Gå til innhold

Ekle ting i matvarer

Fremhevede innlegg

Gjest Nishiki
Skrevet

Slike meldyr. Ufattelig irriterende for de sprer seg jo så fort. Og en snegl inni jordbæret mitt, men det er vel straffen for å kjøpe usprøytete bær ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det ligger antakelig mer næring i larver enn i papirbiter

Jeg har forresten masse larver på blomkarsen min, hvis noen er interesserte. Selv har jeg tenkt å la dem bli sommerfugler i fred.

Endret av mysan
Skrevet
Larve i salat er egentlig en bra ting, det betyr at salaten er odlet i jord og ikke i stenull :Nikke:

Ellers er insekter fulle av proteiner og dersom vi alle spiste innsekter ville det være mer enn nok mat til oss alle - har jeg lest ett eller annet sted en eller annen gang. Vi måtte kjempe litt med edderkoppene antakelig, men vi kunne jo alltids spist dem også

:)

Skrevet

For å si det sånn: Det er vel bedre å finne en hel larve i en frukt enn en halv larve... :gjeiper:

Gjest TittTitt
Skrevet

Det må bare nevnes at jeg drømte i nattat jeg fant en sånn mel-larve :P

Skrevet

Jeg er ikke særlig redd for insekter og larver i maten, har fått en bille i frokostblandingen en gang, men spiser fortsatt frokostblanding.

Frossenpizza av et bestemt merke spiser jeg derimot aldri etter at en bit jeg fikk i munnen hadde en umiskjennelig smak av tyggis. Det var ekkelt det.

Gjest Elastica
Skrevet

For øvrig synes jeg innholdet i laksepølser inngår i kategorien "ekle ting i matvarer".

Det vil si vasket laks for at laksesmaken skal bli borte.

Gjest Nishiki
Skrevet
For øvrig synes jeg innholdet i laksepølser inngår i kategorien "ekle ting i matvarer".

Det vil si vasket laks for at laksesmaken skal bli borte.

Hmm?

Skrevet (endret)

For ca ti år siden kjøpte jeg en pakke boller på rimi til barna.Datteren skulle til å sette tennene i bollen da jeg oppdaget en halv rullings!!!Den satt godt fast....røyking mens man lager mat???Herregud!!!Gikk tilbake,fikk handlelapp på 200 kr og en ny bollepakke...bollene takket jeg nei til :gjeiper:

Endret av Honey Bee
Skrevet

Fant masse larve i en nøte pose. Jeg gikk tilbake til butikken, og da sjekket de det opp. Det visste seg at alle posene innhold larve!!! Fikk selvfølgelig pengene tilbake, men jeg kommer aldri til å kjøpe nøtter mere!! En vennine av meg fikk mange larver i juicen sin! Da hun gikk tilbake til butikken visste det seg at det hadde gått hull på en juicepakke, slik at det hadde blitt fukt over alle andre juicepakkene, og dermed hadde larvene krøpet inn i dem. Men lure på hva dere mene med larve i mel? Hvorfor er det så vanlig? Er det noe man må sjekke hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...