Gjest meg selv :) Skrevet 27. august 2008 #1 Del Skrevet 27. august 2008 gud, nå er jeg såå lei!! de to sidste ugene har magen min vært ett sannt helvette! Jeg har hard avførting annenhver/tredjehver dag og kan ikke lenger gå på do uten å beregne god tid. Jeg presser og presser og det tar lang tid og ofte flere do besøk før den kommer. Den tanke har slått mig at jeg egentlig ikke er klar til å tømmes, men trangen er der jo så det må jo være klrt. Avføring er veldig tørr. For en måned sluttet jeg på p piller og har blitt prøver, og jeg lurer på om dette kan være en bivirkning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert Skrevet 28. august 2008 #2 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg vet at melk skal man ikke drikke når man har løs avføring. Kanskje melk kan løsne litt opp på din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippipp Skrevet 28. august 2008 #3 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg kan ikke gi deg grunnen til at du er litt obstipert, meen... Drikk masse vann, spis sunt/grovt, mosjoner! Svisker er også bra mot hard mage. Om det blir krise kan du ta litt duphalac. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. august 2008 #4 Del Skrevet 28. august 2008 trodde melk gjorde magen hardere jeg? jeg drikker egentlig bare vann og holder meg borte fra alt annet... jeg er redd for å presse også, for det første gjør det vondt ofg for det ande er jeg redd rumpehullet revner... Jeg lurer på om jeg skal reise til apoteket og lurer på om det der micro greiene som de gir til eldre på sykehjemmet går an å bruke? (de med lang tupp som en sprøyter inn..) er så redd jeg aldri skal få det ut. Har ikke gått lenge altså, men det er vondt når jeg prøver... Håper bare det går bra. En annen ting jeg tenker på er at jeg skulle egentlig hatt mensen i går, å når jeg googler hard mage så kommer det ofte opp som ett symptom på graviditet. Men jeg er ikke kvalm, ikke ømme pupper eller noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #5 Del Skrevet 28. august 2008 Drikker du mye te/iste? Hos mange kan det forsteine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. august 2008 #6 Del Skrevet 28. august 2008 nei jeg drikker ikke mye av det.... men hvordan skal jeg få det ut?? må jeg operere?eller bare vente til det kommer av seg selv..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch Skrevet 28. august 2008 #7 Del Skrevet 28. august 2008 Som pippipp sier her, drikk masse vann! Kiwi hjelper også på treg mage. Du må nok ikke opereres nei, men om du går lenge med forstoppelse kan du få ganske vondt i magen.. Du kan prøve å kjøpe Duphalac/Laktulose på apoteket, og prøve dette noen uker. Microlax (sånn liten som du snakker om) hjelper mest bare lokalt, og er ikke noe varig løsning. Men er det helt stopp kan du jo forsøke. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotta80 Skrevet 29. august 2008 #8 Del Skrevet 29. august 2008 Svisker/sviskejuice, rosiner er bra. Du kan evt ta Duphalac/lactulose morgen og kveld (10 ml x 2), men da er det utrolig viktig å drikke mye ved siden av. Det smører tarmen og er bedre en å begynne å ta feks microlax. Drikke mye og gå mye er to gode tips. Spiser du annerledes eller noe du ikke har pleid? Man blir ikke operert for å ha treg mage før det blir helt stopp i tarmen. Sykehuset anbefaler Duphalac og masse drikke. Jeg jobber med dette på sykehuset. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tispeskinnet Skrevet 29. august 2008 #9 Del Skrevet 29. august 2008 Eplecider eddik hjelper. Den anbefales til rensing av kroppen, og en " bivirkning" er at du blir løs i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #10 Del Skrevet 29. august 2008 Et par ganger har jeg blitt nødt til å bruke klyster som man får kjøpt på apoteket. Den er større enn microlaxen og veldig effektiv!!! Er mange år siden jeg måtte ha det nå, men da var det så vondt og forstoppet at jeg bare måtte få det ut! Veldig raskt og effektivt. Når jeg kjenner antydning til hard mage nå drikker jeg masse sterk kaffe. Det setter i gang hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente85 Skrevet 30. august 2008 #11 Del Skrevet 30. august 2008 Det høres ut som du virkelig trenger å få brukt avføringsmiddel. Det er veldig bra, og effektivt. En løsning er å kjøpe microlax (heter det vel), det klyster. Funker utrolig bra, brukte det da jeg skulle ha en undersøkelse på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå