Prinsesse på erten Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 (endret) Vi er så "heldige" å ha oppdaget fukt på badet og må derfor raskt komme i gang med oppussingen. Det er mange viktige og store valg som skal tas på veldig kort tid, men jeg tror vi nå vet hvordan vi vil ha det. Her er inspirasjonen. Saken er bare at vi er usikre på hvordan vi får en vegg ala den hvite hvor vasken står. Jeg har lest at man kan bruke våtromsplater med våtromsstrie og maling, men jeg lurer på om ikke finishen da kan se litt billig ut. Noen som har erfaring med badevegger uten fliser? Gode ideér? Endret 28. august 2008 av Prinsesse på erten
Gjest Zia Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Vi har akkurat slike vegger. På den delen av veggen som er nærmest dusjen er det smøremembran. For å få til en helt glatt overflate måtte vi helsparkle veggene med våtromssparkel, og deretter male med våtromsgrunning og -maling. Det er litt arbeid, men resultatet blir veldig bra. Det er fint og jevnt, og ser på ingen måte billig ut.
Prinsesse på erten Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 Vi har akkurat slike vegger. På den delen av veggen som er nærmest dusjen er det smøremembran. For å få til en helt glatt overflate måtte vi helsparkle veggene med våtromssparkel, og deretter male med våtromsgrunning og -maling. Det er litt arbeid, men resultatet blir veldig bra. Det er fint og jevnt, og ser på ingen måte billig ut. Det høres ut som en god idé Har dere fliser i dusj-sonen?
Gjest Zia Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Det høres ut som en god idé Har dere fliser i dusj-sonen? Ja, vi har fliser i dusjsonen, og slette, malte vegger ellers. Det er forresten bare de to veggene som er nærmest dusjsonen, og som dermed har smøremembran (som jo gir en veldig ujevn overflate), som er helsparklet. Den tredje veggen har bare malte gipsplater. Av rengjøringshensyn var jeg først litt skeptisk til at veggen toalettet henger på ikke skulle være flislagt. Men jeg har funnet ut at malte vegger er mye mer vaskbare enn flislagte vegger i og med at man jo slipper fugene.
Prinsesse på erten Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Ja, vi har fliser i dusjsonen, og slette, malte vegger ellers. Det er forresten bare de to veggene som er nærmest dusjsonen, og som dermed har smøremembran (som jo gir en veldig ujevn overflate), som er helsparklet. Den tredje veggen har bare malte gipsplater. Av rengjøringshensyn var jeg først litt skeptisk til at veggen toalettet henger på ikke skulle være flislagt. Men jeg har funnet ut at malte vegger er mye mer vaskbare enn flislagte vegger i og med at man jo slipper fugene. Så fint du sier at løsningen fungerer fint i forhold til rengjøring også. Jeg er vant med fliser på bad og alltid litt skeptisk til nye løsninger. Veldig kjedelig å oppdage at badet som kostet x-antall tusen av en eller annen uforutsett grunn ikke fungerer i praksis. Har du tilfeldigvis noen flere tips? Jeg regner med at det er en masse vi uerfarne ikke tenker på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå