for kroppen å bare spise epler og knekkebrød i løpet av dagen?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Det er jo ikke det jeg skriver heller, at man skal spise en hel bolle med spaghetti? Det er ikke sunt for kroppen, men det kan vel heller ikke være sunt for kroppen å bare spise epler og knekkebrød i løpet av dagen? Nei, det er det jo selvfølgelig ikke. Men jeg tror ikke det var snakk om det heller...? Jeg synes bare at det blir fort sett på som noe negativt når du er opptatt av a spise riktig, og kasnkje også litt mindre. Nå snakker jeg ikke for meg selv, for jeg er veldig glad i mat . Men jeg synes det er mer positivt enn negativt å la være å fråtse i livets søte gleder. Chips, sjokoldae,brus etc. inneholder jo ingenting som er nødvendig for kroppen...Og om tenåringsjenter, eller alle oss andre for den del, frastår fra å spise dette, så synes jeg bare det er flott. Det er bare så dumt at det smaker så godt...
Essie_ Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 2. Hvorvidt man spiser ett stort eller mange små måltider, er urelevant. Forbrenningen påvirkes ikke av måltidshyppighet. Feil. Forbrenningen går mye jevnere hvis man spiser 5 normale måltider enn et stort. Og å opprettholde en jevn forbrenning er noe av det beste man kan gjøre for kroppen sin. Og det heter "irrelevant". Jeg har sjelden lest et dårligere skrevet, verken når det gjelder form eller innhold. Men selvtilliten er det ikke noe å si på.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Feil. Forbrenningen går mye jevnere hvis man spiser 5 normale måltider enn et stort. Og å opprettholde en jevn forbrenning er noe av det beste man kan gjøre for kroppen sin. Og det heter "irrelevant".
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Feil. Forbrenningen går mye jevnere hvis man spiser 5 normale måltider enn et stort. Og å opprettholde en jevn forbrenning er noe av det beste man kan gjøre for kroppen sin. Og det heter "irrelevant". Feil. Les dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0 Som du ser refererer han til kilder også. Jeg har til gode å se noen kilder som beviser at hyppige måltider øker forbrenningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå