PoisonIvy Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hvor får jeg kjøpt wasabi og hva, annet enn sushi, kan det brukes til?
pittie Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Du kan kjøpe på feks scan asian shop, enten i pulver eller i flytende form. Jeg foretrekker pulverform da jeg gjerne bruker litt som krydder i mange av rettene mine. Og lage dressing av det. Kan brukes til mye rart Wasabi martini er jo noe? smaker rart foresten.. Og wasabiiskrem er visstnok noe og.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Finner det ofte på butikker som Mega, Ultra ol. Jeg blander den på tube med matlagingsyoghurt og har en klatt ned i generelt grønnsakbaserte supper, tomatbaserte fiskesupper, litt krydrede linse/erter supper ol.
kaprifolen Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Får det på meny, og selvsagt i de fleste asiatiske butikker.. Kjempegodt å bruke på risen, også kan man få kjøpt wasabierter som et nydelig småsnacks, og (sunnere?) alternativ til f.eks chilinøtter!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Bare for å være vanskelig så MÅ jeg påpeke at det som blir solgt i butikker som oftest ikke er ekte wasabi. Stort sett er det pepperrot, sennep og farge. Wasabi er dyrt, og det er ikke rent lite sjeldent at resturanter bruker falsk vare selv. ...godt er det alikevel. Du finner pulver eller paste i de fleste større matvareforetninger. Jeg liker wasabi i saus til fisk, til nøtter (min mann lager en saus med peanøtter og wasabi som er helt fantastisk), som en liten spiss i supper som tåler å ha litt ekstra spark, og i dip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå