Gå til innhold

Å gjøre noe sammen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg har lenge tenkt på at mannen min og jeg burde gjøre mer sammen. Vi er på jobb på dagtid og sammen med ungene på etermiddagen/kvelden. I helgene blir det stort sett det samme hele tiden. Det er liksom alltid noe som skal gjøres i huset eller hagen, en av ungene skal i en bursdag, vi må handle osv. Også forsvinner liksom dagene i rutiner og gjøremål som ikke nødvendigvis er så morsomme for noen av oss.

Hva gjør dere sammen med partneren på fritiden? Setter dere av tid til bare dere to?

Tenk å kunne ha en hobby sammen med partneren sin, noe som binder en sammen gjennom samarbeid og felles mål...

Jeg har mine hobbyer som av naturlige årsaker ikke kan gjøres sammen med partneren min. han har ingen hobbyer, egentlig.

Det kommer jo en tid da ungene ikke lenger trenger/ønsker å vre så mye sammen med oss, og da er jeg redd vi ikke lenger har noen ting til felles. Vi har jo "glemt" å være sammen med bare hverandre...

Forslag? Vi er ikke av den sportslige typen, men liker utfordringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dra på hyttetur med familien? Behøver ikke være så langt unna der dere bor, bare litt forandring. Gå på fjellet og plukk bær og sopp, fin tid for det nå :)

Dra på fisketur?

Dra bort en helg bare dere to, på hotell fex.?

Spis på resturant en kveld, til en forandring?

Det skal ikke så innmari mye til for å få det mer "spennende" i forholdet.

Da snakker jeg av erfaring ;)

Skrevet

Hva med klatring?

Det styrker tilliten til hverandre, man har det morsomt og det kan gjöres på enkelte treningssentere som også har barneavdeling dersom dere ikke får barnepass 1-2 timer i uka.

Skrevet

Det finnes uendelig mye man kan gjøre sammen om man får mulighet til å være alene.

* Kino

* Gå tur

* Kanotur

* Skogsturer (plukke sopp, bær osv eller bare gå)

* Sykkeltur

* Høre på lydbok sammen mens man pusler med hver sin hobby

* Besøke felles venner

* Gå på kafe

* Gå på restaurant

* Dra på bensinstasjonen og spis en is/sjokolade sammen bare for å få 10 min alene

* Gå på kokkekurs/dansekurs ol.

* Meld dere inn på treningssenter og tren sammen

* Lei en film og se den sammen på kveldstid

* Spill et spill

osv..

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Mange gde innsill her, tusen takk for det!

Jeg tenker mest på noe vi kan gjøre sammen som holder oss i aktivitet. Siden vi også liker utfordringer er jo klatrng en strålende idè. Jeg har faktisk gått et klatrekurs for noen år siden, og det var kjempegøy.

Problemet vårt er vel ikke bare det at vi automatisk blir gående i den samme, hverdagslige tralten, men også at barna fortsatt er såpass små at de må ha barnevakt hvis vi skal noe sted. Vi har ikke så mye familie rundt her som kan stille opp. Det kan nok være en idè å henge opp en lapp i et forsøk på å finne en fast barnevakt.

Igjen, tusen takk for nyttige tips!

Skrevet

Samboeren og jeg har begynt å spille golf sammen. Vi har jo ikke barn, men vi er ikke så mye sammen når han jobber så det er godt å ha en slik hobby. Da får vi tid til å snakke, kommer oss ut og har en felles hobby/interesse.

Skrevet
Problemet vårt er vel ikke bare det at vi automatisk blir gående i den samme, hverdagslige tralten, men også at barna fortsatt er såpass små at de må ha barnevakt hvis vi skal noe sted. Vi har ikke så mye familie rundt her som kan stille opp. Det kan nok være en idè å henge opp en lapp i et forsøk på å finne en fast barnevakt.

Om dere vurderer klatring, så sjekk med klatreklubben när dere om det finnes barnepass der =)

Vet jo at mange av disse treningssentrene har det, og ofte er klatreklubber i samarbeid med dem (når det gjelder innendörs klatring da vel og merke)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags interesser dere har, eller hvor dere bor. Men om dere er glad i naturen kan dere orientere i nærmiljøet. I Oslo og omegn har egne klubber lagt ut masse poster til mosjonsorientering. Man trenger ikke være topptrent, og tar man få poster om gangen kan barna være med også.

Gjest -Maggie-
Skrevet

Sjekk om treningssenteret hos dere har barnepass!

Skrevet

Noen forslag:

*Fiske

*Gå kveldsturer

*turer i skogen (ta med matpakke og lommelerka/termosen)

*fekting

*klatring

*hyttetur

*sykle

*trene sammen

*lage middag sammen og spille noen spill en helg

*ta et kurs sammen (hva som helst)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...