Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og tester ut forskjellige mineralfoundations for tiden og ser at jeg til nå i hvert fall har funnet en bedre farge enn hva jeg har i ID som jeg har brukt noen år nå.

Er ganske fornøyd med både KissMe og spesielt med UgloGirl. Venter på prøver fra enda noen flere i posten før jeg endelig bestemmer meg for hva jeg skal bestille i full størrelse.

Men jeg opplever at jeg kan bli litt blank utover dagen , spesielt når jeg bruker Uglogirl. Bortsett fra det er alt vel, men jeg trenger altså noe som jeg kan matte ned litt med om ettermiddagen uten å måtte dra med meg foundationboks og børste.

Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MAC blot powder eller Shiseido oil-blotting sheets for eksempel

Gjest *lucky*
Skrevet

Det er helt normalt å bli blank utover dagen.

Men det kan bli bedre med rett hudpleie. Hva bruker du?

Jeg har ofte med meg det pressede pudderet til Glo som jeg tar på når jeg blir blank.

Noen anbefaler primere men det er jeg skeptisk til siden det kan gi uren hud.Og for all del hold deg unna annen sminke når du først er igang med mineralsminke, det er huden din glad for:)

Venn deg til at du må rette litt på sminken innimellom for det er ikke noe som holder seg fint i timesvis!

Gjest *lucky*
Skrevet

Forresten så er Meow sin foundation ganske tørr så kanskje den er noe for deg.

Skrevet

Trådstarter her!

Takk for svar. :)

Jeg bruker kremer jeg er fornøyd med og tror egentlig ikke at jeg trenger en tørrere foundation heller, huden min blir nemlig litt tørr nå utover høsten og til vinteren.

Jeg tenker også at det kan være dumt å børste på noe som ikke er mineralsminke.

Det pressede til Glo er muligens verdt en titt ja. Har endre merker tilsvarende er det kun (dyre) Glo som har presset variant?

Skrevet

Det är en myt att en foundation skulle kunna hålla sig fräsch en hel dag. Inte ens en perfekt hy som man använder det bästa mineralpudret på. kommer hålla sig matt en hel dag därför att:

1. Huden "rör" på sig ständigt. Cellförnyelseprocessen pågår hela tiden

2. Vår yttre miljö är full av partiklar som påverkar våra porer

3. Så länge vi just har porer som låter huden få syre, kommer inte någon typ av underlag att sitta helt jämnt en hel dag och vara totalt mattande

Däremot kan man i sin dagliga hudvårdsrutin faktiskt se till att bruka mycket bra produkter och att i T-zonen om det krävs, bruka ett oljereducerande serum eller en mattande dagkräm.

Även solskyddet bör vara av mattande karaktär i det området om man upplever sig ha problem där.

Som Lucky säger, så är primers ingen vidare god idé överlag.

Glo MInerals har en som ska vara verkligt vettig, men jag tror att även den, blir "för mycket" för en oren hy. Och en hel dag, kommer sminket ändå inte att hålla.

Jag föreslår helt enkelt att man bara tar en bit papper och trycker mot T-zonen då det känns för oljigt.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

De fleste mineralmerker har et mattende transparent pudder du kan bruke. Har selv god erfaring med Bare fra Kissme.

Gjest Cathena
Skrevet

Jeg har akkurat startet med ID og må si jeg er sjokkert over hvorfor jeg ikke har valgt dette før! :ler:

For det første er det fordi det holder huden min matt! Jeg sliter med svært skinnende hud, spesielt når jeg legger sminke på den. Men nok om det!

Jeg bruker Mineral Veil over foundationen, men så vet jeg ikke om foundationen alene ville bli så matt, for jeg har ikke prøvd det ennå. Men iallfall, så var denne Mineral Veil veldig midt i blinken for meg iallefall, har lagt denne alene ògså, bare for å dempe den shinye huden min ellers når jeg ikke gidder å legge en hel make- up. Første dag på jobb med ID, kom hjem, kikket meg i speilet og det var forsatt like matt! :sjokkert: Trodde aldri den skulle holde så bra!

Beklager om dette ble litt avsporing av tråden, men måtte bare si det! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...