Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

åpnet flaske med tran skal jo stå i kjøleskap. hvordan gjør dere det når dere skal gi tran til babyen? må si jeg synes det er styrete å varme opp tran :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav bare tran noen få ganger, og da fikk han kald tran. Nå gir vi bare ren omega3 og biovit.

Skrevet

Vi gir kald tran. Ellers kan du jo holde skjeen under litt varmt vann før du har tran oppi :)

Gjest Gjest_Hallo_*
Skrevet

Da sønnen var liten, fikk han tran fra en sprøyte. Når vi hadde sugd opp tranen i sprøyten, holdt vi den under lunket/varmt vann i springen. Nå er han større og får tranen kald fra en skje. Det går så greit. Vi har forøvrig bare brukt naturell tran hele veien, ikke tran med tilsatt smak.

Lykke til.

Skrevet

Varmet skjea under springen før jeg hadde oppi kald tran. Da ble den fin og lunket.

Nå får han kald tran da...

Skrevet

Han har alltid fått kald tran på sprøyte.

Skrevet

Etter å ha vært plaga med tranflekker så gikk vi kjapt over til D-dråper. Men da vi prøvde tran brukte vi sprøyte som vi varmet under varmt vann. Samme metoden brukte vi når vi skulle varme opp fennikkelte som vi laget for magevondt hos jenta vår, og den stod også i kjøleskap.

Skrevet

Var på helsestasjonen og fikk tips om å gi tranen i smukken til en tåteflaske. Da ble vi kvitt all søling og tranflekker på smekker .... For et stinker jo dritt.

Etterhvert når de blir litt større kan man gå over til skje. Jeg lar tranen ligge litt i smukken før jeg gir det til han Ellers så går tranen så tregt gjennom hullet så tipper den er ganske varm når han får den i seg

Skrevet

Litt på siden av Lilleulvs spørsmål, men.. vi kom hjem fra sykehuset i dag, og jeg visste det var noe jeg glemte å spørre om ;)

Hvor tidlig starter man å gi tran? Var ingen som nevnte noe om det på sykehuset, men sånt kommer kanskje på praten med helsesøster om 1-2 uker?

Skrevet
ved 4ukers alder

Takk for kjapt svar :)

Skrevet
Var på helsestasjonen og fikk tips om å gi tranen i smukken til en tåteflaske. Da ble vi kvitt all søling og tranflekker på smekker .... For et stinker jo dritt.

Etterhvert når de blir litt større kan man gå over til skje. Jeg lar tranen ligge litt i smukken før jeg gir det til han Ellers så går tranen så tregt gjennom hullet så tipper den er ganske varm når han får den i seg

Vi hadde mest problemet når han ble litt større, og "spyttet ut" tranen av munvikene igjen etter at han hadde fått den inn i munnen. (Med vilje, ja...)

Ble D-dråper en stund, for å slippe flekker, men nå er vi på tran-kjøret igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...