Gå til innhold

tips til flyttehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_FrøkenFryd_*
Skrevet

Jeg er på jakt etter et flyttebyrå e.l som kan forflytte møblene mine fra Oslo til Stavanger. Syns det er vanskelig å finne frem i flyttejungelen....Noen som har tips til flinke flyttefolk ?

Alterantiv til flyttebyrå antar jeg er å leie plass i en container som skal fra øst til vest, men hvor kan jeg ta kontakt for å sjekke ut den muligheten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er på jakt etter et flyttebyrå e.l som kan forflytte møblene mine fra Oslo til Stavanger. Syns det er vanskelig å finne frem i flyttejungelen....Noen som har tips til flinke flyttefolk ?

Alterantiv til flyttebyrå antar jeg er å leie plass i en container som skal fra øst til vest, men hvor kan jeg ta kontakt for å sjekke ut den muligheten ?

Nor Cargo er det vel noen som heter? Cargo firmaer generelt. Det er også mulig å sende det med båt (dette tar dog lengre tid). Velkommen til Stavanger!

Skrevet

Gå inn på finn, deretter på eiendom, deretter på flyttetjenester. der finner du masse flyttebyrå. så sender du mail til dem og ber om å få anbud på flyttelasset. du må oppgi kubikk (størrelse)

Skrevet

Men vær forsiktig med hvem du bruker! Lurt å google navnet først, for å se om det ligger klager på dem rundtomkring på nettet. Det er også en god ide å skrive detaljerte lister over hva som finnes i esker.

Eksen min har jobbet for endel flytteselskap - det er mye rart ute og går!

Skrevet

Støtter Pingting her, sjekk ut hvilket firma du bruker, det er mye rart der ute!

Litt trygghet er det om firmat er med i ett av de to flyttforbundene, verstingene kommer ikke med der. Og er prisen latterlig lav er det også som regel noe muffens, når ting virker for godt til å være sant er det som regel for godt til å være sant.

Rene cargo-firma er som regel adskillig billigere, men de har sjelden utstyr til å beskytte flyttegodset skikkelig. Er det bare esker som skal sendes er det jo ikke noe problem, men det er surt å få møbler skrapet opp. Husk det skal stå på en bil som humper og skumper ganske mange mil!

Sjekk også om du har flytteforsikring gjennom fagforening el. Vanlig innboforsikring dekker som regel ikke flytting. Du kan kjøpe en slik forsikring gjennom ditt eget forsikringselskap eller gjennom flyttebyrået. Det er ikke en dyr forsikring, vanlig pris er 500,- pr 100 000 verdi på lasset. Dvs at om innboet ditt har en verdi på 200 000 koster forsikringen 1000,-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...