Gå til innhold

Har dere begynt med julegavene?

lillesky

Anbefalte innlegg

Synes jeg har gjort det godt i år. Pappa, som pleier å være helt umulig å kjøpe til, skal få grillkoffert! Sånn med aliminium utenpå og masse proft grillutstyr inni. Kanskje faren til samboer også skal få en slik. Lurer på om Pappa også skal få "No contry for old men" på dvd, siden han har hatt så lyst å se den.

Ellers blir det nok storhandel på polet. Brødre og svogere er vanskelige å kjøpe til, så det er godt mulig det blir god cognac på de. Og kanskje parfyme, (etter å ha hørt med deres respektive såklart), bare sånn at det blir litt mer personlig.

Menn er generelt kjempevanskelige å kjøpe til synes jeg! For ikke å snakke om samboer, der er jeg ihvertfall blank!

Vet at noen av niesene mine skal få sølvsmykker, og en liten ting til. De minste får kanskje øredobber eller noe. Vil ikke kjøpe noe sånt plastikklekedritt til de, det har de tonnevis av fra før.

Nevøene mine blir det litt verre med. Noen som har forslag til gutter i alderen 2-15 år?

Da har vi søstre/svigerinne, mamma og svigermor igjen. Og en god veninne, men jeg tror hun skal få en bok jeg vet hun ønsker seg.

Da jeg bodde hjemme og nært store deler av familien var det ikke så vanskelig, for da snappet jeg opp ting de sa de kunne tenkt seg iløpet av året og skrev det ned. Men nå snakkes vi ikke ofte, og jeg må ofte bare gjette meg til ting.

Men jeg må si jeg glede meg minst like mye til å kjøpe gavepapir og fint bånd. Halve gleden er å pakke inn presangene.. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier alltid å lage drops og karameller i forskjellige former og smaker og farger og gi sammen med gaver. Har pleid å spare på syltetøyglass fra hele året, pluss at jeg har gått til gjennvinningstasjonen og spurt om jeg kunne få hente syltetøyglass som ikke er knust, pleier som regel å få lov til det. Så pynter jeg glassene med klistremerker og glansbilder eller glassmaling. Og legger dropsene og karamellene oppi. Og vips, en kjempefin gave.

I år tror jeg at jeg må gjenta suksessen fra i fjor å gi hjemmelagede drops og karameller på glass + dikt m/bilde i ramme.

Jeg tok bilde av meg og personen som skulle få gaven og skrev et dikt som jeg visste at betydde noe for personen. Og vips, det var også en kjempefin gave.

Og når man er student og ikke har råd til å gi bort gaver for flere tusen kroner er det et veldig fint og billig alternativ til ting å gi bort.

Jeg lagde også noen smykker til venninner som jeg ga bort. Folk blir glade av å få hjemmelagde ting. Og spesielt hjemmelagde ting som smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigermor får blender iallefall :)

Er enig i at mannfolk er vanskligere å kjøpe til. Til min kjære tenkte jeg å kjøpe ei klokke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filur:

Angående julegavetips til gutter, så er Lego en sikker vinner. Eller f.eks bilbane, leker ifra filmer som har gått på kino (sønnen min på snart 6 er helt hekta på Cars-effekter f.eks), leker med riddere og borger, brettspill, dvd-filmer..

Synes det blir verre å kjøpe til gutta når de er 13-15 år, da er de liksom i en midt i mellom-alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filur:

Angående julegavetips til gutter, så er Lego en sikker vinner. Eller f.eks bilbane, leker ifra filmer som har gått på kino (sønnen min på snart 6 er helt hekta på Cars-effekter f.eks), leker med riddere og borger, brettspill, dvd-filmer..

Synes det blir verre å kjøpe til gutta når de er 13-15 år, da er de liksom i en midt i mellom-alder..

Dette er nok gode ideer til litt yngre gutter ja :) Til de som er litt eldre: Spill, DVD-er (i såfall bør du vite hva de liker da ;) ), evt. gavekort på dette... Bjørn Borg bokser?

Broren til samboer er 17 og synes det er dritkult når jeg kjøper klær til han (men da bør man jo vite stil/str)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noen julegaver enda, men har såvidt begynt å tenke litt...

Pappa skal få et MAC knivsett i allefall, siden han liker å lage mat... Det er stort sett det eneste jeg er sikker på.

En god idé til de som har alt er jo billetter til kino, revy, teater, evt gavekort på å gå ut å spise eller noe sånt...

Lurer på om det blir billetter til et eller annet til svigers i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt på julegavene! Jeg har kjøpt ubehandlede trefat som jeg skal male og lage noe fint med. Oppi fatene skal jeg sette ting som vin, god kaffe, julekaker, lys, røkelse osv. Dette blir gave til mine og samboers foreldre og besteforeldre på begge sider. Til småsøsknene våre har jeg ikke begynt å tenke på noe særlig enda, det blir nok enten filmer eller gavekort.

Trodde jeg skulle komme til å spare penger på å lage litt selv, men det ble en pen sum av det også. Hobbyting er visst ikke så veldig billig.. men jeg koser meg veldig med det da!

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage gaver. I fjord lagde jeg noen julefat med decupage. Lager også brente mandler og såper. Populære gaver :jepp:

Gaver som har blitt gitt og blitt godt mottatt de siste årene :jepp: :

Farmor:Faffi og kaffikopp + sjokolade, lys, sevietter, bilder, bøker

Mormor og morfar: Tranpiller (møllers dobbel, for de vil ha noe som de kan bruke og ikke stue inn i et skap), dvd, lys, servietter og skrapelodd

Mamma og pappa: Vin, vin og atter vin...de ønsker seg bare vin, men får somregel noe annet også..Cd, dvd, bøker, kinobilletter, skrapelodd

Min bror og damen: kinobilletter, dvd, blender, brødbakemaskin...

Svigers: Øl!! Bestikk, dvd

Sambos brødre: Kinobilletter, klær, dvd osv..

Venner: Kinobilletter, gøye spill, klær, dvder, cder

Det går mye i det samme, men enkelt og greit!!!! =)

I år skal jeg prøve å lage tovete ullhjerter for å henge i vinduer og på juletre. Kransekakekurver. Brente mandler. Og såper. Gleder meg til å sette i gang!!! :jepp: =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage gaver. I fjord lagde jeg noen julefat med decupage. Lager også brente mandler og såper. Populære gaver :jepp:

Gaver som har blitt gitt og blitt godt mottatt de siste årene :jepp: :

Farmor:Faffi og kaffikopp + sjokolade, lys, sevietter, bilder, bøker

Mormor og morfar: Tranpiller (møllers dobbel, for de vil ha noe som de kan bruke og ikke stue inn i et skap), dvd, lys, servietter og skrapelodd

Mamma og pappa: Vin, vin og atter vin...de ønsker seg bare vin, men får somregel noe annet også..Cd, dvd, bøker, kinobilletter, skrapelodd

Min bror og damen: kinobilletter, dvd, blender, brødbakemaskin...

Svigers: Øl!! Bestikk, dvd

Sambos brødre: Kinobilletter, klær, dvd osv..

Venner: Kinobilletter, gøye spill, klær, dvder, cder

Det går mye i det samme, men enkelt og greit!!!! =)

I år skal jeg prøve å lage tovete ullhjerter for å henge i vinduer og på juletre. Kransekakekurver. Brente mandler. Og såper. Gleder meg til å sette i gang!!! :jepp: =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så vidt det er. Men tror jeg skal prøve å revidere gavelisten min litt og først. Tror det blir en del gavekort i år og så blir det litt mindre og billigere gaver. Men jeg gleder meg virkelig til å handle :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt selve handlinga, men jeg har satt opp liste og peilet ut hvor jeg skal handle. Jeg blir å bestille endel gaver over nett, så jeg begynner vel å handle i løpet av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å handle enda, men har starta og planlegge litt hva som skal i hus. Jeg hater å stresse i butikker i desember, og i år så får vi jo smått også i november så planen er å være ferdig i god tid før termin. Men jeg skal ikke pakke inn noe før i desember, det er juleoppgave det - julemusikk og duften av nybakt julebakst hører med når man pakker inn gaver!

Synes det er litt vanskelig... Har foreløpig veldig lite klart. Småtten kommer til å gi innrammet bilde av seg selv til besteforeldre/oldeforeldre/tanter/onkel - så den er ganske så klar ;)

Tenker vi gir foreldrene mine og svigers billetter til teater/konsert... må bare finne noe som passer. De har jo alt så slike gaver er egentlig det beste.

Besteforeldrene mine vurderer jeg å gi noe hjemmebakt og kanskje en flaske med noe sterkt... Har vurdert julekurv, men de er så flinke til å handle alt før jul så ;)

Gudsønnen min får sølvteskje som alltid, og i tillegg en t-skjorte fra Threadless.

Venner får hjemmelaget snop på glass og en pose god kaffe/te - det har blitt tradisjon, og alle blir glade for noe de slipper å finne skapplass til ;)

Søsken er alltid vanskelig, så der har jeg ingen aning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kjøpe konfektesker med belgisk konfekt til noen tanter og onkler som jeg kjøper til. Ellers skal jeg kjøpe 3 liters pumpekanne til kaffe til svigers. Når det er mange på besøk hos dem om gangen, noe det ofte er, er kaffekanna deres alltid tom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnneShirley

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, men jeg har begynt å planlegge.

Liker ikke å stresse med sånt i desember, da vil jeg bake og kose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, men jeg har begynt å planlegge.

Liker ikke å stresse med sånt i desember, da vil jeg bake og kose meg :)

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt, fikk tovet en rosa blånisselue(til ei pie som nekter å gå med noe anna enn rosa) med matchende veske i går. Har ei strikkeliste som er lang som et vondt år, en del er heldigvis påbegynt da :) Har foreløpig ikke kjøpt noen ferdige gaver, bare en kalender som det skal settes inn bilder i. Prøver å holde igjen litt på å havne i julemodusen til jeg er ferdig med studiene i midten av november, og heller kose meg med det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...