Gå til innhold

Dokumentasjonsforfalskning..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.. jeg trodde jeg var lur, men nå er jeg redd jeg har gjort noe helt forferdelig dumt!! Saken er:

Jeg har begynt i ny jobb, og leverte 2 selvskrevene attester med fake underskrift, der det står at jeg har jobbet endel lenger enn det jeg har i virkeligheten..

Lurer da på, sjefen kom bort til meg å sa han hadde sendt papirene mine til lønningskontoret, for å finne ut hva lønnen min blir.

Jeg hadde kun med attestene og skattekortet mitt.

Har han sendt attestene til lønningskontoret? Og kommer lønningskontoret til å ringe gamle jobber jeg har hatt,og finne ut av at jeg ikke har jobbet så lenge som jeg har gjort? er super nervøs her. Det her er jo ganske alvorlig omdem skulle finne ut av det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok en fare for at de sjekker opp litt før de setter en lønn.

Skrevet

Heia neida slapp av kan jeg aldri innbille meg at de gidder å bry seg om.De har nok annet å gjøre..Det eneste er om det ikke står hvor mye du jobba pr.uke i forhold til ansinitet og lønn..men ikke gjør det igjen..huff lykk til ;-)

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor du gjorde det.

Skrevet

Jeg er leder, og lønningskontoret tar alltid slike telefoner for meg, og har oppdaget et par ting på veien.

samt at jeg sjekker referanser selv også!

Vet det er mange andre nøye ledere der ute, og mange av mine venner gjør akkuratt det samme.

Men det er meg da!

Skrevet

dette høres ikke bra ut.. jeg forbereder meg ett par politimenn på døra dagene som kommer jeg!

Hvorfor jeg gjorde det? er ikke det ganske opplagt? Høyere lønn selvfølgelig.

Skrevet

Tror du bare må håpe på at det ikke blir merket, og aldri gjøre det igjen!

Skrevet

Nå skal jeg hvertfall være ekstremt nøye på å sjekke referanser til folk jeg skal ansette fremover.. Tenke seg til, så utrolig lavmåls å gjøre..

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det kan jo være at de ringer og sjekker referansene/personene som har skrevet attestene for å bekrefte at du har jobbet der så lenge som du påstår. Det er absolutt ikke utelukket ;)

Skrevet

Note to self: Sjekk alltid referanser og attester....

Skrevet

Tror nok ikke at politiet kommer på grunn av dette...

Skrevet
Nå skal jeg hvertfall være ekstremt nøye på å sjekke referanser til folk jeg skal ansette fremover.. Tenke seg til, så utrolig lavmåls å gjøre..

Det er vel ikke akkurat noe nytt at dette skjer. Det burde i hvert fall ikke være det.

Skrevet
Det er vel ikke akkurat noe nytt at dette skjer. Det burde i hvert fall ikke være det.

Kanskje jeg bare er så naiv at jeg ikke tenkte på det, fordi det aldri ville falle meg inn å gjøre det selv.. Jævla griske folk ass..

Skrevet
Hei.. jeg trodde jeg var lur, men nå er jeg redd jeg har gjort noe helt forferdelig dumt!! Saken er:

Jeg har begynt i ny jobb, og leverte 2 selvskrevene attester med fake underskrift, der det står at jeg har jobbet endel lenger enn det jeg har i virkeligheten..

Lurer da på, sjefen kom bort til meg å sa han hadde sendt papirene mine til lønningskontoret, for å finne ut hva lønnen min blir.

Jeg hadde kun med attestene og skattekortet mitt.

Har han sendt attestene til lønningskontoret? Og kommer lønningskontoret til å ringe gamle jobber jeg har hatt,og finne ut av at jeg ikke har jobbet så lenge som jeg har gjort? er super nervøs her. Det her er jo ganske alvorlig omdem skulle finne ut av det....

Du fortjener ikke jobben!

Skrevet

Det er lite sannsynlig at du blir anmeldt, tror jeg, men om de sjekker og finner ut av det saa mister du nok jobben.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Politiet kommer nok ikke, men tviler på at du beholder jobben om de finner det ut. De vil vel ikke ha uærlige folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...