pittie Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 En larve i pistasjenøtten min.. Hater slike kryp å fy hvor ekkel den er! Tok å sendte en mail til produsent. Tidligere har jeg funnet en plastbit i grandiosaen.. Hva har dere funnet av rare ting i matvarer/drikkevarer? Og hva gjorde dere?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg har funnet en syltestrikk i kroneis og binders i focaccia. Klagde på bindersen siden det var på restaurant, og slapp å betale (den var en del av et tapasmåltid - ikke gratis før-maten brød (ikke at det hadde vært noe bedre, altså)). Kroneisaffæren skjedde da jeg var liten, så husker ikke om noe ble gjort.
Regndråpe Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Har heldigvis aldri opplevd noe slikt!! Men det er jo ikke lenge siden vi leste om den stakkars jenta i Sverige som måtte har psykologhjelp fordi hun fant en død mus i potetgullposen sin! Link *Grøss*
Gjest TittTitt Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Er ikke sånn store greier jeg fant, men fant et hårstrå i kjøttkakene fra fjordland. Sendte kake, og fikk en giro i posten på 250 kr! Ja takk
Gjest misa Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Mye rart er funnet her i gården, men jeg tror at hysteriet vårt rundt insekter i maten er godt overdrevent (også hos meg, hehe). Vi tåler jo ingenting lenger her i Vesten, mens 5 milliarder i verden har insekter og andre uhumskheter i sin daglige kost... Jeg har gjennom årenes løp (nå hørtes jeg gammel ut...) funnet: melormer i knekkebrød, plastbiter i Grandiosa, beinrester i pølser, larver i melprodukter, plast i blodpudding, og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta. -misa
flYflax Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Jeg fant engang larver i go'morgen frokostblanding, ALDRI mer frokostblanding da gitt... Jeg er veldig sær og var på slikt, og hater småkryp og virvelløse dyr.
Gjest Gaia Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 (endret) Vi fikk en nokså stor, fet og lysegrønn larve i salaten vår i en fornøyelsespark i sommer. Jenta bak disken sa blidt at det skulle hun fikse, og og begynte å fiske etter larven med en gaffel... Men jeg trengte ikke bli så veldig sint før hun tilbød oss pengene tilbake for alle de tre salatene vi hadde kjøpt... Det morsomste var vel egentlig at hun ropte skingrende til sine kolleger at "æsj, de har fått en larve i salaten, se her, da!!!" Alle kundene i køen bak oss fikk selvsagt med seg budskapet. Ellers har jeg ikke opplevd å få så mye ekkelt i maten, bortsett fra hår i pizzaen og en plastbit i en eller annen ferdigmiddag en gang for lenge siden. Endret 28. august 2008 av Gaia
Gjest Sisu Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Æsj, æsj, æsj! I Italia en gang fant jeg et laaangt svart hår i en pizza - noe kokken hadde. Tilkalte kelneren som gav kokken en overhøvling på flammende rasende italiensk, det var fascinerende å høre på. Og ny pizza fikk jeg også....
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Hadde kjøpt et sånt taco dinner kit en gang. I glasset hvor det skulle ha vært salsa, var det kun en liten klump med jord + litt inntørkede salsarester, og en muggen lukt. Vet ikke om det var salsaen som etter lang tid hadde blitt sånn, eller hva som hadde gått galt :klø:
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Negl med hudbit i en rosinbolle fra de der bollene i pose som du får kjøpt ferdig i butikken. Lite rart rundt "skrukkedyrliknende" dyr i en nudelpakke fra Yum Yum. Beinbit i Grandiosa. En hel jungel av maurlignende småkryp i en uåpnet pose med pastaskruer fra Eldorado.
Amalie_85 Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 æsj....hvorfor leser jeg slike tråder??? men jeg sjekker mel og slike ting før jeg tar fra det. er redd det skal komme småkryp herfra og jeg.
mustapippuri Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 Larve i pistasjnøtter og salat har jeg og opplevd, flere ganger.
BrunetteBarbie Skrevet 29. august 2008 #13 Skrevet 29. august 2008 æsj....hvorfor leser jeg slike tråder??? ja hvorfor? nå angrer jeg selv, men måtte lese innlegget under og Larve i pistasjnøtter og salat har jeg og opplevd, flere ganger. æsj. noe så ekkelt. jeg spiser ofte salat og pistasjenøtter. finner jeg en larver tilter jeg.
Serenity88 Skrevet 29. august 2008 #14 Skrevet 29. august 2008 Fant lønnslipp til en dame i brødet fra Rema en gang jeg Verste var at navnet var leselig Så sendte brødet/lappen og fikk telefon ifra sjefen som beklaget alt! Hun som hadde kastet lønnslippen sin oppi deigen fikk visst sparken (hun var ikke fornøyd med lønna). Vi fikk en gigantisk marsipankake og pengene tilbake for bryet 1
Gjest Helen Parr Skrevet 29. august 2008 #15 Skrevet 29. august 2008 (endret) Mye rart er funnet her i gården, men jeg tror at hysteriet vårt rundt insekter i maten er godt overdrevent (også hos meg, hehe). Vi tåler jo ingenting lenger her i Vesten, mens 5 milliarder i verden har insekter og andre uhumskheter i sin daglige kost... Jeg har gjennom årenes løp (nå hørtes jeg gammel ut...) funnet: melormer i knekkebrød, plastbiter i Grandiosa, beinrester i pølser, larver i melprodukter, plast i blodpudding, og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta. -misa Jeg tror også hysteriet rundt inntak av insekter er vel overdrevet. Selv spiser jeg både reker og krabbe - dyr som lett kan plasseres i samme kategori som biller og andre landinsekter. For øvrig har jeg funnet larver og mark i økologisk müsliblanding, noe som ikke var særlig uvanlig i henhold til produsenten. Økologiske produkter er ikke sprøytet og det vil etter ett visst tidspunkt uansett utvikle seg slike dyr i den type mat. Derfor har økologiske melprodukter langt kortere holdbarhetstid enn de ikke-økologiske produktene som blir sprøytet. Alt i alt inneholder stort sett melmark mel. Det er den grusomme konsekvens av ensidig kosthold. At man har funnet benrester i pølser overrasker meg ikke det minste - det ville overrasket meg dersom du ikke hadde funnet det. Og forresten; lønnsslipp. Endret 30. august 2008 av Helen Parr
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #16 Skrevet 30. august 2008 Fikk en gang en stor hvit knapp i hamburgeren, mellom kjøttet og brødet, på en hamburgersjappe... Fikk "bare" ny burger.....
Gjest misa Skrevet 30. august 2008 #17 Skrevet 30. august 2008 Fant lønnslipp til en dame i brødet fra Rema en gang jeg Verste var at navnet var leselig Så sendte brødet/lappen og fikk telefon ifra sjefen som beklaget alt! Hun som hadde kastet lønnslippen sin oppi deigen fikk visst sparken (hun var ikke fornøyd med lønna). Vi fikk en gigantisk marsipankake og pengene tilbake for bryet -misa
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #18 Skrevet 30. august 2008 En gang fant jeg mark i en ferdiggrillet kylling fra en dagligvarekjede. Jeg trodde det var fett, og skulle skrape det bort med fingeren, men da jeg kom borti det gikk det jaggu for egen maskin.
mysan Skrevet 30. august 2008 #19 Skrevet 30. august 2008 Larve i salat er egentlig en bra ting, det betyr at salaten er odlet i jord og ikke i stenull Ellers er insekter fulle av proteiner og dersom vi alle spiste innsekter ville det være mer enn nok mat til oss alle - har jeg lest ett eller annet sted en eller annen gang. Vi måtte kjempe litt med edderkoppene antakelig, men vi kunne jo alltids spist dem også
Gjest Helen Parr Skrevet 30. august 2008 #20 Skrevet 30. august 2008 Jeg tror faktisk jeg foretrekker larver fremfor lønnslipper, dersom jeg skulle vurdert et alternativt kosthold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå