Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg, for desperasjonen begynner å bli stor.

Jeg er på jakt etter den første norskboka jeg hadde på skolen. Det var en ABC med hane på forsiden. Jeg hadde bokmål som hovedmål, og begynte i 1. klasse i 1985. Hjelp noen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hane er et veldig vanlig og tradisjonelt forsidebilde på en ABC-bok, så hvis det er alt du husker, blir det ikke så lett...

Du husker ikke noe av innholdet da?

Gå eventuelt på biblioteket og se på det de har der og se om du kjenner igjen noe.

Skrevet

Om du ikke husker eller kjenner igjen på biblioteket, så kan du ringe skolen. Kanskje de har en oversikt over hvilke bøker som ble brukt.

Skrevet

Kanskje jeg skal ta kontakt med barneskolen min, ja. Det var en god ide! :)

Ellers har jeg søkt litt rundt, og det virker vel som om det antagelig er den leseboka som Siglvad Asheim laget i 1983. Var nemlig ikke så mange valg mellom lesebøker på den tida som nå.

Skrevet

Lurer på om jeg har en sånn... :vetikke: Kan sjekke, men ikke akkurat nå.

Skrevet

Det høres så kjent ut! Var den tynn? Og rød??

Skrevet

Mei, innbilder meg at den var hvit

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg husker den!!! Jeg hadde den samme!! Begynte på skolen noen år senere enn deg, men husker den boka godt!

Dessverre husker jeg ikke tittelen på den, men kan kanskje snoke litt rundt...

Skrevet

Ja, kan du det?

Skrevet

Godt forslag, men nei. Det er ikke den. Ihvertfall ikke på nynorsk... Kommer fra bokmålland, sju...

Skrevet (endret)

Har samme bok vært gitt ut på bokmål, tro..? For Q-diktet var veldig kjent...

Endret av Wadjet
Skrevet

Kanskje de bare har endret coveret litt? For det er ikke samme cover, nei...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er på jakt etter den første norskboka jeg hadde på skolen. Det var en ABC med hane på forsiden. Jeg hadde bokmål som hovedmål, og begynte i 1. klasse i 1985. Hjelp noen..?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kan det være denne:

http://www.sd.no/Skolebok/Series/SeriesView.aspx?id=26

tror det er den jeg hadde, gikk i første klasse i 1986

Skrevet

Lurer på om det er den jeg hadde, husker at det var en bok med en hane på. Boka var ganske stor, med harde permer med mye hvitt på.

Jeg husker at den første bokstaven vi lærte var S, og verset til denne bokstaven het "Siri ser". :)

Men jeg begynte i første klasse i 1982 så det er jo ikke sikkert at det er den samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...