Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hei! Jeg lurer på hva dere der ute gjør i hverdagen, når dere har fri??? Selv er jeg barnløs, jobber turnus, og har få hobbyer.. Idag har jeg hatt fri fra jobben, og jeg har kjedet meg veldig.. De fleste av vennene mine er enten kolegaer, eller studerer, så disse er opptatte om dagen.. Mannen min er på jobb.. Når alt av klær er vasket, leiligheten rein, plena er klipt o.l, sitter jeg igjen med "hva nå?" Jeg er på internett, ser på tv, går turer, leser+++ men det blir jo så mye tid "til overs"!! Før likte jeg å ha fri, men nå gleder jeg meg bare til å legge meg å bli ferdig med denne dagen............................................
Gjest Pupsilure Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg har mye fri i hverdagene, og da sitter jeg stort sett foran dataen. Kjeder meg aldri. Har mye jeg kunne tenkt meg å brukt formiddagene på. Shopping, ting i huset, besøk hos bestemor, trening, spille gitar, scrapping, lese bøker..... Men blir som regel foran dataen. Kanskje du kunne funnet deg en hobby?
Chimamanda Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Her blir det soving, lang frokost, vasking, husarbeid, turer, baking, trening, tv, internett, boeker, kikking i byen, besoek av eldre slektninger ect. Kjeder meg aldri jeg.
Gjest Sisu Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg jobber turnus og har familie, så de formiddagene jeg har fri blir stort sett brukt til diverse forefallende arbeid som det er greit å få unna mens resten av gjengen er på jobb og skole; vaske huset, brette tøy, gjøre innkjøp etc. Men også velfortjente pauser med å gå tur, lese en god bok, avis og kaffe, KG osv. Det finnes jo treningssentre som selger medlemsskap til formiddagstrening, f.eks, hvis du liker det. Ta brevkurs innen noe du liker; sjekk NKI eller NKS.
Brunhilde Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg kjeder meg sjelden når jeg har fri. Bruker tiden til å rydde litt, vaske, ordne i hagen, gå tur med hunden, bake, lese, strikke og kose meg. Inernett og tv hører også med. Tar meg av og til en sykkeltur til byen eller går på kirkegården og steller gravene. (Hvis jeg vant i lotto, så kunne jeg tenkt meg en fridag i uka - det hadde vært deilig.)
FangeLiv Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg har også hatt mye fri på dagen på hverdagene i det siste og må si jeg skjønner hva du mener. Har i tillegg en liten leilighet som det tar tre kvarter og shine opp. Er heller ikke flink til å finne på noe, blir lesing, data, leie dvd eller ut og bruke penger Hender jeg kommer på ting jeg kunne gjort, men så blir det liksom så tiltak det også. Misunner virkelig ikke folk som går arbeidsledig hver dag! For meg hadde det nok blitt en ond sirkel av tiltaksløshet.
Gjest -Maggie- Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg leser bøker (er bøkene gode nok blir det aldri tid til overs ), ser film, surfer på nett, leser fag, går i bokhandelen og drømmer meg bort i lang lang tid, går en tur, gjør yoga eller meditasjon, fotograferer, trener, går og ser i byen, sitter på kafé... Det er mye å finne på.
Filur Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg synes det er så deilig å bare sitte i ro å slippe alt stresset jeg.. Så det blir en del pc. Tv har jeg ikke. Ellers ordner jeg litt i leiligheten og sånt småplukk. Om en veninne har fri shopper vi kanskje og går på kafé. Går på biblioteket. Pleier megselv. Kombinert gå tur/ta solarium. Skravler med mamma eller søs i tlf i tiiimesvis. Tror min hobby er å lage mat til kjæresten. Elsker å finne gode oppskrifter på nett, handle inn råvarer og diske skikkelig opp, gjerne med både middag og dessert til han kommer hjem i fra jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå