minipina Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Vet at jeg ikke er den eneste som har vært borti dette... Jeg har endelig funnet et merke som ikke gjør at pizzatrynet kommer. (jeg har slitt med kviser pga p-piller) Men når kvisene forsvant, forsvant også all form for sexlyst.... Før jeg event går over på en annen type prevansjon så lurte jeg på om det er noen her inne som har erfaring med naturmedisin som skal hjelpe på lysten. Helsekostbutikker har masse alternativer, men tenkte høre her inne om noen har erfaringer før jeg propper meg med ginseng og rosenrot og alt annet som finnes der ute... *krysser fingrene for at noen har "vindunderkuren"*
Hinata Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Vet at jeg ikke er den eneste som har vært borti dette... Jeg har endelig funnet et merke som ikke gjør at pizzatrynet kommer. (jeg har slitt med kviser pga p-piller) Men når kvisene forsvant, forsvant også all form for sexlyst.... Før jeg event går over på en annen type prevansjon så lurte jeg på om det er noen her inne som har erfaring med naturmedisin som skal hjelpe på lysten. Helsekostbutikker har masse alternativer, men tenkte høre her inne om noen har erfaringer før jeg propper meg med ginseng og rosenrot og alt annet som finnes der ute... *krysser fingrene for at noen har "vindunderkuren"* Vær litt forsiktig med enkelte naturprodukter da noen av dem gjør at p-pillene ikke fungerer. Tror dette gjelder rosenrot, men kan selvfølgelig ta feil.. Nå sier du ikke hvilke p-piller du går på, men kanskje yasmin/yasminelle kan være noe? Tror de skal ha en viss effekt på kviser. Lykke til
minipina Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Vær litt forsiktig med enkelte naturprodukter da noen av dem gjør at p-pillene ikke fungerer. Tror dette gjelder rosenrot, men kan selvfølgelig ta feil.. Nå sier du ikke hvilke p-piller du går på, men kanskje yasmin/yasminelle kan være noe? Tror de skal ha en viss effekt på kviser. Lykke til Takk for svar. Jeg har prøvd Yasmin og fikk mer kviser av dem enn noe annet merke. Har bestemt meg for å slutte på pillen da jeg synes de har mer bakdeler enn fordeler. (har brukt det nå i 10 år og er ikke lengere komfortabel med alle bivirkningene som har kommet snikende)
Jigva Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Om du har slike bi-virkninger av p-pillen så burde du kanskje vurdere andre løsninger istedet. Jeg mistet lysten av p-piller, brukse yasmin og diane for kviser, men etter stund var det ikke bare lysten som forsvant, men også det gode humøret. Jeg beveget meg mot depresjoner. Jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Gikk til hudlege og krevde Roaccutan kur, eventuelt kan du jo prøve Aberella krem, den er veldig god på kviser. Hør med en hudlege, for har du de symptomene på p-piller så kan det fort utvikle seg til ting som er mer farlig enn å miste sex-lysten.. Så begynte jeg på Nuva-ring som prevansjon og sex-lysten er tilbake for fullt.. litt slitsomt med tanke på at jeg er i avstandsforhold, men deilig å endelig være slik jeg er ment å være igjen
AnetteR Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Når vi først er inne på det... Noen som har opplevd nedsatt lyst av Yasmin, men ikke av andre piller? Hadde en venninne som opplevde dette, mens jeg ikke synes jeg merker noen forskjell avhengig av hvilket merke....
Fantomina Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Min bedre halvdel mistet sakte men sikkert lysten av Yasmin. I tillegg gikk det løs på humøret... Hittil ikke funnet noen piller som ikke gir bivirkninger.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Jeg bruker jasminelle.. før det brukte jeg diane og jeg har ikke sekslyst i det hele tatt..! jeg har kjæreste noe som gjør situasjonen noe klein.. Jeg synes synd på han og skjønner at dette ikke er så kult.. synes det er skikkelig vanskelig.. er ikke noe særlig å ha sex hvis ikke du har lyst men nå føler jeg at jeg har tøyd strikken langt.. hva tenker dere andre om det?
Fantomina Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Hinata Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Jeg bruker jasminelle.. før det brukte jeg diane og jeg har ikke sekslyst i det hele tatt..! jeg har kjæreste noe som gjør situasjonen noe klein.. Jeg synes synd på han og skjønner at dette ikke er så kult.. synes det er skikkelig vanskelig.. er ikke noe særlig å ha sex hvis ikke du har lyst men nå føler jeg at jeg har tøyd strikken langt.. hva tenker dere andre om det? Det er vel du som må ta valgene her.. Sånn som jeg ser det har du 4 muligheter 1. Du kan fortsette slik du har det nå, altså gi han sex av og til selv om du ikke har lyst 2. Du kan nekte han all sex siden du ikke har lyst 3. Du kan prøve å bytte p-pillemerke eller gå over til spiral/p-plaster/p-ring/p-stav 4. Slutte helt med hormonene og få han til å ta på regnjakka (evnt. mindre sikker hopp av i svingen) Sånn som jeg ser det er det vel de to siste som er aktuelle. Jeg har også gått på diane og fikk veldig nedsatt lyst av disse, men har nå byttet over til mercilon, og har til nå ikke merket at sexlysten har gått noe ned (hadde opphold, så vet hva som er "normalt" for meg) Men det som er skummelt er at sexlysten forsvinner gradvis, og man merker det egentlig ikke før man slutter på pillene. Det 4 alternativet kan jo gjøre at du får så stor sexlyst at din kjære går med på å bruke kondom siden han får seg noe betydelig oftere
Chianty Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Jeg gav opp p-pillen, det gav meg egentlig ingenting.. verken /eller... har nå gått på P sprøyta, hello sexy.. ja dette funker
Gjest alternativ? Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Hva er alternativet til P piller egentlig? Kjipt når damer blir ustabile av dem. Hvis man ønsker ei optimal dame ved sin side, er man da dømt til å bruke kondom?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå