-Butterfly- Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Heisann! utover høsten skal jeg gå på skole to kvelder i uken. i tillegg skal jeg jobbe kveld to dager i uken, kun EN dag er jeg ferdig på jobb kl 16. hva i allverden gjør jeg med middag da??? de to dagene på skole, må jeg reise hjemmefra ca kl 16, de dagene jeg jobber kveld ca 15.30..... men jeg orker da ikke lage en skikkelig middag kun til meg selv kl 15 om dagen??? det er jo heller ikke særlig sundt med middag kl 22 om kvelden... hva skal jeg gjøre? min samboer jobber dagtid, så vi får jo aldri spist middag sammen.. trenger tips!!!!
Gjest -Maggie- Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Hvorfor orker du ikke å lage ordentlig mat til deg selv klokka 15? Jeg ville uansett tatt med meg mat på jobb/skole, enten varmmat hvis det finnes mikro der, eller noe som er greit kaldt.
-Butterfly- Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Hvorfor orker du ikke å lage ordentlig mat til deg selv klokka 15? Jeg ville uansett tatt med meg mat på jobb/skole, enten varmmat hvis det finnes mikro der, eller noe som er greit kaldt. ...fordi jeg er fryktelig dårlig til å lage mat,hehe.... min samboer står som regel for det. i tillegg synes jeg at det er for tidlig å spise middag kl 15. men jeg får kanskje venne meg til det... har også litt problemer med magen, så et stort middagsmåltid før jeg skal på skole\jobb kan være litt risky....
Gjest -Maggie- Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Du trenger jo ikke å spise så mye av gangen, eller så avansert. Lag litt mer mat, og del det opp i 2-3 porsjoner som du spiser fra kl 15 og utover. Kok ris eller pasta, stek kjøtt og grønnsaker... Lag en salat... Et eller annet.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Det er mye forskjellig du kan spise før skole/jobb. Hva du velger å kalle det, lunsj/middag eller whatever, har vel ikke så mye å si? Du kan steke grønnsaker og kylling, og vips har du en god wok. Eller du kan steke rundstykker og koke egg, og du har et varmt måltid som ikke nødvendigvis er "middag." Du kan lage pastasalat og ta med deg osv. Mye du kan gjøre hvis du gidder
-Butterfly- Skrevet 28. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2008 tusen takk for tips:-) tror jeg må prøve å lage mat som kan varmes opp igjen, evnt fryse ned, da blir det litt lettere! og pastasalat\vanlig salat er slettes ikke dumt! tar gjerne imot enda flere tips om noen kommer på noe!
happyhappy Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 jeg foreslår også å lage middag på forhånd (restemat f eks) som du tar med deg bare. Ellers foreslår jeg shake? Protein/karbo shake. Det er en form for måltidserstatter, og kan være en veldig lettvint og fin måte for deg å få i nok mat. Jeg bruker x-life produkter, og det er kjempebra!
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Omeletter med div. oppkuttede grønnsaker og det du måtte ha lyst på. Det kan jo spises kaldt også i tilfelle du ikke har muligheter til å varme opp
Irmiel Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Slike tortillalefser er også kjekke å fylle med det du måtte ønske. Bare å steke kyllingfilet og slenge oppi det du ønsker av grønnsaker. Skulle du få noe kyllingfilet til overs går det sikkert fint an å sette det i kjøleskapet over natten og, også varme den igjen neste dag
Gjest Sisu Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Det finnes jo mange gode Fjordland-middager å ty til iblant også, da...
Marikke Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Lag lapskaus! Baseres på brun saus, og oppi kan du ha poteter, grønnsaker og kjøtt. Fryses i porsjonspakker og varmes i microen. Krydre godt med buljong og det du ellers liker. Å spise middag kl 15 er en vanesak. Jeg tror du vil oppleve å ha mer energi til kveldsjobbingen hvis du får i deg skikkelig middagsmat mellom øktene.
Kick Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Pitabrød kan fylles med hva som helst (bortsett fra suppe da :gjeiper: ) og er enkle å spise på farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå