Gå til innhold

(bil?)ferie som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid og min mann og jeg har lyst til å ta en ferietur i høst. Ca når jeg er 5-6 måneder på vei.

Vi har kun en uke til disposisjon.

Vi har foreløpig tenkt at bil er tingen, for da har jeg alltid et sted å hvile beina (synes det blir for slitsomt å traske gatelangs i en by nå), men er absolutt åpen for forslag som innbærer en kort flytur også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange fine steder å kjøre til. :)

Jeg var 6 mnd på vei da eksen og jeg dro på bilferie, men jeg satt med bena rett ned i nesten 10 timer totalt. Vi hadde 6-7 stopp underveis, to til måltider og resten ene og alene fordi jeg ikke har selskapsblære. :sjenert: Da vi kom frem til hotellet hadde jeg to tømmerstokker til ben. På veien hjem gjorde jeg alt anderledes, og det gikk helt fint. :)

Men å sitte med bena på dashbordet er lurt. Ta pauser så du får gått litt, eller lagt deg bak i bilen. Ellers er det bare å kjøre dit dere ønsker, og gjøre som dere pleier på bilturer. Om dere velger en (øde) destinasjon i Norge, kan det være smart å ha med dopapir om du trenger hyppige pauser. Doene på rasteplassene her i landet er et kapittel for seg selv. :eeeh:

Skrevet

Vi bor på en "øde plass i Norge", så vi tenkte definitvit utlandet. Dannmark eller Tyskland..

Men takk for tips om tømmerstokkbein. Jeg har ikke hatt noen plager ennå, så jeg tenkte liksom helt på den biten.

Skrevet

Kan absolutt anbefale Tyskland - der har du storbyer og smådorfer, liv og röre og helt rolig =)

Skrevet

Vil slå et slag for England jeg da, og Nord Irland. Utrolig fint, hyggelige mennesker, mye å finne på. Reis til en av byene: York, Birmingham, Leeds eller Belfast.

Fra der kan dere ta kortere kjøre eller bussturer ut av byene til forskjellige steder dere har lyst til å se:)

Vi skal på en langhelg til England i høst, blir sikkert siste ferien på ganske lenge.

Skrevet
Kan absolutt anbefale Tyskland - der har du storbyer og smådorfer, liv og röre og helt rolig =)

Begynner å helle dit vi også. Et sted vi kan dra med egen bil uten å måtte ta ferge (jeg blir dårlig nok på båt til vanlig-- så..) Og så kan vi kanskje kjøpe litt rimeliger babyutstyr der..??

Min kjære vil nok gjerne til en liten dorf. Kanskje oppleve litt førjulsstemining? Noen gode tips for romatiske dorfer? Gjerne ikke for langt sør (pga kjøringen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...