Gjest Stein sigurd Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Køpt meg minnep i dag. kekt å ha,men vet ikke hvordan den brukes. tenkte å laste ned musikk på den,men hvor er det best å laste ned. Noen som har et tips? Går musikken rett på brikken når jeg setter den i?
feuerstein Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Går musikken rett på brikken når jeg setter den i? Ikke automatisk. Du må velge at musikken skal lagres på pinnen, eventuelt først lagre på harddisk og deretter kopiere til pinnen. Det siste er å anbefale, så har du en kopi av musikken også om du mister/ødelegger pinnen.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Tre metoder: Rippe (kopiere) fra en CD du har Bruke teknologien "Piratkopiering" (som er ulovlig, og antakeligvis imot retningslinjene til forumet) Kjøpe musikk fra internett (bl.a fra elkjøp: http://musikk.elkjop.no/servlets/245232810...te=./index.html )
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Tre metoder: Rippe (kopiere) fra en CD du har Bruke teknologien "Piratkopiering" (som er ulovlig, og antakeligvis imot retningslinjene til forumet) Kjøpe musikk fra internett (bl.a fra elkjøp: http://musikk.elkjop.no/servlets/245232810...te=./index.html ) Er det ikke noen sider som er lovlig og gratis???
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Er det ikke noen sider som er lovlig og gratis??? Det er en diskusjonssak.
Gjest Bond Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 (endret) Er det ikke noen sider som er lovlig og gratis??? Det finnes musikere som legger ut sine sanger selv på nettet gratis, og også det som heter 'netlabel' (dvs platefirmaer som bare eksisterer på nettet, ofte med semi-profesjonelle musikere og ofte gratis). Men så vidt jeg vet gjelder det litt mer alternativ musikk (dvs jeg har ikke sett noen såkalte popartister selv). Hvis du vil finne norsk 'radio-musikk' eller top20 artister, da vet ikke jeg om noen lovlige måter å laste ned gratis. Og diskusjoner om piratkopiering strider mot regelverket her, ja. Endret 28. august 2008 av mrs_bond
PoolBoy Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Det er en diskusjonssak.` Det er tilnærmet gratis. 8-9 kr pr sang, eller 80-90 for et album. Betal, og behold dine rene samvitighet.
Gjest Lommerusk Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Grafica Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Hvis dette innebærer bruk av iTunes, så vil jeg aller helst ha betalt for å ha den Apple-dritten på PCen min.. Ja, en skam å ha slike flotte produkter på en jævla windowsmaskin Det finnes flere steder på nettet hvor man kan kjøpe musikk på nettet og laste det ned direkte, som oftest mye billigere enn å kjøpe CD-er i butikken.
PoolBoy Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Hvis dette innebærer bruk av iTunes, så vil jeg aller helst ha betalt for å ha den Apple-dritten på PCen min..Neida. Aldri brukt iTunes, men laster ned og betaler det jeg er god for. Msn music store, diverse nettbutikker. Det er bare å ha et ønske om å unngå ulovlig nedlasting, så finner man det man vil
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Neida. Aldri brukt iTunes, men laster ned og betaler det jeg er god for. Msn music store, diverse nettbutikker. Det er bare å ha et ønske om å unngå ulovlig nedlasting, så finner man det man vil ser ut som flere vet om plasser som eg kan gøre det lovlig og btale for det,men kan dere oppgi adresse til oss uvitende også?
mann23 Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 nrk urørt er gratis, det er også en del artister som har blitt kjente med tiden som har musikk der liggende. Nettstedet har også en egen radio "nrk urørt" tror jeg den her. Så har de vel også noen slike "anbefalt" lister også http://www.nrk.no/urort
PoolBoy Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 ser ut som flere vet om plasser som eg kan gøre det lovlig og btale for det,men kan dere oppgi adresse til oss uvitende også?Klart det, men trodde moderne kvinner foretrakk antydning til hjelp, ikke "leie i hånden til døra" ? Kjapt søk i Kvasir med "nedlasting av musikk" : Msn Music store CD ON Tv2 butikk Telenor butikk Elkjøp butikk Det finnes MANGE flere, men dette er noen av de jeg selv har benyttet, og som er norske, eller tilrettelagt for norske brukere. Spesiellt Msn Music Store. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå