janne84 Skrevet 30. august 2008 #21 Skrevet 30. august 2008 hva kjøper dere til: - 15 år gammel gutt - 15 år gammel jente - bestemødre - mødre\fedre
Bomull Skrevet 30. august 2008 #22 Skrevet 30. august 2008 (endret) Det kommer ann på pris, men musikk og film er vel alltid populært hos tenåringer? Evt gavekort på klær. Bestemor: Hjemmelaget mat (sylte, syltetøy, sild, julekaker osv), strikket sjal, pene skjerf, klær, vin bok osv Mødre: smykker, klær, vin, spa, ting til aktiviteter de liker, hjemmelagde ting Fedre: Fiske og jaktutstyr, andre aktivitetsting, cognac, whiskey, klær, verktøy Endret 30. august 2008 av Sunshine
Nigo-san Skrevet 30. august 2008 #23 Skrevet 30. august 2008 Julegaver?? Her har man såvidt begynt å komme i hverdagsmodus etter sommerferien, og så begynner folk å mase om julegaver ? Nei, jeg sverger til min vanlige taktikk: panikkshopping i midten av desember. Veldig effektivt. Dessuten kjøper jeg til færrest mulig- ingen gaver "oppover" og ingen gaver til barn i slekta over 15 (med unntak av egne barn, da). Sånne "må kjøpe ett eller annet dill fordi jeg må kjøpe noe"-gaver gidder jeg ikke bry meg med lenger- verken på giversiden eller mottakersiden.
janne84 Skrevet 30. august 2008 #24 Skrevet 30. august 2008 Det kommer ann på pris, men musikk og film er vel alltid populært hos tenåringer? Evt gavekort på klær. Bestemor: Hjemmelaget mat (sylte, syltetøy, sild, julekaker osv), strikket sjal, pene skjerf, klær, vin bok osv Mødre: smykker, klær, vin, spa, ting til aktiviteter de liker, hjemmelagde ting Fedre: Fiske og jaktutstyr, andre aktivitetsting, cognac, whiskey, klær, verktøy vil prøve å gjøre det billigst mulig. Har 30 stk å kjøpe til... Er dessverre ikke noe kokk. Om bestemor lager sine egne syletøyer.. men var gode forslag.. Hverken mor eller bestemødrene våres drikke vin.. er vanskelige folk å kjøpe til..
Serenity88 Skrevet 30. august 2008 #25 Skrevet 30. august 2008 Hva med bilder? Du tenkte jo å lage et fotoalbum om bestefaren din? Kanskje det kan være julegave? Jeg skal forresten gi dvd-spiller til mammaen min (hun har bursdag i desember, så hun får en liten gave og en stor gave siden jeg er student), ikke en dyr spiller, bare en helt ok uten mulighet til å ta opp, hun har aldri hatt dvd-spiller så regner med hun blir fornøyd
Bomull Skrevet 30. august 2008 #26 Skrevet 30. august 2008 Skjerf/sjal er veldig populært i år, og det har vel alltid vært populært blant de eldre. Man får masse flotte skjerf i alle kjedebutikker til en billig penge nå. Hva med bøker? Pocketbøker koster bare 100-lappen.
janne84 Skrevet 30. august 2008 #27 Skrevet 30. august 2008 album skal jeg lage.. og sjal er ikke dumt Farmor skal få noe enkelt og greitt. For hun gir vekk presanger som hun får. Et år fikk hun en paraply (som hun sa hun ønsket seg) og andre saker. Gjett hva jeg fikk i bursdagspresang noen mnd etteR? - joda paraplyen som hun fikk i julegave....
Bomull Skrevet 30. august 2008 #28 Skrevet 30. august 2008 Da anbefaler jeg at du gir henne en skikkelig god parfyme du ønsker deg
Bomull Skrevet 30. august 2008 #30 Skrevet 30. august 2008 Nei det ville jo vært typisk at et kusine eller tante fikk den i stedet Men hva med en eske konfekt?
Serenity88 Skrevet 30. august 2008 #31 Skrevet 30. august 2008 Konfekt er bra Særlig hvis man deler jul med de som får
mia83 Skrevet 30. august 2008 #32 Skrevet 30. august 2008 Nei det ville jo vært typisk at et kusine eller tante fikk den i stedet Men hva med en eske konfekt? Hehe... mannen min ga bort en eske konfekt i julegave til sin bestemor et år.. mannen min har bursdag i februar, og han fikk den samme gaven tilbake... i det samme papiret.. Derfor får hun en julegruppe hvert år.. den får hun iallefall ikke gitt videre..
Bomull Skrevet 31. august 2008 #33 Skrevet 31. august 2008 Blomster må være en god ide til bestemoren din Janne84?
estrella Skrevet 31. august 2008 #34 Skrevet 31. august 2008 Det har faktisk ikke falt meg inn å kjøpe julegaver allerede. Jeg elsker å handle gaver, men starter nok ikke før i slutten av november. Er noen gaver jeg bør starte å tenke på, for de skal sendes i posten(en til usa..).
The Kitten Skrevet 31. august 2008 #35 Skrevet 31. august 2008 Hei. Nei, jeg har ikke begynt med julegavene enda. Jeg begynner aldri før i desember, men så har jeg bare fire stykker jeg skal kjøpe gave til da. Det er gjort på en formiddag. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 31. august 2008 #36 Skrevet 31. august 2008 har ikke begynt men skal begynne denne mnd. har en haug med utgifter før jul så skal bli ferdig med gavene i god tid. men de skal ikke pakkes inn før desember mens jeg hører på julemusikk og kjenner lukten av klementiner og pepperkaker
Gjest Bond Skrevet 31. august 2008 #37 Skrevet 31. august 2008 Jepp, har startet allerede. Jeg er som oftest ferdig i midten av oktober Men det er betraktelig koseligere enn å besøke shoppingsentere i desember.
Humleblomst Skrevet 1. september 2008 #39 Skrevet 1. september 2008 men de skal ikke pakkes inn før desember mens jeg hører på julemusikk og kjenner lukten av klementiner og pepperkaker Ja slik skal det gjøres! Har som oftest kjøpt de gavene til de jeg "bestemmer" over i løpet av oktober, kanskje november. Sambo derimot har tidligere nektet å forholde seg før like oppunder jul. Så da har vi hatt panikkshopping til hans foreldre, bestemor og tre søsken med følge i midten av desember. I år har jeg satt foten ned og tvunget ham til å være med å skrive julegaveliste, det gjorde vi nå i helgen. Bare en ca liste der vi har peilet ut en del gaver og hvilken type gave vi vil gi. Så nå er det innkjøp neste, er kjekt å kunne snuble over noen skikkelige salg før prisene går opp i desember. Og jeg må innrømme at det "tilfeldigvis" ble litt julepapir, klementiner og julemusikk i slutten av november i fjor også, bare fordi jeg "måtte". Gavene skulle jo til utlandet...
Gjest Skrevet 2. september 2008 #40 Skrevet 2. september 2008 Jeg tenkte jeg skulle starte snart på gavene som skal lages. Regner med at besteforeldrene på begge sider får gaver som er hjemmelagd + en vin eller noe slikt. Foreldrene mine skal få bilder av meg som en fotograf venn av meg tok og broren min er jeg ikke sikker på enda, muligens penger eller noe til leiligheten om han flytter innen jul. Søskenene og foreldrene til sambo derimot, der har jeg ikke tenkt noe engang. Han har jo også to par foreldre og 4 søsken, så det blir jo litt der. Regner med at det blir noe fotballustyr til han ene, parfyme til ene søstra, muligens gavekort på et senter eller sminke foretning til andre søstra og muligens noe fra outland e.l. til siste broren. Men foreldre har vi ikke peiling på, er ikke så god på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå