Gå til innhold

Pass(port) til barn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Må man ha barna med når man bestiller pass(port) til dem? Skal selvfølgelig ha med bilde av dem og fødselsattest, det vet jeg...

Far til barna skal selvfølgelig være med, men håpte å få dette gjort mens ungene er på skole etc.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må så vidt jeg vet kun være med når passene hentes - for å signere dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk takk for hurtig svar! :D

Skrevet

Her finner du en veiledning for passøkere. Der står det blant annet at: "Det er personlig oppmøte for alle passøkere, også barn!"

Jeg vil tro reglene er de samme over hele landet.

Gjest Mayamor
Skrevet
De må så vidt jeg vet kun være med når passene hentes - for å signere dem.

Jeg tror en signerer passet når en bestiller det...

Dessuten signerte jeg for min sønn da han var 4 år...

Hvem forventer at han skal skrive under selv? :ler:

Men jeg hadde med gutten både ved bestilling og henting.

Mayamor

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg signerte mitt pass da jeg hentet det, slett ikke da jeg bestilte det (da var det jo ikke laget...) men det er 5-6 år siden nå, mulig de gjør det annerledes?

Det forventes neppe at en 4-åring skal kunne signere selv, men unger som går på skolen, de kan jo skrive...

Gjest gjesta
Skrevet

Barnet må være med ved innlevering av papirene ja. Sist minsten fikk pass var han to år, da signerte pappaen for ham.

Nå skulle han ha nytt pass (for noen dager siden), denne gangen skulle de ikke ha signatur i det hele tatt.

Vi slipper forresten å hente passet lenger, det kommer i posten 12 dager etter innlevering.

Skrevet

Jeg hadde ikke eldste med da hun fikk pass, 5 mnd gammel. Men det er jo 4 år siden da.

Skrevet

Barna må være med når en henter pass. Mitt ene barn som ikek kunne signere sjøl fikk et stempel i passet der det sto at hun ikke kunne signere. Åtteåringen måtte skrive sjøl. Passene har kort varighet og må skiftes hvert tredje år tror jeg, etter ti årsalder må de skiftes hvert femte år og så blir det lengre varighet etter hvert. Det er dyrt med pass og kjedelig at de varer så kort tid.

Gjest Mayamor
Skrevet

Grunnen til at det ikke er lenger varighet på barn sine pass er at de forandrer seg mye fra f.eks. 3-8 år...

Det er for sikkerheten til barnet...

Mayamor

Skrevet

Jeg fikk pass til min datter i vinter, hun var da seks år. Hun var ikke med da jeg bestillte passet, heller ikke når jeg hentet det. Hun skrev heller ikke under i passet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...